Gå til innhold
Hundesonen.no

Å hilse på fremmede mennesker

MonicaT

Recommended Posts

Når man trener rundering osv. er det veldig bra om man har god lek på hunden så man har en belønning som gjerne får hunden opp i litt positivt stress og som den "går igjennom ild og vann" for. :whistle: Lek er generellt veldig positivt innen de fleste hundesporter. Jo flere belønninger en har, jo bedre er det, og innen lek er det jo tusenvis av ting man kan gjøre for å belønne hunden - alt ettersom hvordan de er og hva de foretrekker/liker.

Jeg ser den, men holder det ikke at hunden elsker å leke med deg ( og ikke hvem som helst ? )

Eller brukes det som belønning av de der ute på rundering ? ( nå er jeg på tynn is da jeg knapt nok vet hva rundering er ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hund man nok kan kalle ganske sosial..

Han vil helst hilse på alt av mennesker, og har lett for å prøve å få kontakt med fremmede..

De som overser han bryr han seg ikke om å gå bort til, men folk som gir han oppmerksomhet overfalles gjerne..

Og ja, jeg har en hund som hopper, og da for å få tak i ører og nese..

Og når skal jeg lære han av med hopping? ALDRI!

Jeg håper min neste blir like glad i folk og like glad i å hoppe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser den, men holder det ikke at hunden elsker å leke med deg ( og ikke hvem som helst ? )

Eller brukes det som belønning av de der ute på rundering ? ( nå er jeg på tynn is da jeg knapt nok vet hva rundering er ).

I bruks-rundering (nordisk eller hva det heter) så er figurantene utstyrt med belønningen i begynnelsen da hunden skal løpe ut på 50m, finne figurant - og det fortjener de belønning for. Etterhvert skal jo meldingen legges på (og her er jeg på tynn is for jeg er helt fersk innen sporten og hunden min kan ikke melding enda) og da er poenget at hunden skal melde (bringkobbel/hals-melding) om funn av figurant til hundefører og det skal da føre til belønning.

Så ja, det er "ganske" viktig - det er ihvertfall noe som har gått igjen på alt av kurs jeg har vært på, enten det har vært lydighetskurs eller brukskurs. Instruktører elsker hunder som leker med alt og alle, da blir de glade :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...