SandyEyeCandy Skrevet 13. Mai 2010 Rapporter Skrevet 13. Mai 2010 Steinar Balken og Friedrich Birkmar holdt handler- og groomingkurs på Kløfta for gruppe 5-hunder 01. og 02. mai. Tjukkebolla Mitsu (5.5 mnd) blir plassert på bordet. Friedrich og Steinar foreleser inne i kårboligen. Vi går ut for å øve oss på praktisk ringtrening. Mio vil IKKE vise tenner! Kinu soler seg. Sfinxen Aiko ser noe spennende i horisonten. Laksen Mitus prøver å hoppe over mor Vega. Friedrich viser avansert grooming med dremler-bruk på neglene i stedet for tang... Sushi og bestemor Vega slapper av. Vakreste Mio koser seg i skyggen. Jeg får suss av Kiyomi. De store hundene ville ikke leke med de små... Store, fine Kaos prøver happy legs. Sushi slipper heller ikke unna... Kiyomi (4 mnd) er flinka! Aiko er litt flau over meg som nesten begynner å grine fordi hun er så pen...
Stripa Skrevet 13. Mai 2010 Rapporter Skrevet 13. Mai 2010 Kule bilder Men hva i all verden er det redskapet som de står på på bordet til?
SandyEyeCandy Skrevet 13. Mai 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 13. Mai 2010 Det kalles happy legs og brukes for å hjelpe hunder til å lære seg at oppstillingsposisjon er behagelig og "riktig", for da står med vekta helt likt fordelt på alle beina. Vi brukte lang tid på å la dem føle seg fram, men samtlige sto som påler da de skjønte greia. Målsetninga er at de skal etterhvert stille seg opp sånn sjøl (noe de fleste shibaer egentlig gjør) og føle seg komfortable på bordet idet "styltene" blir tatt vekk. Happy Legs
Guest LXT Skrevet 13. Mai 2010 Rapporter Skrevet 13. Mai 2010 Kjempefine bilder, jeg vil også på handlerkurs!
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar