Gå til innhold
Hundesonen.no

Billig veterinær i Oslo/omegn


Recommended Posts

Skrevet

Nordberg dyreklinikk er flinke og ikke så dyre som visse andre. Plutselig fikk jeg lyst til å gi Margrete en :wub:

Jeg har hørt en del postitivt om Nordberg, og kjenner en som hadde praksisplass der. Jeg var innom der en gang (for "moro" skyld, ingen av mine skulle til veterinæren), og det var et fint lite sted med hyggelige veterinærer. Hvor flinke de er vet jo mindre om, men hun jeg kjenner var fornøyd med praksisplassen og med hvordan ting ble gjort :wub:

Vel, jeg kom dit og hun dyrlegen gjorde seg klar til å ta blodprøve. Spurte da om det var mulig å finne noe på blodprøven etter så kort tid. Da måtte hun gå og spørre en annen, og da hun kom tilbake sa hun at det var best å vente litt til før man evt tok blodprøve. Jeg ble egentlig bittelitt irritert kjente jeg, for jeg fortalte på telefonen at det var såpass kort tid siden. :icon_redface: Hun virket egentlig ikke så flink hun her dyrlegen, veldig usikker og virket veldig "fersk". Akkurat dette med flått og borreliasmitte synes jeg jo de bør kunne selv om de er ferske, for det er jo noe alle dyr som er ute kan komme borti.

Du endte opp med Alna, ikke sant? Jeg har hørt mye rart om den "klinikken", men for all del, de kan jo være gode.

Skrevet

Tok du likevel blodprøven, eller hvordan gikk det? Ville definitivt gått til en annen...

Nei, bestemte meg for å vente til de 20 dagene har gått. Er jo ingen hensikt i å betale for en blodprøve, hvis sannsynligheten likevel er liten for at de finner noe, selv om han skulle være smittet.

Men hvis antigener ikke kan sees på blodprøve før etter 3 uker, hva kan de egentlig gjøre?

Men det burde ha blitt opplyst om på tlf, så du slapp å dra ned!

Ja, jeg synes de kunne sagt at det ikke var noen hensikt i å ta noen prøve før etter 20 dager. Jeg sa jo på telefonen at dette var så kort tid siden.

Du endte opp med Alna, ikke sant? Jeg har hørt mye rart om den "klinikken", men for all del, de kan jo være gode.

Dro til Alna ja. Jeg var ikke så fornøyd med veterinæren jeg fikk, følte vedkommende virket fryktelig usikker på egne avgjørelser osv. Måtte rådføre seg med de andre, og det synes jeg burde være unødvendig på noe så "enkelt" som hvor lang tid det må gå før en kan teste blodet for borreliasmitte.

Menmen, jeg fikk sjekket et par knekte tenner og valpis fikk 12-ukers vaksina si, så da ble det heldigvis ikke totalt bortkastet. Hadde jeg kommet ned kun for blodprøven sin del så hadde jeg tatt opp med de og klaget.

Skrevet

Vi bruker Nordstrand dyreklinikk og er fornøyde med dem. De er veldig hjelpsomme på telefon og gir vurdering feks om man bør komme innom med hunden eller avvente. Synes også de er flinke til å følge opp. Man får også OBOS-rabatt der, så det hjelper litt på prisen.

Skrevet

Vi bor på Notodden og kjører alltid til Drammen ved Eiker Dyreklinikk fordi de har en utrolig service og veldig lave priser. Betalte 650kr for HD og AD røngten engang husker jeg. De tar mindre for å gjøre noe akutt i helgene i mange tilfeller enn hva en annen klinikk tar for å engang åpne døra!

Skrevet

Vi bor på Notodden og kjører alltid til Drammen ved Eiker Dyreklinikk fordi de har en utrolig service og veldig lave priser. Betalte 650kr for HD og AD røngten engang husker jeg. De tar mindre for å gjøre noe akutt i helgene i mange tilfeller enn hva en annen klinikk tar for å engang åpne døra!

Til deg på Notodden: Har du sjekket prisene opp mot Mimmi og co i Seljord? My link

For noen år siden kastrerte jeg min Australske terrier. Jeg betalte 1900,- kr (ink. stingfjerning og medisiner)

Midt Telemark dyreklinikk skulle ha 3700,- for samme jobb.

Kjempe lurt å spørre på sonen om erfaring på pris :innocent:

Skrevet

Til deg på Notodden: Har du sjekket prisene opp mot Mimmi og co i Seljord? My link

For noen år siden kastrerte jeg min Australske terrier. Jeg betalte 1900,- kr (ink. stingfjerning og medisiner)

Midt Telemark dyreklinikk skulle ha 3700,- for samme jobb.

Kjempe lurt å spørre på sonen om erfaring på pris :lol:

Ja, vi bruker ikke Telemark Dyreklinikk med mindre det er noe helt akutt som ikke kan vente 30minutter ekstra som det ar å kjøre til Drammen. Seljord blir litt langt og kronglete for oss desverre.

Vet at et alternativ er Vestfold Dyrehospital som vistnok skal være ganske bra priset når det kommer til operasjoner.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...