Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennel/hundepass i Stavanger/Sandnes området?


MetteOgBeatrix

Recommended Posts

Jeg er så heldig at jeg skal gifte meg og på bryllupsreise i sommer. I den forbindelse trenger jeg å sette Bea på kennel i litt over en uke (så skal hun være hos familie i uke nr 2). Det er jo flere kenneler i området, men jeg har ikke erfaring med noen av dem og er veldig kresen.

Er det noen her som har erfaringer? Det bør være stødige folk dette her, er skeptisk til slike steder som lar unge jenter gå tur med hundene, da Bea kan finne på å bølle litt når hun går i bånd med fremmede.

Den bør helst ikke være så veldig langt fra Sandnes, men vi kan fint kjøre et lite stykke for å levere/hente henne.

Bør vel bestille snart tenker jeg, er nemlig midt i fellesferien dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig at jeg skal gifte meg og på bryllupsreise i sommer. I den forbindelse trenger jeg å sette Bea på kennel i litt over en uke (så skal hun være hos familie i uke nr 2). Det er jo flere kenneler i området, men jeg har ikke erfaring med noen av dem og er veldig kresen.

Er det noen her som har erfaringer? Det bør være stødige folk dette her, er skeptisk til slike steder som lar unge jenter gå tur med hundene, da Bea kan finne på å bølle litt når hun går i bånd med fremmede.

Den bør helst ikke være så veldig langt fra Sandnes, men vi kan fint kjøre et lite stykke for å levere/hente henne.

Bør vel bestille snart tenker jeg, er nemlig midt i fellesferien dette her.

Det er absolutt lov å sette "krav" når du skal ha hunden din på kennel. Gi klar beskjed om dette (og andre ting du ikke ønsker), så skal de respektere det. Du skal være trygg på at hunden din har det godt når du er vekke, så sett foten ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet litt på vestpolen, å jeg kan anbefale det :) Skal mye til før jeg setter mine egne på kennel, men var jeg nødt skulle det bli her :) Er jo litt utenfor Sandnes, men er ikke langt. Du kan jo sjekke ut linken hvertfall :P

Ja, har sett på dem. Virker som et flott anlegg. Er ikke så langt fra der mine foreldre bor, og siden de skal ha henne andre uken passer det jo ganske bra sånn praktisk sett. Type, de finner frem, hehe :D

Tenker jeg skal ringe og snakke med dem!

Det er absolutt lov å sette "krav" når du skal ha hunden din på kennel. Gi klar beskjed om dette (og andre ting du ikke ønsker), så skal de respektere det. Du skal være trygg på at hunden din har det godt når du er vekke, så sett foten ned :D

Ja, jeg er klar over at man kan det :P

Har utelukkende positive erfaringer og tilbakemeldinger fra kennelen vi brukte i Bergen. Så er det å finne en tilsvarende her da, med like proffe folk. Har inntrykk av at "hvem som helst" skal starte kennel for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt bikkjedyret i 3 uker på Randaberg Dyrepensjonat. Relativt fornøyd. De förer med Olivers fra handlers, hundene får være ute med andre hunder i minimum 2 timer, om en hund er plagsom for de andre blir den flyttet til en annen innhegning med andre hunder, totalt 3 innhegninger. Kennel burene er grei størrelse på, hunden får også selskap i en annen hund mens den bor der. Pensjonatet er offentlig godkjent. (du må betale ekstra for at hunden skal få være ute)

Mannen som driver dette virker litt "gammedags" i hundesynet sitt, men er helt grei. (kan utdype dette på PM om du ønsker det)

Det ligger også et pensjonat på forus en plass. Fyren som driver det har hatt/har også oppdrett av Rottweilere. Uteområdet består av en innegjerdet grusbane foran huset/kennelen. Kennelburene er ikke av de største, men hunden står her alene i sitt bur. Husker ikke hva dette pensjonatet heter.

Edit: tror dette heter Zarstø

Edit2: jepp det heter Zarstø. Det var vist ikke en grusbane, men en gressplen :)

Det skal også ligge et pensjonat ute ved Bråstein en plass hvor de gir tilbud om å trene med hunden din under oppholdet om du ønsker dette. Husker ikke hva dette heter helder desverre.

Edit: Hundens Vertshus heter dette. Disse er meget bra ifølge noen bekjente av meg som har hatt hunden sin der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...