Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundepass til en boerboelgutt


Riz

Recommended Posts

Vi skal på en liten bilferie i Norge i uke 26, og uansett hvor koselig det hadde vært å hadd med Hiro, så tror jeg ikke det er det mest ideelle for han. Det blir masse kjøring og vi kommer til å beøke en del fornøyelsesparker.

Vi bor i Kristiansund, men siden vi skal på biltur så kan vi kjøre å levere han helt ned til Oslo. Kan også ta omveier, om vi finner det perfekte passet.

Hiro blir 3 år i Desember, han er kastrert.

-Han er en veldig snill og omgjengelig fyr på ca 60 kg. Han er ikke verdens lydigste, og kan heller ikke noen triks. Dog så hører han når han må.

-Han går ilag med alle hunder så lenge han er løs, lell om hunden han møter er aggresiv eller snill. Dog er han i bånd og møter hunder som er aggresiv så er han rask med å svare. Han har aldri utagrert først.

-Han er et matvrak uten like, så man må passe på søppelet sitt om han får litt alenetid med det.

-Han er veldig rolig inne, nesten kjedelig. Full fart ute, men går fot om han må.

-Vandt til katter

-Vandt til babyer (har en selv på 8 måneder nå).

-Får han tigge, så sikler han som bare f. Og når han drikker så er det vann i hele huset etterpå. Her har vi vannet hans på badet.

Tror ikke jeg kommer på noe mer å si om han, men må understreke at han er utrolig snill!

Ser helst at de som passer han er vandt med stor hund.

Håper virkelig vi finner et fint feriehjem til han:)

DSC_0120-7.jpg

26794_383955880758_520295758_434602.jpg

26794_383955900758_520295758_434602.jpg

untitled.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på feil kant av landet, men må bare få si at han ser utrolig nydelig ut!

Tusentakk :blink:

Har ønsket meg boerboel i mange år nå, så det hadde egentlig vært veldig gøy å "prøve" en. Men jeg vet ikke hvordan ferien ser ut i år dessverre. Hvilken dato starter uken på?

Den starter den 28. Juni :lol:

Hvor i landet holder du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, du får si fra da vist du vet noe mer, og fortsatt er intressert i å passe han :rolleyes2:

Det skal jeg gjøre. Skal høre litt med folk her hva de synes. Hadde vært gøy iallefall, hvis jeg ikke skal ha dalmis som hund nr2 om endel år, så blir det boerboel, men jeg har dessverre ingen praktisk erfaring med rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

vi bor i Oslo, og kan passe hvis det er interessant.

Har ei snill rottweilertispe på ca 1,5 år, og har lyst til å jobbe med hunder fremover. Hadde tidligere en schäfer/tervurenblanding.

Jeg er hjemmeværende, så han vil ikke være alene hjemme noe særlig - dessuten har jeg allerede et matvraksikkert hjem, så søppelraiding vil ikke være et problem. Vi bor fhv. trangt, men har da hatt en presa canario her sammen med rottisen uten å bli gal, og dessuten skal vi jo ut på tur, så de får ut litt futt der.Har en rolig, hundevant sønn, og en venn som har hatt Boerboel. Skal lage meg et ordentelig belte til å feste i alle fall én hund i, og er som dere skjønner, vant til store hunder.

Jeg er snill, men ikke "skuggredd", heller. Vil at de hundene som overnatter her skal kose seg, og de er sammen med meg stort sett hele tiden. Hvis jeg går ut en tur alene, tar jeg hundene på tur først, og dessuten er jo jenta mi her, så de vil ikke kjede seg. Bor i nærheten av store parkområder og 5 min fra kollektivtransport ut til marka.

Kontakt meg her om det blir aktuelt. Akkurat nå har jeg ikke mobil, men om en uke er jeg på tlf. igjen.

MVH

Mami

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei. Jeg bor i kristiansund og vil si jeg er ganske vant med store hunder. Har hatt rottweilier selv, (ingen hunder nå) og jeg går nesten daglig på tur med nabo hunden som er en leonberger! Sikkelig bamse :jump: Jeg er ikke store jenta selv så om han er helt tullete på tur går det så klart ikke, men du sier jo selv at han går pent om han må, så det høres da bra ut! :rolleyes2: Jeg bor i leilighet, ikke all verdens til plass, men jeg tror ikke jeg blir så mye inne uannsett. Går ikke skole eller jobber så har mye tid til hund. Hvis det er interessangt kunne vi møttes og få hilset på hverandre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...