Gå til innhold
Hundesonen.no

hvor skal jeg gjøre av godbitene?

Recommended Posts

Skrevet

Det var smart! Ikke alltid jeg gidder å tørke godbitene og det klisset på pølsene er utrivelig.. :)

smart :getlost: likte også forslaget til huldra med shiba kattemat med leverpostei boks. Dere er geniale folkens! :wub:

Skrevet

Hva med disse plastposene med zip lås som man kan få kjøpt i matvare butikkene? De er litt tykkere og stivere en vanlig platposer og har jo glidelås på til og med :getlost:

det var ikke en dum idè blondiemamma :wub:

Guest Stella
Skrevet

Jeg har en liten plastpose, sånn mindre enn vanlige fryseposer o.l, med zip-lås. Den passer fint i alle lommer, og holder seg åpen og tilgjengelig av seg selv i lommen når jeg ønsker det. Her går det for øyeblikket i friskies kattungetørrfôr som godbiter, nettopp fordi de er små biter (og en stor pakke koster 30kr..). En dvergpuddelfrøken bruker en evighet på å tygge vanlige godbiter for hunder, også de som er laget for små hunder... Så, fordi jeg ikke gadd å stå og skjære opp godbitene i ørten biter før hver tur fant jeg ut at kattungemat var greit. Hun synes de er ganske gode. Ikke supergode, men helt ok.

Det å tørke pølsebiter i ovnen var et flott tips! Jeg kan jo da lage mange av gangen, i bittesmå biter :ahappy: De holder seg vel ganske lenge i tørket tilstand?

Nå som det er så varmt har jeg seriøst vurdert rompetaske el.l. Har jo ikke lommer på t-skjorter og slikt, og er avhengig av å kunne ha med poser, godis, klikker og bånd... Trenger ikke store lommene, har bitteliten hund med dertil bittelite utstyr :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
    • Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...