Gå til innhold
Hundesonen.no

Høyenergifor til hund med sart mage


SuperMarvin

Recommended Posts

Hei!

Har en aktiv krabat som er sær i matveien og har litt sart mage, så sliter meg og finne for som passer til han.

Vi har prøvd Eukanuba som endte med at han fikk løs mage (vi har prøvd valpefor og jogging and agility av dette) Vi har prøvd V&H som han ikke fikk i seg mye av (ble veldig fort lei, og holder vekta kun med valpeforet) siste halvår + har vi brukt RC (medium, sentitiv og vetrinærforet GI30 for hunder med innvoldsproblemer/etter operasjoin) Medium og sensitiv spiser han Mye av og bæsjen blir veldig lys, mindre energi enn med f.eks høyenergi/mye protein i foret.

Prøvde også Købers en liten periode, men det ble bare stående.

Vi kan fortsette på RC GI30 foret, men det selges ikke alle plasser og ligger 3-400kr mer i pris enn så og si alle andre for, noe som blir mye for en student i lengden.

Er det noen som har forslag? evt om det er noen tilskudd man kan bruke?

Vi har prøvd det meste med å ta bort foret etter 10 min, bruke mat i trening og lek, gjømme mat/gjøre den intressang etc.

Glad for alle tips!

(hunden er en Bc hanne på ca 1,5 år. mye aktivitet 5-6 dager pr uke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd råfôr? jeg har en hund som har vært veldig sensitiv i magen. Denne hunden har gått på sensible lenge. Så begynte vi på råfôr. nå kan vi blande inn RC energy 4800 uten at magen slår seg vrang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for mange tips =) vi har snust litt på NP og råforing nå, så håper noe av det vil funke for oss! takk for tips.

(må også legge til at vi har minifryser, type sammen kjøleskapet, og NP er vell frossenpølser om jeg ikke tar feil?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NP kjøpes i en blokk på 20 kg, som deles opp i 2 kgs biter. Det tar litt plass i fryseren (mulig at det går i en liten fryser hvis man ikke har noe annet i den). Det står på siden dems at det finnes også i pølser på 700 gram. Du kan jo ringe å høre om det. Eller kjøpe sammen med noen, så kan dele dele en blokk.

Norwegian polar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp. er verd å handle inn en liten fryser til hundefor også om det funker på hunden =)

Du kan jo følge med på "Roteloftet" eller hva det nå heter, i Adressa på fredager (?), der er det ofte fine tilbud på sånne ting. :icon_redface: Når det er sagt, så hadde vi også kun kombiskap tidligere, og vi fikk plass til 20kg V&H i skuffene (to store, og en liten). Men det var ikke plass til så mye annet da! :whistle: Pølsene er enklere å pakke bedre sammen, så da fikk vi plass til mer, men så er jo de dyrere også da. Problemet med kombiskap er i utgangspunktet ikke plassen, men temperaturen. Vanligvis holder de ikke mer enn -10 grader, og frysevarer skal holdes ved -20 for best holdbarhet. Pizza osv holder egentlig ikke i mer enn en uke i slike kombiskap, men selv om vi har brukt kombiskapet til oppbevaring av alt mulig rart over lengre tid, har vi sjelden merket noe på holdbarheten. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...