Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdal hundeklubb/Gauldal Hundeklubb

Huldra

Recommended Posts

Skrevet

Der var PM kommet. Og jeg irriterer meg gul og grønn over valpedommeren de har satt opp på springere søndag... :lol: Blir veldig kjedelig, for vi er eneste springervalpen. Blir mer spennende i cairn-ringen, kan se ut som om Aynï er siste hund ut, og hun går i åpen, ergo ser det ikke ut som om det er noen championtisper?? :whistle:

Har du fått pm'en på mail? Eller i posten?

Jeg har ikke fått enda, bare funnet den på oppdal hk sin side.

Veldig overrasket over antallet bernere, jeg hadde ikke trodd vi skulle komme over 10 påmeldte, men er faktisk 13 på lørdag og 14 på søndag. Og jeg vet bare hvem 5 av de er! Og hele 6 valper, jeg vet om bare 4 av de.. Spennende!

På lørdag er berner valp og voksen først ut i hver sin ring, så må nok prøve å få utsatt valpene litt..

Skrevet

PM kommet her også. 6 lagotto og flest tisper så dette blir spennende. :whistle:

Noen som har erfaringer med Hans Lehtinen og Kari Granaas Hansen som dommere? Bare nysgjerrig.

Skrevet

Er det jeg som er blind, eller er det ingen basenjier påmeldt?

Det stemmer jo ikke? Vet om iaff en valp??

PM

Du ekke blind , det er vist ingen..

Lille Krona kommer ikke læl...

Skrevet

Har du fått pm'en på mail? Eller i posten?

Jeg har ikke fått enda, bare funnet den på oppdal hk sin side.

Veldig overrasket over antallet bernere, jeg hadde ikke trodd vi skulle komme over 10 påmeldte, men er faktisk 13 på lørdag og 14 på søndag. Og jeg vet bare hvem 5 av de er! Og hele 6 valper, jeg vet om bare 4 av de.. Spennende!

På lørdag er berner valp og voksen først ut i hver sin ring, så må nok prøve å få utsatt valpene litt..

Fikk den i posten ja. :lol:

PM kommet her også. 6 lagotto og flest tisper så dette blir spennende. :D

Noen som har erfaringer med Hans Lehtinen og Kari Granaas Hansen som dommere? Bare nysgjerrig.

Ta kontakt på PM. :whistle:

Skrevet

Noen av dere som vet om det er noen sykkelritt vi som skal fra Trondheim til Oppdal må ta hensyn til? Vet den store styrkeprøven arrangeres neste helg, men det skal visst være NM i sykkel i Trøndelag fra lørdag av.

Skrevet

Tja, dette været ser ikke veldig lovende ut.. Noen som er der begge dager som har et telt man kan få lov å søke tilflukt i kanskje? Trenger plass til et stort tøybur og et stellebord..

Skrevet

Kjenner jeg ikke har så veldig lyst sånn egentlig til å dra på utstilling i sånn drittvær.. igjen :icon_redface:

Skrevet

Jeg kommer ikke til å leke turist der likevel. Bilen står på verksted i alle fall en uke til, og i dette været tar jeg ikke toget oppover med hundene bare for å leke turist.

Men typisk Oppdal dette da - enten får man lungebetennelse eller så blir man solbrent der oppe, og det er vel ikke solbrent det er fare for at man blir i år..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...