Gå til innhold
Hundesonen.no

Drømmer med hundeholdet?


Aya

Recommended Posts

Hva er din drøm med hundeholdet?

Jeg har en "hemmelig" drøm om å starte oppdrett sammen med Charlotte (marcoograya)- Kennel Teamwork (navnet er allerede klart :wink: ). Da skal hun ha Rottweiler, og jeg skal ha et par flotte terv/groenen hanner og ei tispe eller to.. Alle valpene skal selges som hunder som enten skal brukes i bruks, lydighet, agility eller noe annet i tillegg til utstilling.. Selv skal jeg drive med redningshund.. aaah :D 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

jeg har lyst til å vinne i lotto.. kjøpe meg et småbruk, og en del hunder :D

hehe.. det måtte bare komme med...

evt importere ett par hunder fra sverige eller danmark , og starte eget oppdrett, av vertfal berner sennen, som jeg har lyst på når jeg flytter i eget hus, vet ikke om jeg tørr å starte med schæfer oppdrett enda... er liksom som mange fine raser å velge mellom.... er vanskelig å velge altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi håper å kunne bruke Atheo i avl etterhvert da... - Å da må han jo gjøre det bra på utstilling også... :P Så det er også en liten drøm..

Ellers så håper vi vi å få til en hund som fungerer bra i familieliv og sammen med andre dyr.

Skal etterhvert prøve oss på LP også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så store drømmer, men har ett mål. For det første vil jeg (vi) bli kvitt huset vårt i Vestfold, slik at vi kan kjøpe nytt hus i utkanten av byen, Fetsund/Lillestrøm/Nittedal. Vi kommer til å legge i mye penger i denne eneboligen og den må ligge litt landlig til. Jeg vil trene Lisa til eliten i jakt, og satser på NJCH og vil også konkurrerer i LP uten for store ambisjoner.

Når Lisa er rundt to år - dersom hun er HD fri og fått nok meritter - skal jeg sette et kull på henne. Så vil jeg ta inn ei tispe fra enten en spesiell kennel i Sverige med 'riktig' blod eller importere fra England igjen og føre gode jaktlinjer i Norge, noe det er veldig lite av.

Har også en liten drøm om en husky, evt aussie, men det er langt fremme i tid. Jeg vil ta bronsemerket med Rex-Pedro, og gjerne stille ham ut dersom han utvikler seg til det bedre.

Altså vil jeg bli den lykkelige hundeeier av 2-3 jaktlabber, en husky/aussie og en chihuahua i et fint hus på landet. Drømmen er ikke så altfor langt unna.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil om en del år bruke hunder fra eget oppdrett i terapi med barn og ungdom. :P Det er liksom min drøm å kunne kombinere det å jobbe med barn/ungdom og hund! :P Nå sitter dere nok hjemme og ler av mine store ambisjoner... :P

Nei for det er liksom det jeg har lyst til og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vi snakkes om noen år, så kan vi starte vårt eget terapisenter for barn/ungdom, kombinert med hundeoppdrett også lever vi livet på best mulig måte! :P Det var en god idé! :P

Den henger jeg meg gjerne med på, hvis det er greit da....!??? :wink:

En vinninne og jeg drømmer om å kjøpe en eiendom hvor vi kan ha et lite senter for vanskligstillte ungdom, og ha hester og hunder som en del av terapien deres. Hestene skal være pensjoniser og skal bare kose seg hos oss de siste årene sine. En liten ridetur i ny og ne, men ellers bare leve Herrens glade dager! :wink:

Vi skal også drive oppdrett, av hvilke raser er ikke helt bestemt enda..

Har også snakket endel om kennel..

Det som er digg med drømmer er at de har ingen begrensninger!!! :P:D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...Med Loke drømmer jeg om å få debutert i lydighet i løpet av 2007 og kanskje etterhvert få LCH på han.Hvis jeg får trent vekk skuddredselen hans så kunne jeg tenkt meg å konkurrere i spor etterhvert :wink:

Og så drømmer jeg om å få ei lita Laekenois tispe hit om noen år :) .Med henne vil jeg enten gå for A godkjenning som redningshund eller konkurrere bruks.Gjør hun det greit,er frisk og ikke ser så halvgæern ut så forplikter jeg meg egentlig litt til å bruke henne i avl fordi rasen er så farlig liten.Men tror ikke det blir eget oppdrett ,jeg stiller henne heller bare disponibel for oppdretteren slik som med Loke.Det er så utrolig mye man skal vite om rescessive gener ,Ay og By , X,Z og Æ kromosoner etc for å drive avl at det overlater jeg til noen andre :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Drømmen er vel idet hele tatt å FÅ seg hund. :D Sloughi, og senere en azawakh er planen. Saarlos wolfhound hadde også vært morro, men innen jeg har erfaring nok til å anskaffe en sånn en er vel rasen forbudt. :)

Har ikke så store planer/drømmer om hundeholdet. Hadde vært morro å prøvd den (/de) i lurecoursing. Også hadde jeg jo tenkt til å få meg et småbruk etterhvert.. med stor plass til div dyr. Men det har vel ikke så mye med hund å gjøre.

Hadde kanskje vært gøy å stilt ut hunden litt og.

Men første punkt på lista er altså å skaffe seg hund. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

Min drøm er å plutselig få SUPER kontakt med Milo..Starte agility stevner..(noe som jeg ikke tør), Være med på mange utstillinger(Det skal jeg jo i 2006)+++Få cert å alt det der..:)

++++Kjøpe hun til konfirmasjonen miiin:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min største drøm hva angår hund akkurat nå er at diaréen skal gå over, og at jeg dermed får litt søvn. Når det har gått i oppfyllelse drømmer jeg om en lydig, glad og behagelig dobermann, og på sikt i tillegg en lydig, glad og behagelig ridgeback. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...