Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva bør være på en hjemmeside til en oppdretter?

Recommended Posts

Jeg har tittet på en del opdretter sider av forskjellige raser, for å se om jeg får noe tips.

Men hva bør absolutt være på hjemmesiden??

Hva er dere ute etter av informasjon på hjemmesiden til en opprdretter?

Og ikke minst hva bør man ha med utenom det som kanskje ikke er ett must men likevel kjekt? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest mulig statisk informasjon. Mange oppdrettere glemmer eller har ikke tid til å oppdatere så mye som de trodde da de laget hjemmesiden, noe som resulterer i dårlig sammensatt info. Keep it simple!

Info om hundene som disponeres såklart, inkl. bosted (fôrhunder), stamtavle, helseresultater, gjerne personlighetsbeskrivelse, og meritter innen hundesport. Personlig ser jeg alltid etter info om hunden har gjort noe annet enn å trave i ring...

Målsetninger med avlen - hva er DINE krav for at en hund skal være verdt å avle på? Hva ønsker du å tilføre rasen med din avl? Hva opplever valpene dine de første 8 ukene? Hvilke krav og ønsker har du til valpekjøpere?

LINK til rasebeskrivelse (NKK eller FCI, IKKE kopiert fra Canis eller en dårlig hjemmeside et annet sted), samt gjerne historie og mer info (raseklubben hvis man er med der selvsagt)).

Link til oppdrettere av egne hunder og valpekjøpere.

Gjerne info og bilder av valper, men det er over minimumskravet. :P

Var det jeg kom på umiddelbart. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statisikk er veldig viktig, og ofte manglende!

Se f.eks her: http://www.windedos.se/

Under "Tidligare kullar" og "Resultat" kan man se hva hver enkel valp gjennom tidene har oppnådd, samt helse resultater inklusert MH-testing. Man kan også trykke seg videre til detaljert MH-beskrivelseav hver eneste valp.

Dette er vel den beste oppdretter-siden jeg vet om. Jeg synes siden er litt rotete og skulle gjerne hatt mye mer oppdateringer med bilder i forbindelse med valpekull. Uansett synes jeg den er helt super, og gir meg intrykk av en svært seriøs oppdretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja når det kommer til oversiktlig side, så er målet mitt litt og lage en enkel og oversiktlig side. Samtidig som den ser "bra" ut og "profosjonell" ut :P

Og ikke minst at den er enkel og navigere seg rundt på :jump:

Nå er ikke kennelnavnet godkjent enda, så derfor venter jeg litt med og legge ut link :wub: Ellers skulle dere fått sett hvordan den er nå. Hadde jo vært litt lettere og se "feil" da liksom :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting jeg ofte savner er at oppdretterne skriver litt om seg selv og hvordan de bor! Jeg har droppet flere oppdrettere fordi jeg ikke vet hvilket miljø hundene blir født inn i..

Samtidig syns jeg det er veldig bra dersom oppdretter skriver hvilke krav de har til kjøper :jump:

Og som det har vært nevnt over her, så er det supert om det står litt om hvordan hundene som blir avlet på er! Ikke baaare helse og premier og slikt, men hvordan hunden fungerer i hverdagen :wub:

Tror flere oppdrettere hadde hatt godt av å spørre på sonen etter tips! Det er virkelig myyye dårlige hjemmesider ute å går :P

Lykke til :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ting jeg ofte savner er at oppdretterne skriver litt om seg selv og hvordan de bor! Jeg har droppet flere oppdrettere fordi jeg ikke vet hvilket miljø hundene blir født inn i..

Samtidig syns jeg det er veldig bra dersom oppdretter skriver hvilke krav de har til kjøper :blink:

Og som det har vært nevnt over her, så er det supert om det står litt om hvordan hundene som blir avlet på er! Ikke baaare helse og premier og slikt, men hvordan hunden fungerer i hverdagen :P

Tror flere oppdrettere hadde hatt godt av å spørre på sonen etter tips! Det er virkelig myyye dårlige hjemmesider ute å går :wub:

Lykke til :jump:

:wub: det er sannt.

Nei jeg kan jo syns siden er aldri så fin, hjelper lite hvis jeg har glemt masser av vesentlige ting, noe jeg også har når jeg ser hva dere skriver :wub: Sånne enkle ting som man lett kan glemme.

Den siden som omhandler oss, altså ja oss som familie/kennel er jo veldig viktig, og den har jeg, skal finpusse litt til på den da :wub:

Tusen takk for alle tips :hug: Kom gjerne med flere hvis noen har :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er link til den andre tråden, som ligger bare et lite stykke ned på siden.

Jeg sitter og ser på ganske mange oppdretteres hjemmesider, og det "verste" jeg vet, er oppdrettere som under "mine hunder", bare har et bilde av hver hund med navn og evt tittel under, og i "beste fall" også HD-resultat. Jeg vil at hver hund skal ha sin egen side, og det skal være stamtavle, helseresultat, basis-opplysninger (født, farge hvis aktuelt, osv), og aller helst også en liten beskrivelse utover at "h*n er verdens beste hund og gjør ikke en flue fortred" - en realistisk beksrivelse, med et STORT pluss i margen hvis noe negativt opplyses om! Bilder av hunden oppstilt + hodebilde er påkrevd, noen hverdagsbilder som sier litt om hundens psyke er også flott. Jeg vil også vite hvordan hundene er å leve med; kan de i det hele tatt noe annet enn å løpe til venstre? Hvordan bor de; i bur? kennel? fôrvert?

Jeg vil lese om rasen, og jeg vil ikke lese det samme som står på alle andres hjemmesider, klippet fra canis eller noe - da går jeg vel heller til canis for å lese det, eller hva? For meg vitner det om at oppdretter ikke vet noe mer om rasen enn det som tilfeldigvis ligger på canis, da er det faktisk bedre å ikke skrive noe.

Jeg vil også vite om det planlegges valper, evt når (dette året, neste år?). Har kennelen valper, vil jeg se bilder av de, men forventer ikke like hyppige oppdateringer som det jeg har drevet med (slitsomt!).

"Om oss" bør være mer enn bare en veibeskrivelse og kontaktinfo, mer som en liten mini-biografi når det kommer til hund/rasen/oppdrettet. Men kontaktinfo (oppdatert!) MÅ man ha.

Som noen nevnte; statiske sider bør det være mest av; det er dritkjipt å gå inn på en hjemmeside hvor det fremdeles annonseres valper fra i fjor høst liksom.. Hvis du ikke har tid til å oppdatere hjemmesiden ofte, la vær å oppdater den i det hele tatt; legg kun inn store ting som nye hunder, kull født, osv.

Statistikk er selvsagt fint, men kanskje mest nyttig for de som har hatt endel kull? Men oversikt over kullene vil jeg helst det skal være; helseresultat, utstillingsresultat, MH, meritter ellers, osv. Store pluss for bilder av valpene som voksne, men det er jo litt prisgitt valpekjøpere da. Siden vi tross alt er i Norge; dogweb er elendig - gjør det enkelt for folk å finne ut om noen er øyelyst med noe tull, eller om de fikk 1. premie på jaktprøven.

Linkeside: hvis du ikke gidder å linke til alle, kan du nesten liksågodt la være. Okei, jeg har kanskje høye krav, men det teiteste jeg ser er folk som har 10-15 linker til andre oppdrettere, når det finnes hundre til. Man bør i alle fall ta med de "største" og "eldste", og også de man evt samarbeider med eller de i nærområdet, de som hundene stammer fra osv. Utelater man noen, begynner jeg å lure på hvorfor? Hvis linkesiden har totalt 20 linker inkl NKK, canis og hundesonen, bør man revurdere om den kanskje skal legges ned? Enten får man legge litt flid i å lage en skikkelig god samling, eller så synes jeg man kan spare seg bryet, sorry altså.. :blink:

Planer, blogg, gjestebok osv er overhodet ikke nødvendig. Sjelden jeg gidder gå inn på en oppdretters blogg med mindre jeg er nysgjerrig på hundene. Hva oppdretter skriver om i bloggen mener jeg bør skinne litt gjennom til siden: hvis det kun er utstillingsresultater på siden og bloggen handler om sportrening så begynner jeg å lure litt..? Det bør være samsvar mellom de resultatene og bildene og "profilen" siden utstråler, og det som det skrives om i bloggen, hvis noen skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm jeg har 5 linker som går til NKK, Oppdretteren av min hund, den norske japanske spisshundklubben, ei som holder valpekurs her og til han som har hjulpet meg med siden.

Så bør jeg kutte ut alle linkene da mener du? Siden jeg ikke har flere liksom :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linkeside: hvis du ikke gidder å linke til alle, kan du nesten liksågodt la være. Okei, jeg har kanskje høye krav, men det teiteste jeg ser er folk som har 10-15 linker til andre oppdrettere, når det finnes hundre til. Man bør i alle fall ta med de "største" og "eldste", og også de man evt samarbeider med eller de i nærområdet, de som hundene stammer fra osv. Utelater man noen, begynner jeg å lure på hvorfor? Hvis linkesiden har totalt 20 linker inkl NKK, canis og hundesonen, bør man revurdere om den kanskje skal legges ned? Enten får man legge litt flid i å lage en skikkelig god samling, eller så synes jeg man kan spare seg bryet, sorry altså.. :blink:

Hvorfor er det viktig å linke til alle oppdrettere av rasen?

Hvorfor skal jeg velge de "største", hvis de ikke er noen jeg samarbeider med, de ikke avler etter en filosofi jeg er enig i, de ikke har en type av rasen jeg liker, eller jeg generelt sett ikke forholder meg til dem?

Hvem skal definere hvem som er den beste, og hvorfor må jeg linke til dem?

Hvis folk vil ha en oversikt over oppdrettere, kan de vel henvende seg til raseklubben? Hvorfor skal JEG drive valpeformidling og reklame for andre, når jeg strengt tatt ønsker å promotere MINE hunder og MITT oppdrett?

Hvorfor er det galt å utelate noen, og hvorfor gjør det noe at du begynner å tenke på hvorfor? Kanskje det er gode grunner til det?

Jeg har ikke lenkeside på min hjemmeside, da jeg mener at en slik oversikt bør være linker til personer en kan stå inne for, en kan ha rak rygg for at en sender folk videre til. Derfor bli en salig oppramsing av alt av bernere som har fått seg en html-kode på nett for meg helt feil. Foreløpig har jeg ikke sett behovet for lenkeside.

Jeg har derimot litt lenker på hjemmesiden for eksempel i X'ens kulloversikt, hvor jeg lenker til hennes søsken, og jeg lenker til hennes oppdretter. Hadde hannhunden hun ble parret med hatt en hjemmeside, hadde jeg lenket til den. Jeg vurderte å lenke til oppdretters hjemmeside, men siden den bare var på finsk, og ikke oppdatert de siste årene, droppet jeg det. Hadde noen av valpene fra tidligere kull vært hos folk med hjemmeside, hadde jeg lenket til dem.

I bloggen hender det også at jeg lenker til hjemmesider, hvis jeg omtaler noen i bloggen. I dag har vi trent med, i dag vil vi gratulere med seieren til.

Men hvorfor jeg skal legge bokmerkene mine ut i linkesiden (bokmerkene mine inneholder det jeg har funnet av norske bernere på nett, norske oppdrettere, interessante utenlandske oppdrettere) - det skjønner jeg ikke. Og det virker som om det er det som etterspørres - en samlet oversikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm jeg har 5 linker som går til NKK, Oppdretteren av min hund, den norske japanske spisshundklubben, ei som holder valpekurs her og til han som har hjulpet meg med siden.

Så bør jeg kutte ut alle linkene da mener du? Siden jeg ikke har flere liksom :blink:

Fem linker til NKK? Hva gjelder de da?

Jeg mener at man bør ha flere enn det du har ja, men det er jo sånt som kan komme etterhvert selvsagt.

Hvorfor er det viktig å linke til alle oppdrettere av rasen?

Hvorfor skal jeg velge de "største", hvis de ikke er noen jeg samarbeider med, de ikke avler etter en filosofi jeg er enig i, de ikke har en type av rasen jeg liker, eller jeg generelt sett ikke forholder meg til dem?

Hvem skal definere hvem som er den beste, og hvorfor må jeg linke til dem?

Hvis folk vil ha en oversikt over oppdrettere, kan de vel henvende seg til raseklubben? Hvorfor skal JEG drive valpeformidling og reklame for andre, når jeg strengt tatt ønsker å promotere MINE hunder og MITT oppdrett?

Hvorfor er det galt å utelate noen, og hvorfor gjør det noe at du begynner å tenke på hvorfor? Kanskje det er gode grunner til det?

Jeg har ikke lenkeside på min hjemmeside, da jeg mener at en slik oversikt bør være linker til personer en kan stå inne for, en kan ha rak rygg for at en sender folk videre til. Derfor bli en salig oppramsing av alt av bernere som har fått seg en html-kode på nett for meg helt feil. Foreløpig har jeg ikke sett behovet for lenkeside.

Jeg har derimot litt lenker på hjemmesiden for eksempel i X'ens kulloversikt, hvor jeg lenker til hennes søsken, og jeg lenker til hennes oppdretter. Hadde hannhunden hun ble parret med hatt en hjemmeside, hadde jeg lenket til den. Jeg vurderte å lenke til oppdretters hjemmeside, men siden den bare var på finsk, og ikke oppdatert de siste årene, droppet jeg det. Hadde noen av valpene fra tidligere kull vært hos folk med hjemmeside, hadde jeg lenket til dem.

I bloggen hender det også at jeg lenker til hjemmesider, hvis jeg omtaler noen i bloggen. I dag har vi trent med, i dag vil vi gratulere med seieren til.

Men hvorfor jeg skal legge bokmerkene mine ut i linkesiden (bokmerkene mine inneholder det jeg har funnet av norske bernere på nett, norske oppdrettere, interessante utenlandske oppdrettere) - det skjønner jeg ikke. Og det virker som om det er det som etterspørres - en samlet oversikt.

Nå er det jo bare min personlige mening, men det skjønner du sikkert - jeg bestemmer jo ikke hva folk skal ha på sidene sine og ikke.

Hvis du mener jeg bør linke til kun de jeg kan "stå inne for" å sende folk videre til, hvordan i alle dager skal det foregå, og hvorfor? Om folk velger å kjøpe av meg eller andre, så er det da ikke mitt ansvar om de ender opp med en hund som er helt feil for de? De som besøker siden min er sannsynligvis flere enn de som kunne tenke seg å kjøpe valp fra meg, og jeg vet at det er nesten håpløst å finne link til alle oppdrettere av en rase (det finnes ikke noen god samling noen steder). Kanskje har ikke jeg den typen hunder som besøket er ute etter heller, kanskje vil de ha mer eller mindre av ditt eller datt, og da ser jeg ikke noe problem i at de tar utgangspunkt i linkesamlingen min for å finne annen oppdretter - det er da visserlig ikke mitt ansvar hvor de ender opp hen!

Jeg tenker også som så at det er interessant for folk som generelt er interessert i rasen; lære mer om de forskjellige oppdretterne, lese hva de skriver om i rasepresentasjonen, se hva de vektelegger i avl osv. Det kan være utrolig interessant å vite litt sånt når det plutselig dukket opp et kennelnavn i en eller annen resultatsammenheng.

Bokmerker bruker ikke jeg, så mine "bokmerker" ligger på linkesiden min kan du nok si. Jeg bruker linkesiden min ganske ofte når jeg er usikker på hva adressen var til den og den oppdretterens hjemmeside. Jeg synes det er bare flott om min linkeside kan være et startpunkt når andre skal surfe på nett etter mer info om rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også alt for få oppdrettere han en side som sier noe om valpekjøperes resultater... (mulig det blir lagt inn under nyheter, men jeg gidder ikke å sitte å bla gjennom mange sider med nyheter for å finne frem til deg jeg vil ha) Så en skjematisk oversikt over valpekjøperes resultater hadde vært kjekt... Spiller jo ingen rolle hvor bra foreldre dyr de har.. jeg vil jo vite hva jeg evnt kan forvente meg av en valp fra deres hunder :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på utkikk etter ny hund. Dvs den kommer nok neppe i hus før om ett par år, men jeg er begynt å kikke litt rundt omkring allerede nå.

Det jeg ser etter på hjemmesider er:

Presentasjon av foreldredyr: helse, tester, resultater både bruks og utstilling. Bilder er jo også kjekt.

Tidligere kull: sammes som over, gir et inntrykk av hva oppdretter er ute etter med sin avl.

Linkesiden: DENNE er viktig! Oppdrettere som spyr ut linker til sin rase og bare har hatt ett evt. to kull selv, og hvor linkene går til alle slags typer innenfor rasen havner hos meg litt ned på listen av mulig oppdretter på min drømmehund. Hvis kullene i utgangspunktet virket interessante kan det hende at siden plukkes fram om noen år, bare for å se på utviklingen av kennelen.

Jeg er ikke interessert i linker til alle oppdrettere av den rasen, jeg er interessert i linker som oppdretter mener står for samme avlsmål som h*n selv. Altså h*ns type hund innenfor rasen. Alle de andre oppdretterne kan jeg selv finne om jeg er interessert.

Presentasjon av oppdretter: Koselig med bilder og en presentasjon av hvem de er, men det jeg gjerne vil ha er hvor i landet/utlandet de befinner seg. Er dette en kennel jeg kan tenke meg en hund fra får jeg gjerne andre til å hilse og se på hunder på trening/utstilling, hvis kennelen ligger langt unna der jeg bor.

Blogg: Ikke så nøye egentlig. Men hvis oppdretter har blogg får en jo et lite innblikk i hvordan h*n har det i hverdagen med hund, altså hvordan hundene er å leve med til daglig (forhåpentligvis).

Plan for året: Er ikke et must, men gir meg som potensiell valpekjøper mulighet til å se hvilke aktiviteter oppdretter skal på i løpet av året. Og da får jeg kanskje mulighet til å møte oppdretter og hunder live.

Og ikke minst... oppdretter får møtt meg og se om jeg kan være en interessang valekjøper :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem linker til NKK? Hva gjelder de da?

Jeg mener at man bør ha flere enn det du har ja, men det er jo sånt som kan komme etterhvert selvsagt.

:blink: ikke 5 linker til NKK

5 linker som går TIL

NKK

Oppdretter

Norsk Japansk spisshundklubb

En som holder valpekurs

Han som hjelper meg med og lage siden

Hadde egentlig ikke tenkt og ha så fryktelig mange flere. Alle oppdretterne står uansett på japansk spisshund klubb sin side. d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på utkikk etter ny hund. Dvs den kommer nok neppe i hus før om ett par år, men jeg er begynt å kikke litt rundt omkring allerede nå.

Det jeg ser etter på hjemmesider er:

Presentasjon av foreldredyr: helse, tester, resultater både bruks og utstilling. Bilder er jo også kjekt.

Tidligere kull: sammes som over, gir et inntrykk av hva oppdretter er ute etter med sin avl.

Linkesiden: DENNE er viktig! Oppdrettere som spyr ut linker til sin rase og bare har hatt ett evt. to kull selv, og hvor linkene går til alle slags typer innenfor rasen havner hos meg litt ned på listen av mulig oppdretter på min drømmehund. Hvis kullene i utgangspunktet virket interessante kan det hende at siden plukkes fram om noen år, bare for å se på utviklingen av kennelen.

Jeg er ikke interessert i linker til alle oppdrettere av den rasen, jeg er interessert i linker som oppdretter mener står for samme avlsmål som h*n selv. Altså h*ns type hund innenfor rasen. Alle de andre oppdretterne kan jeg selv finne om jeg er interessert.

Presentasjon av oppdretter: Koselig med bilder og en presentasjon av hvem de er, men det jeg gjerne vil ha er hvor i landet/utlandet de befinner seg. Er dette en kennel jeg kan tenke meg en hund fra får jeg gjerne andre til å hilse og se på hunder på trening/utstilling, hvis kennelen ligger langt unna der jeg bor.

Blogg: Ikke så nøye egentlig. Men hvis oppdretter har blogg får en jo et lite innblikk i hvordan h*n har det i hverdagen med hund, altså hvordan hundene er å leve med til daglig (forhåpentligvis).

Plan for året: Er ikke et must, men gir meg som potensiell valpekjøper mulighet til å se hvilke aktiviteter oppdretter skal på i løpet av året. Og da får jeg kanskje mulighet til å møte oppdretter og hunder live.

Og ikke minst... oppdretter får møtt meg og se om jeg kan være en interessang valekjøper :blink:

Jeg har lyst å kommentere dette med linker:

Jeg sitter som leder i Spanielklubben i min avdeling, og får stadig vekk telefoner og mailer fra folk som er interessert i valp av spanielrasene. Som leder har jeg kun lov å henvise til Spanielklubben nasjonalt sin hjemmeside når de spør etter oppdrettere. På den hjemmesiden finnes det kull-liste; her må oppdretter oppfylle visse krav for å legge inn kullet. Ikke alle oppdrettere legger inn kullet her, faktisk virker det som et fåtall av oppdretterne gjør det. I tillegg finnes det en oppdretterliste, og for å stå på den må man ha hatt tre kull tidligere som har oppfylt klubbens krav, i tillegg er det selvsagt frivillig om man vil stå på den eller ikke. Som ny i spanielmiljøet er det kjempevanskelig å finne frem til oppdrettere som kan være aktuelle for en fersk valpekjøper! Folk er temmelig fortvilet når de kontakter meg, og jeg synes det er utrolig synd at det ikke finnes en liste over alle oppdrettere noe sted. Det er ganske enkelt håpløst å finne oppdrettere, og jeg synes det er utrolig synd at det skal være sånn. Mulig andre raseklubber har velfungerende system for dette, men det har ikke vi. Folk spør meg ofte om det finnes kull i min avdeling, og jeg vet det finnes ganske mange, men har som sagt kun lov å henvise til disse to sidene (kull og oppdretterliste) - og der ligger de ikke! Hvordan skal folk som ikke kjenner miljøet inn og ut finne frem til en oppdretter? Derfor har jeg samlet de linkene til springeroppdrettere som jeg har funnet, og legger til nye linker når jeg oppdager nye sider. Hva og hvordan andre oppdrettere avler, er da overhodet ikke min bissniss?! Og at jeg velger å linke til de betyr da ikke at jeg kunne tenke meg å kjøpe valp fra hele gjengen; hvordan klarer folk å trekke den konklusjonen? :P

Alternativet for folk som leter etter en spaniel blir ofte finn eller google - og da råder jo tilfeldighetene i mye større grad. Kanskje finnes det en mer passende oppdretter et annet sted? For min del er det heller ikke noe poeng i at jeg skal forsøke å få flest mulig potensielle valpekjøpere selv. Det som er viktig for meg, er at de (få) jeg får, er bevisst sitt valg (de har tross alt muligheten til å sjekke ut de aller fleste andre oppdrettere via min linkeside, men til tross for det velger de meg). Jeg mener derfor at jeg hjelper springervalpekjøpere å navigere seg frem til en mest mulig riktig springer FOR DE, jeg driter i om de kjøper av meg eller av noen andre. Ikke alle linjer/kombinasjoner/oppdrettere er riktig for alle, og bare fordi de tilfeldigvis har rotet seg inn på min side, betyr jo ikke at de skal bli fanget der og ikke ha mulighet til å lete videre andre steder.

Når det gjelder å linke til folk man ikke kunne tenkt seg å kjøpe valp fra: jeg ser det utrolig mye hos de aller fleste andre oppdrettere jeg kjenner; de linker til folk de kjenner/omgås, uten at det nødvendigvis betyr de ville kjøpt valp derfra, eller liker oppdrettet deres. Jeg er selv linket til av noen som ikke ville hatt valp fra meg om de så fikk den kastet etter seg liksom, og jeg ville heller ikke kjøpt fra de, men vi linker til hverandre likevel. Jeg ser overhodet ikke problemet med det jeg, men mulig jeg er både naïv og dum.. :jump: I tillegg tror jeg folk skjønner at jeg har en så omfattende linkesamling at jeg umulig kan være "enig" i all avl som foregår i Norge og Sverige, jeg tror ikke folk er så dumme at de tror jeg samarbeider med hele gjengen liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart system dere har da Huldra, alle oppdrettere, både nye og gamle bør jo få bli listet opp.

Hos "oss" er det slik at oppdretter melder om parringer, som blir oppført på en side, deretter om fødte valpekull.Alle oppdrettere blir også linket til, lurer på om det koster 300 kr i året (tror det gjorde det før, mulig det er gratis) for å få ha link der, men er man seriøs og ønsker seriøse valpekjøpere så er det jo helt verdt det synes jeg.

Ellers er jeg enig i det du skriver om hva en hjemmeside bør inneholde. Tror jeg har skrevet i den andre tråden og så orker ikke skrive en gang til :blink:

Ang det med linker, nå er ikke jeg oppdretter, men jeg har en side som handler bare om dalmatiner omtrent. Jeg synes det ble litt mye å linke til alle oppdrettere, så jeg linker til Casper sin, farens, morens og et par til der det er folk jeg har møtt i virkeligheten, og jeg vet er seriøse. Jeg kunne listet opp mange flere som jeg vet er veldig bra, men jeg har heller lagt en link til dalmatinerklubben under og skrevet at der kan man finne en full liste. Synes jo uansett folk skal gå gjennom klubben for å finne valper. Men ja, det ble jo ikke så relevant egentlig, for igjen, jeg er ikke oppdretter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart system dere har da Huldra, alle oppdrettere, både nye og gamle bør jo få bli listet opp.

Hos "oss" er det slik at oppdretter melder om parringer, som blir oppført på en side, deretter om fødte valpekull.Alle oppdrettere blir også linket til, lurer på om det koster 300 kr i året (tror det gjorde det før, mulig det er gratis) for å få ha link der, men er man seriøs og ønsker seriøse valpekjøpere så er det jo helt verdt det synes jeg.

Ellers er jeg enig i det du skriver om hva en hjemmeside bør inneholde. Tror jeg har skrevet i den andre tråden og så orker ikke skrive en gang til :ahappy:

Ang det med linker, nå er ikke jeg oppdretter, men jeg har en side som handler bare om dalmatiner omtrent. Jeg synes det ble litt mye å linke til alle oppdrettere, så jeg linker til Casper sin, farens, morens og et par til der det er folk jeg har møtt i virkeligheten, og jeg vet er seriøse. Jeg kunne listet opp mange flere som jeg vet er veldig bra, men jeg har heller lagt en link til dalmatinerklubben under og skrevet at der kan man finne en full liste. Synes jo uansett folk skal gå gjennom klubben for å finne valper. Men ja, det ble jo ikke så relevant egentlig, for igjen, jeg er ikke oppdretter :ahappy:

Mulig jeg har snåle raser og raseklubber, men det er ikke veldig ulikt for cairn heller faktisk. Nå har ikke jeg noen samling over cairnoppdrettere, men når jeg får tid, kommer nok den også etterhvert. Jeg misunner dere med raser hvor alle oppdrettere er linket til fra klubbens side - det hadde gjort saken så utrolig mye enklere for folk, uansett om det er snakk om oppdrettere eller valpekjøpere, eller bare nysgjerrige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...