Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstilling 10. april

Fia

Recommended Posts

Skrevet

Først vil jeg bare si at jeg har visst missforstått litt den greia med "Min hund". Jeg var ikke klar over at det liksom skulle være en samling av forskjellige ting om hunden min, så beklager til dem som ikke har klart å følge med.. hehe :lol:

10. April tok jeg med meg Gina til en liten miniatyr-utstilling i Mosjøen. Jeg dro sammen med Elerine (Wilma), Mammaen hennes Line, og Oda. + hundene selvfølgelig. Jeg tok Gina med mest pga sosialisering. Jeg var litt spent, siden hun er så fryktelig liten, men jeg trur hun synes det var litt artig. Vi møtte mange Havanaiser der! :hmm: Jeg stilte ikke Gina ut, men vi ble med på "barn og hund". Hun er jo bare tre måneder, så jeg var godt fornøyd med at det gikk så bra å gå i bånd med så mange andre hunder til stede. Alle som deltok i barn og hund fikk en liten premie, og den skal jeg ta godt vare på :hmm:

Her er noen bilder fra utstillingen:

5ex1lu.jpg

Over: Gina eeeeelsker å sove i det saueskinnet her. Ikke rart hun sov hele bilturen.

106am4o.jpg

Over: Da vi var kommet fram. Den røde puddelen er besteveninnen min sin hund, Wilma :hmm:

35d5dle.jpg

Over: HAVANAIS!

ildukp.jpg

Over: Dette er en skikkelig snill kongepuddel vi møtte. Trur hun het Effi. Pratet mye med eieren :hmm:

316uusy.jpg

Over: Vakre Wilma er klar for utstilling :lol:

315h06t.jpg

Over: Tissepause :lol:

mt5lpc.jpg

Over: Trøtt, sier jeg bare.

2127apv.jpg

Over: En glad og fornøyd Gina, like utenfor ringen :)

Håper du likte bildene! Vi hadde værtfall en helt super tur :)

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lapsk vallhund kanskje? Kjenner ingen personlig, men kjenner til en oppdretter, og forstår det slik at det er mer å hente der enn hos finsk og svensk
    • Korthåret collie var det første som slo meg. Gjeterhundtype men stort sett avlet som selskapshund nå. Røyter en del, men er ganske førerorientert og spennende rase. Generelt vil du se på raser som er avlet for å samarbeide med fører. Det er noen typer jakthunder som ikke skal jobbe selvstendig, men på førers kommando, f.eks, apporterende o.l., som typisk retrievere og spanieler. Og så har du gjeterhunder som er de klassiske som er forholdsvis førerorienterte og lette å trene, men som også krever en del både fysisk og mental akvitisering. Så kommer det litt an på om det spiller noen rolle med bjeffing, for eksempel. Dansk/svensk gårdshund har en del jaktinstinkt men er også ganske førerorientert og lett å trene. Finsk og svensk lapphund, mye pels, mye lyd, litt mer selvstendig enn mange gjeterhunder, men morsomme hunder. Schapendoes, pumi, tibetansk terrier, bearded collie kan være alternativer. 
    • Hvilke av de sjeldne mellomstore hundene passer best til å trene lydighet og å gå skogsturer med? Skriver sjeldne da jeg er ganske kjent med de som er mest populære. Gjerne med minst mulig jakt siden jeg ikke skal trene jakt og ønsker at hunden skal gå løs på turer hvis den blir lydig nok. Pelsstell betyr ikke noe og vakt betyr heller ikke noe da vi bor på bygda. Ønsker hunderase mellom 10-30 kilo da jeg ikke har styrke nok selv og jeg ikke ønsker altfor stor hund. Kanskje prøve agility også.
    • Min golden (jakt) røyter bare to ganger i året, men de vanlige goldene jeg vokste opp med røyta helt sykt mye😅 Ellers er de veldig fine hunder, så lenge de får brukt hodet nok. 
    • Jeg har min med på trening i all slags vær, og da kan det fort bli timer i bilen. Men ved å parkere i skyggen (hvis mulig), silvershade duk og alle vinduer åpne pluss glippe på bagasjerommet (med krok) så er det alltid behagelig i bilen, selv i 30 varmegrader. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...