Gå til innhold
Hundesonen.no

Tulleliste med forberedende gjøremål før valpen kommer hjem


Lemen

Recommended Posts

Nå håper jeg det er noen soniser som kan hjelpe?

Jeg leter etter en tulleliste med "lure" og forberedende gjøremål i ventetiden før valpen kommer hjem. Jeg husker bare deler av den, men jeg tror den var slik..?

1. Legg sjokoladepudding på ullteppet i stua og tråkk i det dagen etter på.

2. Hell vann foran sengen og tråkk i det med barbente føtter

3. Gå ut i hagen kl 4 på natten og rop tiss tiss.

Osv osv

Noen som husker denne listen? Jeg fikk denne listen da jeg ventet på Sophus og har selvfølgelig rotet den vekk og nå venter venninnen min på sin første egne valp og jeg tenkte hun skulle få slik at hun var godt forberedt før valpen gjør sitt inntog. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Lek apport med våt tennisball...

- Løp barfot ut i snøen for å lukke porten ut mot veien

- Putt hundehår i kaffekoppen

- Slå på fjernkontrollen med en hammer

:D

Nå skulle du ha litt å øve på, husker ikke alle da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

-kaste en varm kopp med te på seg selv (hoppende valp som skal se hva du har)

-motere en nåle sak som biter deg i hver gang stikker noe utenfor dynen når du sover.

-øve på å klatre over strømgjerder uten å få støt for å hente noe på andre siden som spiser/ruller seg i noe riktig godt noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne du tenker på?

- Før du drar på jobb tar du søppelposen, spjerer denne og drar det utover stua og opp i sofaen. Når du kommer hjem skal du være like blid som alltid, selv om du må både rydde og vaske.

- Tøm litt vann på teppet i stua før du legger deg. Kanskje litt sjokoladepudding gjør susen og? Gå over teppet barbeint i mørket når du skal på do om natta.

- Del opp fjernkontrollen i mange biter, og ikke irriter deg over at du må opp og trykke på TVen hver gang du skal bytte kanal.

- Gi husnøklene dine til en hundevenn (som husker valpetida godt) og si "overrask meg". Du skal fortsatt være blid når du kommer hjem.

- Putt dine fineste og dyreste solbriller under puta i sofaen og sett deg på de. Lat som det er valpetenner som har forårsaket det.

- Tenk så på hvordan det er å se valpen sove søtt. Hvordan det er å kose med den i armkroken. Kjenne pusten og føle varmen. Se den vokse opp, utforske verden, logre når du kommer hjem. Og alt det andre er glemt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, blir gøy med valp om fire uker! Jeg tror jeg skal gjøre alle disse tingene, så både jeg og sambo kan minne oss på hvordan det er å ha en liten piraja i hus :lol: Den siste er jo viktigst da. Det veier opp med de herlige påfunnene og all den gode latteren vi får av småtissene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne lista skrev jeg til klubbladet vårt for mange år siden (2003):

Om du vil forberede deg på å ta i mot din første briardvalp, kan du gjennomføre følgende øvelser for å stå best mulig rustet til din nye tilværelse.

- Før du legger deg om kvelden lager du en liten vanndam nedenfor senga (evt. utenfor soveromsdøra). Dette har du selvfølgelig glemt til neste morgen... Når du tråkker i dammen - og IKKE flyr i flint - har du bestått hovedtesten.

- Stå opp kl 04.30 og gå ut i badekåpa - uansett vær. Stå ute i minimum et kvarter og gjenta: «Flink hund å tisse»...... Denne øvelsen gjentas hver morgen i ca 2 måneder. Husk minst en gang å glemme nøkkelen så døra går i lås bak deg og du må vekke mannen din....

- Når du går på tur - ta med bæsjeposer og plukk opp 2-3 ruker som du finner på hver tur (du kan også bruke kongler eller lignende). Snik deg så inn på en gårdplass og kast dem i en privat søppelkasse og gå uskyldig videre som om ingenting har skjedd.

- Kjøp et par nye sko. Klipp hull i dem og legg dem slik at du kan se dem hver gang du åpner skapdøra..Tren på å lukke skapdøra med et overbærende smil...

- Lån bøker på biblioteket. Riv av bokryggen og tygg på noen av sidene. Lever dem deretter tilbake til biblioteket. Øv på å motta tvilsomme blikk fra bibliotekaren - og betal erstatning med glede.

- Jag katta til nabo’n opp i et tre. Øv på å smile uskyldig og se uvitende ut når han banker på døra og skal ha hjelp til å få den ned...

- Strø litt kvist og barnåler rundt omkring i huset - og ikke støvsug det bort før etter et par-tre dager. Spe gjerne på med litt sand. Om du etter en halv dag irriterer deg, er kanskje ikke briard rasen for deg.

- Legg et tyggebein i senga til gemalen mens han sover - legg merke til reaksjonen når han våkner. Om han rolig kaster beinet på gulvet og sover videre, kan du trygt regne med at han også vil akseptere et hårete monster i senga etterhvert (kommer helt automatisk...).

- Grav opp rosebedet til naboen minst 3 ganger - og se hvor lenge dere forblir venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...