Gå til innhold
Hundesonen.no

det må da finnes noe man kan gjøre mot glefsingen!


~Marlene~

Recommended Posts

jeg er veldig trist :)

mira glefsa etter søstra mi idag! huff å huff, hun kom kansjebrått på, for handa kom redd neffor henne i volsdom fart...da jeg skulle bære hene fra loftet knurra hun på meg, jeg prøvde å overse det..men tenkte samtidig: jeg er en elendi hundeier! enda jeg har sosialisert henne av alle kunstnens regler! :D

jeg har virkeli mmistete litt mot her jeg=(

jeg elsker jo Mira, men det kanikke fungere om hun har et overtak over meg med knurringa(glefsing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er viktig at du ikke godtar dette og at ddet får konsekvenser det hun gjør...ta det nå mens hun er ung...

Det som er viktig er at hunder ikke liker å bli båret, men de som har små hunder har en tendens til å bære en del på hundene sine...det er ikke ofte du ser en med f.eks. labrador bære hunden sin opp trappe o.l.

Det har jo hendt at hun har glefset en gang tidligere i et innlegg du har skrevet, og da mener jeg at det ikke er tilfeldig lenger.

Hun forstår ikke at det hun gjør ikke er lov, hvis ikke du har vist henne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedet for å høre på ymse råd på nettet av folk som hverken har sett din hund eller kanskje ikke har så mye erfaring med slikt selv synes jeg du burde ta kontakt med noen som kan komme hjem til deg å se på hunden din.Det koster litt penger,men det kan absolutt være verdt det.Det er noe som skurrer når en hund glefser etter eierene sine og jeg antar at du og familien din syntes det er verdt å invistere noen lapper i den lille.

Det du må ha i bakhodet er at gemytt desverre ikke er så prioritert i avlen på miniatyr hunder som det burde vært.Den holdningen:"de får ikke gjort noen skade så hva gjør det om de er litt sinte"gjennomsyrer en stor del av avlen.Bare de er vakre går alt bra...

barfy Det store hunder blir avlivd for blir ofte forklart med temprament hvis hunden er under knehøyde.Jeg personlig blir alltid like heit i toppen når jeg hører eiere og oppdrettere av miniatyr raser skryte av hvor "tøff" den lille livredde angstbiteren er :D Lidelsene er like store fordi om kroppen er liten! [-X

Det jeg prøver å si er at du burde sannsynligvis ikke føle deg mislykket som eier.Dette er et problem mange eiere av miniatyrhunder sliter med.Men det blir ikke tatt på alvor :)

Men gjør deg selv og hunden en stor tjeneste å oppsøk hjelp før det går lenger,ikke hos en hundeinstruktør men hos en utdannet atferdskonsulent.

Det finnes utrolig mange "eksperter" ute å går.Mange av de gjør mer skade enn nytte desverre :D

Som nevnt i en tidligere tråd,jeg kan gi deg et par tips på PM om folk jeg har opplevd som engasjerte og dyktige hvis ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hørte fra Miko at dette var trass, miko har glefsa etter elin å bette henne i nesen :) måtte le litt der

men det kan jo være det, jeg skal løfte henneopp å se på henne til hun lsutter å knurerr

Hva er det som gjør at to valper fra ett og samme kull er usikre da? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedet for å høre på ymse råd på nettet av folk som hverken har sett din hund eller kanskje ikke har så mye erfaring med slikt selv synes jeg du burde ta kontakt med noen som kan komme hjem til deg å se på hunden din.Det koster litt penger,men det kan absolutt være verdt det.Det er noe som skurrer når en hund glefser etter eierene sine og jeg antar at du og familien din syntes det er verdt å invistere noen lapper i den lille.

Det du må ha i bakhodet er at gemytt desverre ikke er så prioritert i avlen på miniatyr hunder som det burde vært.Den holdningen:"de får ikke gjort noen skade så hva gjør det om de er litt sinte"gjennomsyrer en stor del av avlen.Bare de er vakre går alt bra...

barfy Det store hunder blir avlivd for blir ofte forklart med temprament hvis hunden er under knehøyde.Jeg personlig blir alltid like heit i toppen når jeg hører eiere og oppdrettere av miniatyr raser skryte av hvor "tøff" den lille livredde angstbiteren er :D Lidelsene er like store fordi om kroppen er liten! [-X

Det jeg prøver å si er at du burde sannsynligvis ikke føle deg mislykket som eier.Dette er et problem mange eiere av miniatyrhunder sliter med.Men det blir ikke tatt på alvor :D

Men gjør deg selv og hunden en stor tjeneste å oppsøk hjelp før det går lenger,ikke hos en hundeinstruktør men hos en utdannet atferdskonsulent.

Det finnes utrolig mange "eksperter" ute å går.Mange av de gjør mer skade enn nytte desverre :D

Som nevnt i en tidligere tråd,jeg kan gi deg et par tips på PM om folk jeg har opplevd som engasjerte og dyktige hvis ønskelig.

er så enig! du burde søke hjelp. mira har glefset etter noen flere ganger nå, om du ikke tar det nå, vil du få en bombe av en hund, som bare venter på å gå av. glefsing vil utvikles til bitt! :D

og det er nok ikke din feil..ble du fortalt noe om geyttet tl faren? jeg regner med du var å så på tispa eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se om du klan få kontakt med en som virkelig har peiling på slikt(altså ikke en som sier at hvis hunden knurrer og glefser så skal den filleristes) for det er ikke riktig.

hadde det vært hunder her i hus så hadde slik oppførsel aldri blitt godtatt og hunden hadde blitt tatt inn på et rom den ikke er vandt med å være på for å roe seg ned(timeout). men så blir jeg heller ikke redd om hunder prøver å yppe seg mot meg(jeg blir bare forbanna på de), men det gjør far. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...