Gå til innhold
Hundesonen.no

Australsk Kelpie kull

Guest Jonna

Recommended Posts

• Svar 985
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Valpene har hatt fest i natt, men når man våkner til dette synet så blir de fort tilgitt :icon_redface: Lurer egentlig på om "festen" var å komme seg oppi den sengen, for det er en ganske høy kant på den som jeg ikke trodde de skulle klare komme seg over enda.

Det var SÅNN fest du hadde i taket i natt, ja *ler*.

Nå får jeg håpe det kommer en eller annen tante innom senere og hjelper med litt ordentlige bilder :lol:

:cry:

2ne var innom og hjalpe meg med litt "oppstillings" bilder (om man kan kalle det det *ler*).

Godt du har gode venner på Kløfta når Holtertanten svikter... :lol:

Herlige valpiser - og ser jo nesten drevne ut allerede :lol:

Skrevet

Dette hadde jeg aldri trodd jeg skulle si, sånn med tanke på at jeg har fortsatt valp i hus (og som endelig begynner å bli litt mindre blond), men jeg er valpesjuk! Fine er de! :icon_redface:

Skrevet

Det var SÅNN fest du hadde i taket i natt, ja *ler*.

*ler* Ja, valpefest :cry:

Godt du har gode venner på Kløfta når Holtertanten svikter... :lol:

Herlige valpiser - og ser jo nesten drevne ut allerede :lol:

Ja Kløftatanten kom på innkalling hun :lol:

Drevene og drevene :lol: Korte stubbebena.

Noen av de var så trøtt at 2ne nesten ikke turde slippe de for de falt overende *ler* Så da måtte de plasseres med gode støttesteg i hvert hjørne :lol:

Dette hadde jeg aldri trodd jeg skulle si, sånn med tanke på at jeg har fortsatt valp i hus (og som endelig begynner å bli litt mindre blond), men jeg er valpesjuk! Fine er de! :icon_redface:

Farlig det der! Fordelen ved å ha valpekull i 8 uker er egentlig at du ikke vil beholde noen når de er leveringsklar :lol:

Skrevet
:cry: De ser ut som små tykke bamser. :lol: Syns du skal ta med hele hurven til Rena for sosialisering jeg. Dyrebutikk, Jodler, Snuser, hest, katter og høns bør da være bra sosialisering? :icon_redface: Også så fint med lang kjøretur som tilvenning. :lol: Kjempelurt!
Skrevet

Ja Kløftatanten kom på innkalling hun :icon_redface:

Drevene og drevene :cry: Korte stubbebena.

Noen av de var så trøtt at 2ne nesten ikke turde slippe de for de falt overende *ler* Så da måtte de plasseres med gode støttesteg i hvert hjørne :lol:

Kløftatanten syns valper er morsomme hun, særlig når de har knurreknapper i nakken :lol: Og det er greit å putte et bein i alle fire hjørnene når de egentlig har mest lyst til å legge seg og sove igjen, det tar litt lengre tid før de velter da *ler*

Skrevet

Valpene har nå begynnt å leke med hverandre og "ser" meg. Kommer når jeg roper også, eller... kommer og kommer de eier ikke rettning eller fart enda :D

Også fikk de sitt første V&H måltid. Først ble de litt slik :lol: og sto en stund å stirret på maten. Jaja tenkte jeg, de liker sikkert tørfor bedre. Men brått var 1/4 av 0.5 pølse borte :D

Men jeg lurer på om valpene er storspisere. Ikke er de tynne og Talli pupper de. Men de spiser altså 400g med oppbløtet tørrför uten problem fordelt på 2 måltider. Anbefalt mengde er 30g pr.valp pr.dag. Altså egentlig "bare" 180g *host*

I dag fikk de også ca 125gram med V&H utenom tørrföret. Matglade? :)

Skrevet

Valpene har nå begynnt å leke med hverandre og "ser" meg. Kommer når jeg roper også, eller... kommer og kommer de eier ikke rettning eller fart enda :D

Også fikk de sitt første V&H måltid. Først ble de litt slik :D og sto en stund å stirret på maten. Jaja tenkte jeg, de liker sikkert tørfor bedre. Men brått var 1/4 av 0.5 pølse borte :D

Men jeg lurer på om valpene er storspisere. Ikke er de tynne og Talli pupper de. Men de spiser altså 400g med oppbløtet tørrför uten problem fordelt på 2 måltider. Anbefalt mengde er 30g pr.valp pr.dag. Altså egentlig "bare" 180g *host*

I dag fikk de også ca 125gram med V&H utenom tørrföret. Matglade? :)

Haha, herlig! :lol:

Har de sprengt vekten og kanskje? :D

Skrevet

Haha, herlig! :lol:

Har de sprengt vekten og kanskje? :)

En litt kaotisk dag har gjort at jeg ikke helt har forsøkt i dag. Men mistenker at det blir litt tipping, for de sitter ikke akkurat i ro lengre :D

Skrevet

En litt kaotisk dag har gjort at jeg ikke helt har forsøkt i dag. Men mistenker at det blir litt tipping, for de sitter ikke akkurat i ro lengre :lol:

Hva mener du? Må vi trene inn fellesdekken selv????! :)

:D

Skrevet

Hva mener du? Må vi trene inn fellesdekken selv????! :ahappy:

:rolleyes2:

:ahappy: Det må dere klage på altså!! Dette er brukshunder av ypperste klasse - fellesdekk skal jo være medfødt, minste man kan forlange synes jeg!!

Ellers var de jo noen solide små plugger altså og så synes jeg Jeanette at det er på tide du filmer litt igjen.. de er jo hysterisk morsomme å se på de småttisene der - bør jo utstyres med veltebøyle for de velter jo i ett sett!

Skrevet

:ahappy: Det må dere klage på altså! Dette er brukshunder av ypperste klasse - fellesdekk skal jo være medfødt, minste man kan forlange synes jeg!

Ellers var de jo noen solide små plugger altså og så synes jeg Jeanette at det er på tide du filmer litt igjen.. de er jo hysterisk morsomme å se på de småttisene der - bør jo utstyres med veltebøyle for de velter jo i ett sett!

Det står ikke noe i kontrakten om garanti på fellesdekk :rolleyes2:

Valpene er veid og funnet for tunge *ler* De har nå tatt igjen sin "lave" fødselsvekt (for å være AK) og begynner nå med å legge på seg ca 1 kg i uken. Herved fått navnet "Betong valper" av noen her på sonen :ahappy:

Film er tatt i dag, men internett har ikke vært samarbeidsvillig. youtube syns filmen var 5 min for lang og Vimeo bruker som alltid en halv evighet og litt til.. Så i morgen tidlig kanskje?

Skrevet

Dååån :ahappy: Hvem er det som sitter imellom beina dine(?) og kjefter når hun/han ikke føler hun får nok oppmerksomhet og fingre å tygge på? :rolleyes2: Ble jo stille og fornøyd så fort fingeren kom tilbake og fant veien in i munnen dens jooo :yawn: De vet hva de vil ha allerede, hva skal man tro om det??? :ahappy:

Skrevet

Dååån :yawn: Hvem er det som sitter imellom beina dine(?) og kjefter når hun/han ikke føler hun får nok oppmerksomhet og fingre å tygge på? :rolleyes2: Ble jo stille og fornøyd så fort fingeren kom tilbake og fant veien in i munnen dens jooo :wub: De vet hva de vil ha allerede, hva skal man tro om det??? :ahappy:

Herregud jeg leste det uten å sjekke hvilken tab jeg leste og lurte noe helt SYYYYYYYYYYYKT :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...