Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det alltid mulig å stille valp hvis den rasen er representert?


Midas

Recommended Posts

To fluer i en smekk :banana:

Jeg ser på terminlisten til NKK på utstillinger som toller kan stilles. Hvor ser jeg om jeg kan stille valp? Er det alltid mulig å stille valp så lenge rasen er representert?

Og en ting til. Hva betyr egentlig at hunden får 1 kval og 1 konk. I dag stilte jeg Dina, og hun fikk rødt og den bedømmelsen. Jeg stod der egentlig som et spørsmålstegn fordi vi ikke fikk blått, men vi var heller ikke med videre? Hun var den eneste tispen i åpen klasse da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kval betyr at hun fikk førstepremie i kvalitetsvurderingen - der du kan få rødt, blått, gult, null eller KIP.

Da går du videre til konkurranseklasse med de andre som eventuelt har fått førstepremie, for å konkurrere om plassering blant de fire beste. 1 konk betyr da at du ble nummer en i klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To fluer i en smekk :banana:

Jeg ser på terminlisten til NKK på utstillinger som toller kan stilles. Hvor ser jeg om jeg kan stille valp? Er det alltid mulig å stille valp så lenge rasen er representert?

Og en ting til. Hva betyr egentlig at hunden får 1 kval og 1 konk. I dag stilte jeg Dina, og hun fikk rødt og den bedømmelsen. Jeg stod der egentlig som et spørsmålstegn fordi vi ikke fikk blått, men vi var heller ikke med videre? Hun var den eneste tispen i åpen klasse da...

Det må være valpeshow for at du skal kunne stille valp. Hvis rasen dømmes på utstillingen og de også arrangerer valpeshow, kan du stille ja. Sannsynligvis kan du stille valp selv om rasen ikke er representert også, det kommer litt an på hvor mange raser som dømmes på utstillingen. Eksempelvis kan man ofte ikke stille toller-valp på spanielutstilling med valpeshow, dette valpeshowet er åpent kun for spaniels. Hvis du er usikker, ta kontakt med de som arrangerer.

Dina fikk først en rød-sløyfe i kvalitetsbedømmingen, deretter ble hun plassert først i klassen sin (åpen). Men siden hun ikke fikk ck, gikk hun ikke videre. Altså var hun best i åpenklasse for den dommeren, men ikke av champion kvalitet, og får derfor ikke konkurrere om beste tispe-plassering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...