Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull


Guest Jonna

Recommended Posts

  • Svar 986
  • Created
  • Siste svar

Nå har vi kost oss med filmen imens vi spiste lasagne :lol: Takk for lørdagsunderholdningen :icon_redface:

De er helt fantastiske, får bare lyst til å krype inn i filmen til dem. Gleeder meg til Tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom valpisene nå har kommet seg på bena og klarer orientere seg så var dagen kommet til å lage litt miljøer i valpegården i stuen.

Så nå ser egentlig valpegården ut som en eneste stor søppelfylling :icon_redface:

En ting som er viktig er jo at ting som havner oppi gården er jo at det kan vaskes eller kastes. For ting blir full av tiss og bæsj :lol:

Første tingene som havner oppi er jo leker i alle former, farger og lyder. Så har jeg hengt opp en tom ciderboks sammen med en kjetting, en plugg i metall, muttre nedi cider boksen og sammen med dette en fleece knute. Fint å lage eget bråk av. Denne henger fra stoplen jeg har inni stuen. Så er det en tom ikea pose (den blå, jeg har ikke stjelt en gul :lol: ) en plast boks som lager mye lyd om de kaver seg oppå, en metall skål som velter lett som ligger to metall skjer i, ett langt plastrør som lager rar lyd i ene enden om noen lager lyd i den andre, en 0,5 l flaske full av muttre, en liten plastbøtte og en tom eggekartong. Masse ting å snuble over, smake på, støye med og mer å rydde for meg :D

Også håper jeg de holder seg unna mine pent plasserte aviser.

Største problemet er jo at bestemor Blaze gjerne vil ha alle ballene og Talli vil gjerne samle på alle ting som lager lyd eller har tau i seg. Men de bråker ikke med valpene, bare henter det og samler det utenfor valpegården. :D

Kamera mitt ble desverre utladet så får se om det kommer noen film senere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Jeanette?

Hvordan har du tenkt å få sove i alt dette bråket? :)

Foreløpig så sover de faktisk på natten :)

Æsj, da skal Ikke på sitt første veterinær besøk. Hun er slapp etter diare (hun var en av storspiserene) og ville ikke ha vanlig mat i dag. Men hun har fått alene sutte tid med Talli, så hun drikker melk. Ligger nå på fanget mitt å sover da hennes brødre ikke akkurat er så veldig slappe... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom valpisene nå har kommet seg på bena og klarer orientere seg så var dagen kommet til å lage litt miljøer i valpegården i stuen.

Så nå ser egentlig valpegården ut som en eneste stor søppelfylling :)

En ting som er viktig er jo at ting som havner oppi gården er jo at det kan vaskes eller kastes. For ting blir full av tiss og bæsj :D

Første tingene som havner oppi er jo leker i alle former, farger og lyder. Så har jeg hengt opp en tom ciderboks sammen med en kjetting, en plugg i metall, muttre nedi cider boksen og sammen med dette en fleece knute. Fint å lage eget bråk av. Denne henger fra stoplen jeg har inni stuen. Så er det en tom ikea pose (den blå, jeg har ikke stjelt en gul :D ) en plast boks som lager mye lyd om de kaver seg oppå, en metall skål som velter lett som ligger to metall skjer i, ett langt plastrør som lager rar lyd i ene enden om noen lager lyd i den andre, en 0,5 l flaske full av muttre, en liten plastbøtte og en tom eggekartong. Masse ting å snuble over, smake på, støye med og mer å rydde for meg :)

Også håper jeg de holder seg unna mine pent plasserte aviser.

Største problemet er jo at bestemor Blaze gjerne vil ha alle ballene og Talli vil gjerne samle på alle ting som lager lyd eller har tau i seg. Men de bråker ikke med valpene, bare henter det og samler det utenfor valpegården. :)

Kamera mitt ble desverre utladet så får se om det kommer noen film senere i dag.

Herlig miljø å leke seg i dette :D. "Noen" har tydeligvis begynt å lese aviser også *flir*. Håper det går bra med Ikke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig miljø å leke seg i dette :). "Noen" har tydeligvis begynt å lese aviser også *flir*. Håper det går bra med Ikke!

Tror ikke det er så kjempe alvorlig, enda. Men det går jo fort med små valper så jeg er heller litt "hysterisk" enn å vente for lenge. Hun tutter av Talli og får i seg godt med melk. Fått alene tid på puppen to ganger alt i dag. Tror nesten det er viktigere å holde henne litt unna brødrene så hun får hvile og ikke gå ut i dag. Men jeg drar heller en tur for mye til veterinær.

Så får hele gjengen sin første kjøretur samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig så sover de faktisk på natten :)

Æsj, da skal Ikke på sitt første veterinær besøk. Hun er slapp etter diare (hun var en av storspiserene) og ville ikke ha vanlig mat i dag. Men hun har fått alene sutte tid med Talli, så hun drikker melk. Ligger nå på fanget mitt å sover da hennes brødre ikke akkurat er så veldig slappe... :)

God bedring til Ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke er vist ikke syk hun :)

Veterinær kunne ikke finne noe galt med henne overhode, så hun er ganske enkelt bare slapp. Ikke noe feil med temp, slimhinner, magen er ikke hard, ikke noe feil med svelget, hun er hydrert osv og "våken".

Så nå kjøpte jeg (ikke veterinær som sa noe om det) skåneföret til eucanuba til hele gjengen så får de gå på det noen dager før jeg gradvis går over på det normale igjen. Og hun får Canicurpro (som består av både zoolac og elektrolytt blanding.) og litt ekstra tutte tid alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke er vist ikke syk hun :)

Veterinær kunne ikke finne noe galt med henne overhode, så hun er ganske enkelt bare slapp. Ikke noe feil med temp, slimhinner, magen er ikke hard, ikke noe feil med svelget, hun er hydrert osv og "våken".

Så nå kjøpte jeg (ikke veterinær som sa noe om det) skåneföret til eucanuba til hele gjengen så får de gå på det noen dager før jeg gradvis går over på det normale igjen. Og hun får Canicurpro (som består av både zoolac og elektrolytt blanding.) og litt ekstra tutte tid alene :)

Så bra da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå freser hun nesten rundt som normalt. :) Med diare..

Men hadde jeg ikke dratt å brukt 900,- så hadde jeg vel angret i morgen da hun helt 100% sikkert hadde havnet på intravinøst bare for å være vanskelig og for at jeg ikke tok den ekstra turen. :)

Men jeg bruker heller 900,- for at noen skal fortelle meg at det ikke er noe feil med valpen, enn å angre på det senere.

Også har jo hele gjengen fått sin første biltur, som gikk uten en lyd faktisk :)

De satt å tittet også la de seg til å sove. Jeg har jo hevet bur så jeg kan se de i speilet hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til Ikke, ikke så lett når småttisene blir syk. Da har penger ingen verdi. Men kanskje hun bare trenger en god blund etter mange nye opplevelser. Eller er så utspekulert at hun forutså ekstra oppmerksomhet og alenetid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...