Gå til innhold
Hundesonen.no

Uoffisielt lydighetsstevne 13. juni


SFX

Recommended Posts

Søndag 13. juni arrangerer Norsk Berner Sennenhundklubb avdeling Oslo og omegn uoffisielt lydighetsstevne for alle raser, samt matchshow for berner sennenhund.

Arrangementet avholdes på gressletta ved Skullerudstua, og vi starter klokken 1200 - men oppmøte fra klokken 1100 for å få utdelt startnummer.

Det er premier til alle, og mer premier til de som gjør det best :ahappy:

Dommer i alle LP-klassene er Line Torp, Kruttlappen hundeskole.

I og med at dette er et uoffisielt stevne, er det lov å belønne hunden mellom hver øvelse. Under fellesøvelsene vil bedømmelsen av matchshowet bli stoppet, for å gi mest mulig ro og fred til hundene som skal ligge/sitte lenge i ringen ved siden av. Ellers utføres øvelsene som på et ordinært stevne, men vi ønsker oss en trivelig, ufarlig og uformell ramme for dagen, og dommer har lovet å ikke være altfor streng - dette er en fin mulighet til å få konkurranseerfaring, gi hunden en ekstra positiv opplevelse i en konkurransesituasjon, teste om en er klar for å starte i klasse 1 eller klar for å rykke opp i ny klasse.

Det koster 150 kroner å delta - 200 kroner for både LP og matchshow (gjelder bare berner sennenhund).

Fordi vi tar en slækk søndag og begynner litt sent, er det en viss deltagerbegrensning så vi ikke holder på til langt på natt, så førstemann til mølla!

Det er gratis parkering og inngang, loddsalg på stedet, og Skullerudstua har lovet å holde åpent så en kan kjøpe mat og drikke der for de som ikke har medbragt. Det blir også arrangert barn og hund.

Påmelding kan sendes meg på PM. Påmeldingsfrist er 31. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble vel enige om at Gamlefar skulle være med her, så da får jeg vel ikke lov til å trekke meg fra det? :ahappy:

Nei, du er å anse som påmeldt, jeg har holdt av deltagerpremie til deg allerede! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bumper denne litt for å si at påmeldingsfristen er utsatt til ut uka, altså ny påmeldingsfrist søndag 6. juni, slik at etternølere og tvilere skal få tid til å tenke seg om og melde på! Dette blir et lite, trivelig og uformelt stevne, med premier til alle og koselig stemning rundt ringen. Vi er sagnomsuste for vår langvarig loddtrekning på grunn av altfor mye premier, i fjor holdt vi på over en time... :getlost:

Rop ut om det er spørsmål, og send meg en PM om du vil melde på :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumper denne litt for å si at påmeldingsfristen er utsatt til ut uka, altså ny påmeldingsfrist søndag 6. juni, slik at etternølere og tvilere skal få tid til å tenke seg om og melde på! Dette blir et lite, trivelig og uformelt stevne, med premier til alle og koselig stemning rundt ringen. Vi er sagnomsuste for vår langvarig loddtrekning på grunn av altfor mye premier, i fjor holdt vi på over en time... :getlost:

Rop ut om det er spørsmål, og send meg en PM om du vil melde på :wub:

Du kan ikke motta flere meldinger får jeg beskjed om... :)

men jeg kunne tenkt meg ett uoffiselt stevne før jeg går på offiselt med dotten, men jeg tror det er for tidlig. Jeg er usikker på om hun vil klare å bli i ringen og på tannvisning.(å bli tatt på er innbydelse til overivrig hilsning...)

Vet ikke hvor strengt det vil være jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke motta flere meldinger får jeg beskjed om... :wub:

men jeg kunne tenkt meg ett uoffiselt stevne før jeg går på offiselt med dotten, men jeg tror det er for tidlig. Jeg er usikker på om hun vil klare å bli i ringen og på tannvisning.(å bli tatt på er innbydelse til overivrig hilsning...)

Vet ikke hvor strengt det vil være jeg?

Ups, innboksen er ryddet!

Nå kan du jo belønne hunden mellom hver øvelse, slik at det vel vil øke motivasjonen for å være hos deg, kanskje? Lettere å holde ut et program om det vanker frolic og ball innimellom. På fellesdekken kan du gå kortere fra, om du vil (med poengtrekk, men poengene er jo ikke det viktigste i en slik sammenheng).

Vi ønsker oss en uformell, trivelig dag hvor uerfarne skal få teste hvordan et stevne kan være, og mer erfarne skal kunne få mer konkurranseerfaring. Har du et problem med tannvisningen, kan du si fra til dommer på forhånd, så tar dere den øvelsen litt lugnere så ikke dyret får kline altfor mye med dommeren :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups, innboksen er ryddet!

Nå kan du jo belønne hunden mellom hver øvelse, slik at det vel vil øke motivasjonen for å være hos deg, kanskje? Lettere å holde ut et program om det vanker frolic og ball innimellom. På fellesdekken kan du gå kortere fra, om du vil (med poengtrekk, men poengene er jo ikke det viktigste i en slik sammenheng).

Vi ønsker oss en uformell, trivelig dag hvor uerfarne skal få teste hvordan et stevne kan være, og mer erfarne skal kunne få mer konkurranseerfaring. Har du et problem med tannvisningen, kan du si fra til dommer på forhånd, så tar dere den øvelsen litt lugnere så ikke dyret får kline altfor mye med dommeren :getlost:

Kline er riktige ordet ihvertfall :wub:

Jeg sender en PM imorgen etter treningen, så skal jeg gå igjennom LP1 programmet med henne og se :) OG du har rett det er ikke poengene, det er følelsen og prøve seg ut som er viktigst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannvisning og? :aww::aww:

Tannvisning er jo litt spesielt, siden det er en tilgjengelighetstest, og ifølge regelverket kan en ikke stå over øvelsen. Selv om vi er uoffisielle, må vi skule litt til regelverket :wub:

Men om du vil, melder du på, vi snakker med dommer før dere skal inn, dommer kan komme bort til deg og håndhilse, så prøver dere å gi hunden en positiv opplevelse uten press og drama?

Vi skal melde på, jeg er bare litt treg :P Jeg er litt usikker på om jeg bare skal melde på Orry, eller om begge skal få være med...

Du har meldt på Orry allerede, han står i katalogen og alt. Det er ikke så avansert å melde på til oss, se, det holder å si at dere kommer :wub:

Tar du med Norma i klasse 3 får dere klasseseier :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men hun er 10,5mnd nå og jeg har ventet veldig ivrig på den :rolleyes2:

Så jeg overlever :whistle:

What's the rush? X'en var nesten 16 før hun fikk sin, savnet den ikke en dag... Men, det kommer når det kommer, ikke noe å gjøre med fra eller til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What's the rush? X'en var nesten 16 før hun fikk sin, savnet den ikke en dag... Men, det kommer når det kommer, ikke noe å gjøre med fra eller til.

forklarer på pm jeg :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...