Gå til innhold
Hundesonen.no

Blir jeg NØDT til å oppgradere programvaren?

ipadda

Recommended Posts

Skrevet

Jeg kjenner jeg er en smule frustrert her jeg sitter. Jeg har hatt macen min i 4 år nå, og har ikke oppgradert programvare på den (oprativsystem) noengang. Ettersom den begynner å bli "utgått" på dato, viser det seg at det er vanskeligere og vanskeligere å få installert programer, fordi programmene er for nye for mitt oprativsystem. MÅ jeg kjøpe nytt da, for å få bruke feks: Photoshop cs4?

****... Det har jeg liksom ikke råd til..

Skrevet

Ja, det må du nok. Eventuelt må du bare fortsette å bruke eldre versjoner av programmene dine også. Photoshop er da ikke gratis det heller?

For en del av programmene kan du installere f.eks. Ubuntu, siden det er gratis likevel.

Skrevet

Men jeg hadde ikke dette problemet før jeg leverte dataen inn på reprasjon for ødelagt harddisk. Når jeg da installerte programvaren igjen, så var plutselig ikke noen av programmene jeg hadde liggende kompatible med oprativsystemet mitt.

Men tilbake til et annet spørsmål da. Helene har jo også mac, kan jeg eventuelt bruke hennes oprativsystem, i stedet for å kjøpe nytt? (jada, fy fy, inne på tanken så jeg slipper å betale, griske meg :blink: )

Skrevet

Nå er Snow Leopard det billigste Operativsystemet som noen noen gang er sluppet...

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=594882

Så har du råd til PhotoShop CS til 4000kr++ , så har du også råd til de 250kr det koster å oppgradere til OS X...

Men Apple er Apple, alt over 2år er utdatert, bare å kaste å kjøpe nytt, det har man også råd til når man har kjøpt Mac i første omgang... :blink:

Overpriset dill, hilsen tidligere iPhone bruker... :jump:

Men siden min iPhone var 1år så er den nå for gammel til å få de nye oppdateringene...

Skrevet

Jeg har ikke akkurat fått inntrykk av at det bare koster 250,- å oppgradere du. 1500,- fikk jeg beskjed om ..

Råd til photoshop :blink: nææh. Men jeg har fått licensiert photoshop av kjenninger.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...