Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny Rasevelger lek!


idaasp

Recommended Posts

Røytefri, kommer i all hovedsak i to farger, sort eller gul. Den perfekte førerhund for den som er allergisk, siden den er garantert å være røytefri, og ikke minst er den godt egnet for statsoverhoder (OK, la oss si kongelige daaah...). Ny rase, men du kan ikke registrere den heeeelt ennå. Første bokstav: L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Vakthund fra Tyskland

Enkelt. Rottweiler :wub:

Jeg quoter begge jeg :icon_redface:

Finnes vel flere raser med opprinnelse fra Tyskland som er avlet som vakthunder (og om jeg ikke er helt på tynn is her, så er vel Rottweileren opprinnelig brukt som gjeter på storfe?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg quoter begge jeg :wub:

Finnes vel flere raser med opprinnelse fra Tyskland som er avlet som vakthunder (og om jeg ikke er helt på tynn is her, så er vel Rottweileren opprinnelig brukt som gjeter på storfe?).

Jeg svarte vel litt fort ja for jeg tenkte egentlig på Doberman :wub: Tenkte bare litt feil når jeg svarte ja :wub:

Blander ofte de to rasene :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Jeg svarte vel litt fort ja for jeg tenkte egentlig på Doberman :P Tenkte bare litt feil når jeg svarte ja :wub:

Blander ofte de to rasene :aww:

Hovawart er en tysk rase som er avlet frem som vakthunder (ikke som gjeterhunder) :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke helt den jeg tenkte på. :lol:

Dette er en liten hund på bare 2-3kg. Ble tidligere brukt til rottejakt, nå selskapshund.

Nytt hint: Kommer opprinnelig fra USA, opprinnelsestid: 1930-årene. Høyde opp til ca 25cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Opprinnelig engelsk, men forvaltes av ett annet FCI land.

Liten

Fyrrig

Full av seg selv

Anvendelig til det meste men ble opprinnelig brukt til å jage rev, grevling og andre små hårete ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...