Gå til innhold
Hundesonen.no

Vetrinær


vima2k

Recommended Posts

Stemmer, stemmer. Og så er det jo i tillegg mange som utdanner seg i utlandet og som etter endt studie ønsker å få jobb i Norge... (Ikke noe vondt om de altså :blink: )

men hvorfor tar de inn så mange/få hvis markedet allerede er mettet?? Hadde det ikke vært bedre å tatt inn ferre, i steden for å ta en utdannelse hvor det er fare for å ikke få jobb når man er ferdig?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvorfor tar de inn så mange/få hvis markedet allerede er mettet?? Hadde det ikke vært bedre å tatt inn ferre, i steden for å ta en utdannelse hvor det er fare for å ikke få jobb når man er ferdig?? :blink:

Veterinær er mer enn å være dyrlege. Ca. halvparten av veterinærene som utdannes jobber som dyrlege med smådyr, produksjonsdyr osv. Resten jobber f.eks. med fiskeoppdrett, i legemiddelfirma, i mattilsynet, med undervisning og andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veterinær er mer enn å være dyrlege. Ca. halvparten av veterinærene som utdannes jobber som dyrlege med smådyr, produksjonsdyr osv. Resten jobber f.eks. med fiskeoppdrett, i legemiddelfirma, i mattilsynet, med undervisning og andre ting.

Okei :blink: Så de har på en måte mer enn jobben på klinikken da :P Savner fler som spesialiserer seg på en type dyr jeg. Det må jo være fordel for de som spesialiserer seg på et felt?? eller?? :jump:

Vurderte dyrlege en gang tiden selv, men aldri i verden om jeg hadde greid å få bra nok snitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini

Ellers så kreves det jobbing for å komme inn ja. Snittet er blant de høyeste i landet, og det er neppe en dans på roser når man først kommer inn heller.

Jeg vet at ved Tierärztlige Hochschule Hannover må man ha over en viss karakter for å få fortsette studiet ett semester til. Slik er det for hvert semester, og det må være kipt om man ikke vil ofre nok og får for lav karakter i det nest siste semesteret og så ikke få fullført utdannelsen sin.

Jeg kjenner 3 veterinærer som har tatt utdannelsen sin der, 2 av de jobber som smådyrsveterinærer og den siste jobber ved Veterinærhøyskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veterinær er mer enn å være dyrlege. Ca. halvparten av veterinærene som utdannes jobber som dyrlege med smådyr, produksjonsdyr osv. Resten jobber f.eks. med fiskeoppdrett, i legemiddelfirma, i mattilsynet, med undervisning og andre ting.

Jobber nok endel veterinærer med forsikring :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber nok endel veterinærer med forsikring :blink:

Og mange jobber med salg av diverse medisinsk utstyr og produkter.

Men mange veterinærer som utdanner seg i utlandet, f.eks England, begynner også å jobbe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at ved Tierärztlige Hochschule Hannover må man ha over en viss karakter for å få fortsette studiet ett semester til. Slik er det for hvert semester, og det må være kipt om man ikke vil ofre nok og får for lav karakter i det nest siste semesteret og så ikke få fullført utdannelsen sin.

Stemmer. Og i Norge (jeg husker ikke ved hvilket år) må man etterhvert spesialisere seg. Da vil de fleste inn på smådyr eller husdyr, og her er det veldig tøff konkurranse. Resten kommer inn på akvamedisin eller mattilsynet, og da er kanskje den drømmen om egen smådyrklinikk borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...