Gå til innhold
Hundesonen.no

Pakke til hunden jeg hadde før

charlotte

Recommended Posts

Skrevet

I dag sender jeg en pakke til hunden jeg hadde før, dobermanntispa Chanti som ble omplassert for et halvt år siden. I pakken ligger det en refleksvest og et sett med kobbel og halsbånd i jaktgrønt lær med sånn innvevde fletter og greier. *savne jenta mi og tenke på alt jeg kunne gjort annerledes*

chanti1a.jpg

Skrevet

Skjønner godt du savner den fine jenta! Hun blir sikkert glad for pakken! :D Det er lett å være etterpåklo og undre og tenke, men det som er tilfeller er jo at faktisk der og da var det et problem for deg og du kunne ikke gjort noe annerledes, siden du prøvde. Du har jo en flott hund nå (snart to) som du er veldig flink med, og Chanti har det jo kjempefint der hun er nå! :P

Skrevet
Skjønner godt du savner den fine jenta! Hun blir sikkert glad for pakken! :D Det er lett å være etterpåklo og undre og tenke' date=' men det som er tilfeller er jo at faktisk der og da var det et problem for deg og du kunne ikke gjort noe annerledes, siden du prøvde. Du har jo en flott hund nå (snart to) som du er veldig flink med, og Chanti har det jo kjempefint der hun er nå! :P[/quote']

*snufs* Takk... Litt seint å være etterpåklok ja. Det viktigste er at hun har det best mulig, og det har hun nå. Håper hun får bo der så lenge hun lever!

Skrevet
Viste ikke at du hadde hatt dobber, hvorfor måtte du omplassere henne?

Blir sikkert uansett kjempeglad for pakken fra deg :D

Hun er en hund med MYE motor, og i tillegg er hun hyperaktiv. (For mye tyroxin i blodet, stress/aktivitetshoromon.) Jeg klarte rett og slett ikke å stimulere henne på riktig måte, og valgte å gi henne fra meg til noen som bruker henne veldig aktivt. Hun som eier henne nå er aktiv fjellvandrer, og trener lydighet og agility med henne, samt tar henne med på alt av fisketurer og lar henne trekke og bære kløv. En perfekt hund for henne!

Skrevet

Så fin! :-o

Jeg synes det er utrolig voksent å omplassere en hund hvis hun ikke var rette hunden for deg.

Og så fint at du har så god kontakt med de nye eierene!

Jeg har kontakt med en av de tidligere eierene til Loke,han var fryktelig glad i hunden (og snill)men kunne desverre ikke beholde han da han ble litt mye.Jeg synes det er flott at han tok konsekvensene av det slik at Loke og jeg fant hverandre! :D

Skrevet
Så fin! :-o

Jeg synes det er utrolig voksent å omplassere en hund hvis hun ikke var rette hunden for deg.

Og så fint at du har så god kontakt med de nye eierene!

Jeg har kontakt med en av de tidligere eierene til Loke,han var fryktelig glad i hunden (og snill)men kunne desverre ikke beholde han da han ble litt mye.Jeg synes det er flott at han tok konsekvensene av det slik at Loke og jeg fant hverandre! :P

Hundens beste må være vår første prioritet i sånne situasjoner, det er vårt ansvar å påse at de har det best mulig. Jeg får bilder av henne inne i mellom, og har jevnlig kontakt med dem og det setter jeg som tidligere eier stor pris på. Kommer aldri til å glemme henne .. :D
Skrevet

Hun er en hund med MYE motor, og i tillegg er hun hyperaktiv. (For mye tyroxin i blodet, stress/aktivitetshoromon.) Jeg klarte rett og slett ikke å stimulere henne på riktig måte, og valgte å gi henne fra meg til noen som bruker henne veldig aktivt. Hun som eier henne nå er aktiv fjellvandrer, og trener lydighet og agility med henne, samt tar henne med på alt av fisketurer og lar henne trekke og bære kløv. En perfekt hund for henne!

Høres ut som hun er i sitt ess hos dem ja :wink:

Skrevet

Enig med de andre her, flott at du tenker på hunden. Høres ut som om hun lever et aktivt liv der hun er nå :D

Sender deg en klem jeg :P

Julepakken på forskudd blir de sikkert galde for, både hund og ny eier :P

Skrevet
Har ikke du en labrador til a? Embla?

Embla lever sine siste dager på landet hos sin oppdretter og juridiske eier, dvs min svigerfar. Jeg hadde henne en stund mens eier/oppdretter var mye borte og hadde liten tid til henne. Hun mistrivdes her i Oslo, og var miserabel da Lisa kom i hus. Hun hadde diare hele tiden og var helt grå i pelsen. Det er ikke slik det skal være å være gammel hund! Så hun har flyttet tilbake til svigerfar og har kviknet litt til på sitt opprinnelige hjemsted, uten Oslo-bråk og valpemas. Hun er ganske sliten, og har nok ikke lange tiden igjen. Derfor synes jeg hun skal være på et sted hun trives hvor det er stille og rolig.

Skrevet

Embla lever sine siste dager på landet hos sin oppdretter og juridiske eier, dvs min svigerfar. Jeg hadde henne en stund mens eier/oppdretter var mye borte og hadde liten tid til henne. Hun mistrivdes her i Oslo, og var miserabel da Lisa kom i hus. Hun hadde diare hele tiden og var helt grå i pelsen. Det er ikke slik det skal være å være gammel hund! Så hun har flyttet tilbake til svigerfar og har kviknet litt til på sitt opprinnelige hjemsted, uten Oslo-bråk og valpemas. Hun er ganske sliten, og har nok ikke lange tiden igjen. Derfor synes jeg hun skal være på et sted hun trives hvor det er stille og rolig.

Ok. Kunne huske at du hadde hatt en labrador til, men kunne ikke huske å ha fått med meg hvor det ble av henne:)

Skrevet

så bra at hunden din fikke et nytt hjem, som kunne gi henne det hun trengte! :D kjempebra at du tok det steget, og forstod at du måtte omplasere. det er absolutt ikke lett! :P hun blir garantert glad for den fine pakken! :P

Skrevet

Så søtt og trist!

Men, det beviser jo bare at omplassering ikke nødvendigvis sier at man er en dårlig hundeeier. Se på deg nå, DEN flotte fremgangen med Lisa som virker som om kommer til å bli en kanon dame! Så da var vel bare den andre feil for deg, rett og slett. Veldig voksent, men sikkert vanskelig valg du tok! :D

Ah, fint å høre om Embla. Jeg tenkte faktisk på det her en natt, at jeg ikke hadde hørt noe mer om hva som har skjedd.

Skrevet
Så søtt og trist!

Men, det beviser jo bare at omplassering ikke nødvendigvis sier at man er en dårlig hundeeier. Se på deg nå, DEN flotte fremgangen med Lisa som virker som om kommer til å bli en kanon dame! Så da var vel bare den andre feil for deg, rett og slett. Veldig voksent, men sikkert vanskelig valg du tok! :D

Ah, fint å høre om Embla. Jeg tenkte faktisk på det her en natt, at jeg ikke hadde hørt noe mer om hva som har skjedd.

Kan ikke la gamlemor gå rundt her og mistrives når jeg vet hun lengter bort fra valpemas og Oslo-bråk.. Enda et vanskelig valg det der, men jeg kan ikke ha henne her bare for mine egne egositiske følelser. Jeg tenker mye på henne, plutselig en dag kommer han til å ringe og si at hun er borte. Jeg besøker henne veldig ofte, men er like redd hver gang jeg setter meg i bilen og kjører dit. Tenk om jeg kommer for seint! Tenk om han sitter ved kjøkkenbordet med hendene over hodet og stammer "hun er ikke her" neste gang jeg kommer. Jeg gruer meg til den dagen. Takk gud for at jeg har Lisa å holde meg opptatt med!

Skrevet

Synes det er flott at folk omplasserer hunden hvis den ikke passer inn e.l =D> Har selv omplassert en hund og vet hvor tungt det er, bra du har så god kontakt med de nye eierne :D De blir sikkert veldig fornøyd med gaven :P

Skrevet

Veldig bra, og veldig voksent gjort!! Det er ikke nødvendigvis sånn at det er grusomt mot hunden å omplassere, i de aller fleste tilfeller får hunden det mye bedre der den kommer. Og vi vil jo ha hundene våre lykkelige, ikke sant?

Klem fra meg, som omplasserte Gordon setteren min tidlig i høst.. :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...