Gå til innhold
Hundesonen.no

Pinnsvin i hagen


Blondiemamma

Recommended Posts

Vi har en liten pinnsvin familie i hagen :blink: Jeg har bare sett to voksne, men en venn av meg så i dag at de også hadde unger, og de pila i full fart under garasjen vår... Kjempekoselig om de velger å bosette her. men er det noe jeg kan gjøre for dem? Noe jeg kan gi de? Har hørt at andre har satt ut kattemat og melk til pinnsvin, men er det særlig heldig for pinnsvin mager, eller bør jeg bare la de være i fred?

Tok forresten noen bilder av de i går.. Kjempesøte :hmm:

30126_1429721579815_1136124639_1242608_3434770_n.jpg

30126_1429721619816_1136124639_1242609_2863041_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg for all del ikke pårope meg noen stor ekspertise på pinnsvin, men vet i det minste at vi på jobb selger a/d hills kattemat til folk som har funnet forlatte pinnsvin unger som de prøver å fore opp. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt søk på google, ser jeg at man hvertfall ikke skal gi de melk. Og at det varierer veldig hva folk mener om å fore de.. Noen mener man ikke skal gjøre dyrene avhengig av for, mens andre synes foreldre med unger godt kan få litt hjelp.. Men det er i hvertfall katte/hundemat både tørr og boksemat, samt egg og frukt som blir gitt :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg aner ikke, men har også noen kunder som kjøper RC kattemat til pinnsvina, de sa de ikke hadde så godt av hundemat? De sa også at hvis man først begynte å gi de mat så blir de, så da må man fortsette å mate :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så koselig med ikke-dyrene (husker ikke hvem som kom med det ifjor, men det var en hund som ikke "så" dem tror jeg, hihi). Her har det også vært pinnsvin i hagen i flere år, men iår har jeg sett kun en og det bare en gang. Men det tror jeg er kompisen til Qui, de ble venner ifjor da den var bare "valpen" og jammen tror jeg ikke den kjente Qui igjen for den kom "løpende" etter han rundt hushjørnet og Qui bare tittet på den uten mine til å "ta" den :hmm: Husker vel at de snuste og hilste så pent ifjor (gjett hvem som var sur for ikke å ha kamera tilgjengelig da). Mor eller far fant vi dessverre flat på gaten ifjor og siden vi ikke har sett mer enn en iår er det vel fare for at de andre har blitt flate siden den gangen også :blink:

Pass godt på dine da, hilsen Qui :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...