Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingstelt

Carma

Recommended Posts

Skrevet

Ja? Hvor får man tak i utstillingstelt, så rimelig som mulig selvfølgelig! Og hvor mye må man regne med å betale? Jeg har snusa litt rundt på nettet nå, men finner stort sett ikke så veldig mye. Samme teltet dukker opp hele tida og det er både stort og dyrt.

Skrevet

De gamle typene er vel de rimeligste. De som er litt høyere foran enn bak og samme type som de fleste dommertelt. Personlig startet jeg med et slikt og har nå et bare hund telt/easy up og jeg vil nok aldri tilbake til det gamle. Regner det med litt vind er ikke teltet "dypt" nok til at du unngår at det regner inn. Mitt beste tips er å holde utkikk etter brukte easy up på f.eks finn.no :)

edit; i mellom størrelsen har du jo f.eks pro plan sitt, men det har jeg både hørt og selv kjent at er tyynt i kvaliteten. Og det er vel vanskeligere å sette opp.

Skrevet

Men hvor får man tak i sånne da? Lå ett eneste brukt på finn så jeg, 900,- tror jeg. Er det det man må forvente å betale...?? Det var et pro plan-telt.

Skrevet

Jeg er sjøl på utkikk etter et brukt telt til en noenlunde rimelig pris, men det er sjelden noe bruktbart å finne synes jeg. Men hvis du synes proplan sitt er ok, så gå på finn torget og søk på utstillingstelt og da får du opp et til 900 kr i oslo.

Skrevet

Men hvor får man tak i sånne da? Lå ett eneste brukt på finn så jeg, 900,- tror jeg. Er det det man må forvente å betale...?? Det var et pro plan-telt.

Du må nok regne med over 1000,- om du skal få et pent av den større typen. De gamle/dommerteltene kan du få ned mot 500/600

Skrevet

Du må nok regne med over 1000,- om du skal få et pent av den større typen. De gamle/dommerteltene kan du få ned mot 500/600

Er det nypriser eller bruktpriser du mener da? Greit å ha et utgangspunkt så man slipper å bli for mye lurt... :)

Skrevet

Vi har faktisk et nytt utstillingstelt, proplan her hos oss, som vi bestilte inn for noen andre, men som de ikke vil ha likevel, plutselig. (i likhet med valpepakkene vi bestilte inn spesielt for dem.) 1300,- skal vi ha for det, visstnok. Jeg aner ikke hva slags kvalitet det er på det, da, men jeg tror Yodel og Yodelmannen har et slikt, og det var da helt greit det, på basenjispesialen. :) Svart er det iallefall, så gir bra med skygge. :)

Skrevet

har easy up telt :) Husker ikke akkurat hva vi betalte for det... Men veldig fornøyd, god plass og slik "solskjerm/fortelt" veit ikke hva man skal kalle det :D Så om det regner, så kommer det ikke inn i teltet og skygge for sola på sommeren:)

Det er lett å sette opp og ta fra hverandre :)

Skrevet

Vi er veldig fornøyd med vårt ProPlan telt. Gir godt med skygge, passe stort, og greit å sette opp.

Har hørt rykter om at telt over 3 x 3 m ikke får slåes opp på utstillinger, da de tar for stor plass.

Skrevet

Vi har faktisk et nytt utstillingstelt, proplan her hos oss, som vi bestilte inn for noen andre, men som de ikke vil ha likevel, plutselig. (i likhet med valpepakkene vi bestilte inn spesielt for dem.) 1300,- skal vi ha for det, visstnok. Jeg aner ikke hva slags kvalitet det er på det, da, men jeg tror Yodel og Yodelmannen har et slikt, og det var da helt greit det, på basenjispesialen. :) Svart er det iallefall, så gir bra med skygge. :)

Iiiiinteresting! Hmmmm.... ikke så langt heller til Gran... Hmmmm...

Vi er veldig fornøyd med vårt ProPlan telt. Gir godt med skygge, passe stort, og greit å sette opp.

Har hørt rykter om at telt over 3 x 3 m ikke får slåes opp på utstillinger, da de tar for stor plass.

Ja, det er både forståelig og sannsynlig. Og store telt blir ofte tunge og knotete også...

Skrevet

Er det nypriser eller bruktpriser du mener da? Greit å ha et utgangspunkt så man slipper å bli for mye lurt... :icon_redface:

Tenker brukt. Nytt ligger vel på over 2000,- nå?

Så bra å høre, har nemlig hørt at de er såpass tynne i stoffet at de tåler lite. Men da vet jeg at de er helt greie de også :D

Men pr d.d har de vel ikke begynt med begrensninger på 3x3 telt her i Norge? Personlig syntes jeg de er kjekke, har flere ganger "lånt" skygge fra vårt telt til de nye rundt ringen som ikke har paraply/telt ovs. Dessuten kan man være flere i de teltene, har flere ganger delt de med 1-2 andre utstillere. Men det forutsetter en rase hvor slikt kan praktiseres - er vel ikke alle man kan det :icon_confused:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...