Gå til innhold
Hundesonen.no

Orre 1. og 2. mai 2010

Caroline

Recommended Posts

Betty ble 2btk. Tjalfe fikk blå (men mamma handlet for første gang idag, så han røk ut på grunn av korte skritt, men pyttsann, syns det var sprekt av mamma å hoppe i det :D resten kommer)

Ole Brum ble 2bhk med ck og cert. Pingo vant klassen sin med hp. BIR ble fôrtispe, Bibbi, søster av Betty. BIM ble Miro fra oss. En god og kjekk dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/1/2010 at 4:52 PM, RTL skrev:

Betty ble 2btk. Tjalfe fikk blå (men mamma handlet for første gang idag, så han røk ut på grunn av korte skritt, men pyttsann, syns det var sprekt av mamma å hoppe i det :D resten kommer)

Ole Brum ble 2bhk med ck og cert. Pingo vant klassen sin med hp. BIR ble fôrtispe, Bibbi, søster av Betty. BIM ble Miro fra oss. En god og kjekk dag!

Ryker man ut pga det?

Gratulerer til Bertil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/1/2010 at 8:29 PM, LeneG skrev:

Ryker man ut pga det?

Nå har ikke jeg sett hunden, men en hund får et dårlig trav om den ikke langer ut med lange nok steg - men den trenger jo også høyt nok tempo for å få tilstrekkelig steglengde. Altså kan hunden ha røket ut på grunn av dårlig bevegelser - at den for eksempel virker mer trippete enn den skal være. For eksempel berner skal ha drive i bevegelsene - godt fraspark og effektive lange steg. En berner som tripper beveger seg helt feil.

Korte steg kan også komme om en hund er så dårlig vinklet at den ikke har anatomi som bidrar til å gi lange steg - at vinkelen er så kort at den rett og slett forhindrer lange steg, holder igjen så ikke bakbeinet kan gå langt nok bakover. Og det er en alvorlig konstruksjonsfeil, om hunden ikke er i stand til å bevege seg ordentlig.

Nå sier jeg ikke at det gjelder den hunden - for en uerfaren handler kan få en god hund til å virke dårlig i ringen ved å gjøre noen viktige feil, på samme måte som at en erfaren handler kan få en god hund til å virke veldig god i ringen. Det er mange eksempler i hodet mitt på hunder som ser ok ut når eier stiller den, mens den ser knall ut om oppdretter/annen person stiller den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
  På 5/1/2010 at 4:25 PM, Caroline skrev:

Håper det er greit at jeg sladrer :D

Siljes Bertil debuterte i junior idafg med 1-1 CK, 1BHK, Cert og BIM! Grattis til Bertil :D

Gratulerer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin helg for oss der hvertfall! Betalt fridag på lørdagen, Diezel BIR og BIG. Vi overnattet hos noen kjente litt lenger borte, fant en flyplass som var helt SUPER til å slippe løs hunder på (tilhørende strand til..hehe)

I BIS finalen var det virkelig noen fantastiske deltagere - hunder jeg kun har sett på bilder noen av dem. Veldig kjekt, og veldig nervepirrende å være i slikt selskap..! Ingen plass til oss der, men oi så morro !! :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var igjen handlerassistent/groomingassistent i/ved sheltieringen i går. Jeg gikk med Mable (Japaro Show N Tell) som ble 2BTK. Chase, fra samme oppdrett (Japaro Chasing The Storm, sønn av Rebus) ble stilt for tredje gang i Norge og fikk sitt tredje norske cert! Ikke nok med det, hele regla ble nemlig slik: 1-1 CK, 1BHK, Cert, BIR! Det var hans første BIR i Norge, og det stoppet ikke der! Han ble 1BIG og 4BIS! Man kan trygt si han har startet sin norske utstillingskarriere ganske sterkt :lol: Bilder kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/3/2010 at 11:57 AM, Caroline skrev:

Jeg var igjen handlerassistent/groomingassistent i/ved sheltieringen i går. Jeg gikk med Mable (Japaro Show N Tell) som ble 2BTK. Chase, fra samme oppdrett (Japaro Chasing The Storm, sønn av Rebus) ble stilt for tredje gang i Norge og fikk sitt tredje norske cert! Ikke nok med det, hele regla ble nemlig slik: 1-1 CK, 1BHK, Cert, BIR! Det var hans første BIR i Norge, og det stoppet ikke der! Han ble 1BIG og 4BIS! Man kan trygt si han har startet sin norske utstillingskarriere ganske sterkt :lol: Bilder kommer :)

Den sheltien i BIS`en var kjempefin! Handleren var litt nervøs med meg rett ved siden av...for den lille likte ikke så godt svære sorte hunder,og da hjalp det jo ikke på heller at Diezel syns den lille var veeeldig søt,og ville snuse litt på...haha! Det gikk ellers glatt,og vi fikk resten av kjøttbollene etterpå - til Diezels store glede. :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/3/2010 at 2:42 PM, Calina skrev:

Den sheltien i BIS`en var kjempefin! Handleren var litt nervøs med meg rett ved siden av...for den lille likte ikke så godt svære sorte hunder,og da hjalp det jo ikke på heller at Diezel syns den lille var veeeldig søt,og ville snuse litt på...haha! Det gikk ellers glatt,og vi fikk resten av kjøttbollene etterpå - til Diezels store glede. :-)))

Ja, Chase er ikke vant til andre raser enda, for han kom til Norge i mars (fra Crufts) :lol: I Skottland har han stort sett bare sett shelties.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
  På 5/3/2010 at 12:10 PM, Ricco skrev:

Scarlet gjorde det og veldig bra, men ho skal få fortelle resultatet sjøl :);)

Det gjorde hun ja :-)))))))))) Snuppet certet på min egen oppdrettete Shade. En vakker tispe etter min Leah. Etter en ekstra runde for dommeren endte vi opp med BIM. Shade var trett og hadde hodet ned i bakken. Skal trene ekstra på dette :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er nok definitivt en del av "spøkelsesalderen", men det er også viktig å ta på alvor så man ikke ved uhell forsterker adferden så den blir en uvane.
    • Er hun ikke i den alderen? Jeg har noe liknende problemer selv, også 5 mnd. Bjeffet plutselig på en dame på bussholdeplassen i dag, uvisst av hvilken grunn. Heldigvis bare sosial bjeffing, som han gjør når han vil noe, men hun ble dessverre ukomfortabel, så måtte fortelle henne at det var vennlig kommunikasjon for å få oppmerksomhet, ikke noen trussel eller advarsel. De høres veldig annerledes ut og serveres mot "inntrengere" på "eget territorium". Kanskje sammenlignbart med hva din gjør? Fordi min er avlet for å vokte, så belønner jeg ham for å være flink gutt og gjøre jobben sin tilfredsstillende når han serverer advarselbjeff på fremmede "inntrengere". Hadde han truet og ikke latt seg avlede hadde jeg kjøpt profesjonell hjelp, men foreløpig er han tilfreds med å få respons på varselet og tar min vurdering av situasjonen som god fisk.  Kjenner du til begrepet sladretrening? 
    • Det er vanskelig å si uten å se hunden. Går dere på noe valpekurs? Isåfall er det et godt sted å spørre. Jeg tenker også at det er veldig viktig med god sosialisering med trygge hunder og folk, og på trygg avstand til "skumle" ting i ulike miljøer generelt, så ikke alt ukjent blir skummelt.
    • Hei! Har en 5 mnd gammel bc valp som knurrer og bjeffer på ting som kommer på avstand, samme om det er kjentsfolk eller fremmede.. hun syntes det er greit når de kommer nærme nok, da vil hun mer enn gjerne hilse og er fornøyd.   idag når faren min kom inn med caps knurret hun og bjeffet her inne, noe hun aldri har gjort før.. noe jeg bør gjøre for å forebygge? hun er dog lett å avbryte enkelte ganger, men mååå liksom bjeffe.. takk for alle svar
    • Jeg kaster lange blikk på Arrak sine jakker. Har brukt en 100-kroners Didriksons jakke fra Finn denne våren, og bra er det, for den har fått juling. Nå som hopping og biting og riving i klær ser ut til å være en ting i fortiden i nær fremtid.. Noen erfaringer med de?   Edit: advarer også mot Hööks sin jakke. Baklomma har rette kanter og er for smal. Lite plass og ting faller ut. Helt ok budsjettjakke, men har en råd til bedre, kjøp bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...