Gå til innhold
Hundesonen.no

Vil bare dele noen ord


Guest Vicky

Recommended Posts

Jeg må bare si noen ord idag om dagens trenings økt.

Idag hadde jeg en av mine største AHA opplevelse med hundesporten. Da jeg kom på treninga var jeg rimelig trykt ned, og kjente meg helt ubrukelig. Ikke hadde jeg trent på lenge heller. Idag var det en annen gjeng enn jeg pleier å trene med til daglig, men det var helt i orden. Elisabeth med Taylor var der med aussien sin som er Vickys onkel, og idag instruerte datteren til instruktøren min som er UTROLIG dyktig hun og. Jeg regnet med at dette ville bli en helt vanlig treningsøkt, men der tok jeg feil. Jeg har aldri ALDRI opplevd en sånn fres i hunden og meg. Aldri har jeg opplevd en hund som gir så mye, og vil så gjerne. Det handlet ikke om perfeksjonen i øvelsene, men det fantastiske sammarbeidet og kontakten. Begynte nesten å lure på om Vicky leser mine tanker. At et så lite dyr kan sjokkere meg så mye trodde jeg var helt umulig. Det var som om noe veldig viktig gikk opp for meg. Hunden fikk meg til å huske hva som virkelig betyr noe her i livet. Hun fikk meg til å huske hvor lykkelig man kan bli. Da jeg hadde de menneskene rundt meg som bryr seg og det vesenet som betyr mest for meg der ved meg må jeg si at jeg kjente en indre ro jeg sjelden eller aldri opplever. Jeg er så glad for å ha den hunden. Uten Vicky vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. Hun er det som holder meg oppe og styrker meg når alt går nedover. Hva er man uten hunden? Jeg vet hvertfall at jeg ville ikke kjent meg hel uten Vicky.

Håper alle dere andre opplever det slik, for det er en fantastisk følelse. Jeg er ikke ute etter å vinne på vikingskipet, som jeg har sagt mange ganger før. Jeg er ute etter å ha det gøy, og prøve meg på et ukjent terreng. Jeg er ikke ute etter å være best, eller dårligst. Jeg vil bare styrke hunden min og la henne oppleve så mange positive ting som mulig. Og jeg er sikker på at andre som konkurerer som f.eks Benedicte også tenker sånn. Det handler ikke om å vinne, men å se helheten i det hele. Det er det et sammarbeid mellom hund og fører handler om. Uansett om det er klikker, jærverud, nordenstam eller hva annet de kaller treningen sin. Jeg kaller min trening for mitt syn, og et navn eller forsterker spiller ingen rolle. Det er helheten som teller.

Jeg håper alle dere andre opplever den gleden og sammarbeidet som ligger i hundetrening. Jeg tar en pause fra hundesonen nå, og jeg ønsker alle lykke til med hundetreningen og årets siste konkuranser!

Hilsen Astrid

asdf0fe.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skikkelig glad på dine vegne :) det er flott med slike opplevelser, spesielt når det hjelper deg opp fra en tung tid. Håper du og Vicky får en koselig dag på vikingskipet(har allerede sagt det på pm, men sier det igjen :D )Lykke til :D

Håper du kommer tilbake til sonen etterhvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørtes kjempeflott ut :)

Akkurat nå begynner tålmodigheten min å droppe. med Lucas hehe. gleder meg sykt til han blir voksen altså :roll: nå springer han og ser på burdøren sin(som er åpen) og murrer mot den og bjeffer en gang ser hysterisk morsomt ut, men begynner og bli lei nå! :D men det er nok fordi at han ikka har fått nok aktivisering tenker jeg. det jeg ville fram til er at jeg gleder meg til å få sånne opplevelser med hunden min jeg og, følelsen over at det går fremover er såå god :mrgreen: og når det føles ut som om hunden forstår deg. jeg er glad på dine vegne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro å høre :D

Det var en fin påminnelse til alle...Ingenting er deiligere enn å føle at man er skikkelig på nett med hunden!Jeg er av typen som får den følelsen litt oftere når vi er til skogs enn når vi trener men :oops: :wink:

Ingen tvil om at du er glad i hunden din i hvertfall..jeg kjenner godt igjenn de følelsene du beskriver :)

Og lykke til i vikingskipet!

Synd jeg ikke får sett dere,skal bare dit på lørdag.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her å sipper og griner... :) (Jada jeg har mensen... :roll: )

Ble så utrolig rørt da jeg leste det innlegget!!! Så utolig godt å se at du har funnet litt roen!!! :D

Jeg har selv opplevd at hundene leser tankene og følelsene mine og handler ut i fra de, og det er en helt fantastisk opplevelse som jeg er virkelig glad for at du har opplevd!!! Håper virkelig at alle andre får oppleve det også!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kjempe masse LYKKE TIL på Hamar, skal tenke på deg og hvor gøy du kommer til å få det! Og alle dere andre også! :wink:

Håper du kommer tilbake til sonen snart, men en ny giv, og kan dele enda flere av de gode opplevelsene dine med oss!! :D

Klem til deg fra meg!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen! Håper virkelig alle får oppleve dette sammen med hunden... Jeg kjenner meg så rolig og fornøyd når det er sånn. :) Er deilig å se at det jeg gjør gleder den jeg er mest glad i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var virkelig flott skrevet Astrid' date=' og det mener jeg :) Håper jeg en dag får det samme forholdet til min hund![/quote']

Tusen takk. Hyggelig at du syns det :D Håper også du får oppleve det. Det unner jeg deg virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og treningen min som bare gikk rett i dass i dag.. For meg i hvert fall, viktig at hunden fortsatt hadde det moro

Utrolig bra skrevet! :) Mange vakre ord :D Og innstillingen din på konkurranse er veldig bra - tap og vinn med samme sinn :D Hunden vil alltid være den samme som før dere drog på konkurransen, og vil alltid være din beste - så enten man taper eller ei, kan ingenting forandres :D Er heller ikke ut etter å vinne. Ser på det som en kjempeutrforing og en morsom opplevelse, og er kun ute etter å ha det moro - og unne vinneren seier ;) I hvert fall nå som stå under innkallingen vår er elendig har jeg absolutt ingen ambisjoner om 1. premie engang. Vi får ta det som det kommer :D Det er jo tross alt Hamar - og man opplever bare den atmosfæren en gang i året, og da må vi jammen nyte den - ikke gå rundt og være skuffet og deppa fordi man ikke vant :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra at du fikk en Flott opplevelse jenta mi :)

Det var NYDELIG skrevet! Velvalgte ord og godt formulert!

Ingen skal kunne si noe på det du har skrevet her!

Ha det MORRO på Vikingskipet, det er det Aller viktigste!

Som Benedicte sa: din hund er en vinner uansett!

Morro med så mye driv fra Vicky!

Dyr slutter aldri å forbause og jeg er sikker på at de forstår mye mer enn vi tror!

Dumt at du forlater sonen, men jeg håper Virkelig du kommer tilbake igjen!

Kjempebra at du hever deg selv opp Nok en gang! =D> =D> =D> =D>

*Varme klemmer* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og treningen min som bare gikk rett i dass i dag.. For meg i hvert fall, viktig at hunden fortsatt hadde det moro

Utrolig bra skrevet! :) Mange vakre ord :D Og innstillingen din på konkurranse er veldig bra - tap og vinn med samme sinn :P Hunden vil alltid være den samme som før dere drog på konkurransen, og vil alltid være din beste - så enten man taper eller ei, kan ingenting forandres :D Er heller ikke ut etter å vinne. Ser på det som en kjempeutrforing og en morsom opplevelse, og er kun ute etter å ha det moro - og unne vinneren seier :P I hvert fall nå som stå under innkallingen vår er elendig har jeg absolutt ingen ambisjoner om 1. premie engang. Vi får ta det som det kommer :D Det er jo tross alt Hamar - og man opplever bare den atmosfæren en gang i året, og da må vi jammen nyte den - ikke gå rundt og være skuffet og deppa fordi man ikke vant :D

helt enig Benedicte!! ;) Vi har fortsatt de flotte hundene våre uansett om vi vinner eller taper :P Og vi kommer alltid til å gå ut som vinnere, uansett om det er med en sisteplass :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...