Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull


Guest Jonna

Recommended Posts

  • Svar 986
  • Created
  • Siste svar
Valpene har hatt fest i natt, men når man våkner til dette synet så blir de fort tilgitt :icon_redface: Lurer egentlig på om "festen" var å komme seg oppi den sengen, for det er en ganske høy kant på den som jeg ikke trodde de skulle klare komme seg over enda.

Det var SÅNN fest du hadde i taket i natt, ja *ler*.

Nå får jeg håpe det kommer en eller annen tante innom senere og hjelper med litt ordentlige bilder :lol:

:cry:

2ne var innom og hjalpe meg med litt "oppstillings" bilder (om man kan kalle det det *ler*).

Godt du har gode venner på Kløfta når Holtertanten svikter... :lol:

Herlige valpiser - og ser jo nesten drevne ut allerede :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg aldri trodd jeg skulle si, sånn med tanke på at jeg har fortsatt valp i hus (og som endelig begynner å bli litt mindre blond), men jeg er valpesjuk! Fine er de! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var SÅNN fest du hadde i taket i natt, ja *ler*.

*ler* Ja, valpefest :cry:

Godt du har gode venner på Kløfta når Holtertanten svikter... :lol:

Herlige valpiser - og ser jo nesten drevne ut allerede :lol:

Ja Kløftatanten kom på innkalling hun :lol:

Drevene og drevene :lol: Korte stubbebena.

Noen av de var så trøtt at 2ne nesten ikke turde slippe de for de falt overende *ler* Så da måtte de plasseres med gode støttesteg i hvert hjørne :lol:

Dette hadde jeg aldri trodd jeg skulle si, sånn med tanke på at jeg har fortsatt valp i hus (og som endelig begynner å bli litt mindre blond), men jeg er valpesjuk! Fine er de! :icon_redface:

Farlig det der! Fordelen ved å ha valpekull i 8 uker er egentlig at du ikke vil beholde noen når de er leveringsklar :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:cry: De ser ut som små tykke bamser. :lol: Syns du skal ta med hele hurven til Rena for sosialisering jeg. Dyrebutikk, Jodler, Snuser, hest, katter og høns bør da være bra sosialisering? :icon_redface: Også så fint med lang kjøretur som tilvenning. :lol: Kjempelurt!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Kløftatanten kom på innkalling hun :icon_redface:

Drevene og drevene :cry: Korte stubbebena.

Noen av de var så trøtt at 2ne nesten ikke turde slippe de for de falt overende *ler* Så da måtte de plasseres med gode støttesteg i hvert hjørne :lol:

Kløftatanten syns valper er morsomme hun, særlig når de har knurreknapper i nakken :lol: Og det er greit å putte et bein i alle fire hjørnene når de egentlig har mest lyst til å legge seg og sove igjen, det tar litt lengre tid før de velter da *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpene har nå begynnt å leke med hverandre og "ser" meg. Kommer når jeg roper også, eller... kommer og kommer de eier ikke rettning eller fart enda :D

Også fikk de sitt første V&H måltid. Først ble de litt slik :lol: og sto en stund å stirret på maten. Jaja tenkte jeg, de liker sikkert tørfor bedre. Men brått var 1/4 av 0.5 pølse borte :D

Men jeg lurer på om valpene er storspisere. Ikke er de tynne og Talli pupper de. Men de spiser altså 400g med oppbløtet tørrför uten problem fordelt på 2 måltider. Anbefalt mengde er 30g pr.valp pr.dag. Altså egentlig "bare" 180g *host*

I dag fikk de også ca 125gram med V&H utenom tørrföret. Matglade? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpene har nå begynnt å leke med hverandre og "ser" meg. Kommer når jeg roper også, eller... kommer og kommer de eier ikke rettning eller fart enda :D

Også fikk de sitt første V&H måltid. Først ble de litt slik :D og sto en stund å stirret på maten. Jaja tenkte jeg, de liker sikkert tørfor bedre. Men brått var 1/4 av 0.5 pølse borte :D

Men jeg lurer på om valpene er storspisere. Ikke er de tynne og Talli pupper de. Men de spiser altså 400g med oppbløtet tørrför uten problem fordelt på 2 måltider. Anbefalt mengde er 30g pr.valp pr.dag. Altså egentlig "bare" 180g *host*

I dag fikk de også ca 125gram med V&H utenom tørrföret. Matglade? :)

Haha, herlig! :lol:

Har de sprengt vekten og kanskje? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, herlig! :lol:

Har de sprengt vekten og kanskje? :)

En litt kaotisk dag har gjort at jeg ikke helt har forsøkt i dag. Men mistenker at det blir litt tipping, for de sitter ikke akkurat i ro lengre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? Må vi trene inn fellesdekken selv????! :ahappy:

:rolleyes2:

:ahappy: Det må dere klage på altså!! Dette er brukshunder av ypperste klasse - fellesdekk skal jo være medfødt, minste man kan forlange synes jeg!!

Ellers var de jo noen solide små plugger altså og så synes jeg Jeanette at det er på tide du filmer litt igjen.. de er jo hysterisk morsomme å se på de småttisene der - bør jo utstyres med veltebøyle for de velter jo i ett sett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ahappy: Det må dere klage på altså! Dette er brukshunder av ypperste klasse - fellesdekk skal jo være medfødt, minste man kan forlange synes jeg!

Ellers var de jo noen solide små plugger altså og så synes jeg Jeanette at det er på tide du filmer litt igjen.. de er jo hysterisk morsomme å se på de småttisene der - bør jo utstyres med veltebøyle for de velter jo i ett sett!

Det står ikke noe i kontrakten om garanti på fellesdekk :rolleyes2:

Valpene er veid og funnet for tunge *ler* De har nå tatt igjen sin "lave" fødselsvekt (for å være AK) og begynner nå med å legge på seg ca 1 kg i uken. Herved fått navnet "Betong valper" av noen her på sonen :ahappy:

Film er tatt i dag, men internett har ikke vært samarbeidsvillig. youtube syns filmen var 5 min for lang og Vimeo bruker som alltid en halv evighet og litt til.. Så i morgen tidlig kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dååån :ahappy: Hvem er det som sitter imellom beina dine(?) og kjefter når hun/han ikke føler hun får nok oppmerksomhet og fingre å tygge på? :rolleyes2: Ble jo stille og fornøyd så fort fingeren kom tilbake og fant veien in i munnen dens jooo :yawn: De vet hva de vil ha allerede, hva skal man tro om det??? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dååån :yawn: Hvem er det som sitter imellom beina dine(?) og kjefter når hun/han ikke føler hun får nok oppmerksomhet og fingre å tygge på? :rolleyes2: Ble jo stille og fornøyd så fort fingeren kom tilbake og fant veien in i munnen dens jooo :wub: De vet hva de vil ha allerede, hva skal man tro om det??? :ahappy:

Herregud jeg leste det uten å sjekke hvilken tab jeg leste og lurte noe helt SYYYYYYYYYYYKT :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...