Gå til innhold
Hundesonen.no

Gavepremier

HHC

Recommended Posts

Hva er en bra gavepremie for deg når du har fått HP/CK?

Hva er en bra gavepremie for deg når du har fått CERT eller blitt BIR/BIM?

Er det et ok alternativ å få rosetten gratis i stedet for premie?

Setter pris på flere svar på de 2 førstnevnte. Dere kan godt si den gavepremien dere har fått, som dere er mest fornøyd med, eller hva dere kunne tenkt dere å motatt som gavepremie. Har planer om å bruke dette i planlegging av gavepremier til en utstilling, så litt økonomisk perspektiv er fint :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm hadde jo vært morro med flotte bilder/talerkner med forskjellig portrett av sin egen rase... Kanskje lettest å få til på rasespesialer og der klubben din arrangerer.

Eller er jeg fornøyd med slike små pokaler også jeg :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar du snakker rasespesial?

For da synes jeg det er veldig koselig å få premier med bernermotiv. Det kan godt være nyttige ting, bruksgjenstander - det må ikke være en støvsamler, men gjerne noe som er så fint at det kan stå på en hylle om en vil - ikke alle som får premie er ringrever med fulle esker av ulike ting. Gjerne noe unikt på spesialer, i den forstand at Moss og omegn hundeklubb ikke kunne gitt det samme på sin utstilling og du har syv av dem fra før av i skapet.

Min udiskuterbare favorittpremie er den Even fikk på en spesial i fjor - han fikk ekstrapremie for å være dagens eldste hund, og det var et fat med håndmalt bernermotiv, hvor det var lett å se at Even var motivet.

På samme utstilling tok X'en cert, og vi fikk porselensvase med håndmalt bernermotiv - det også en kjær premie.

Men det krever selvfølgelig at en har mennesker med slike egenskaper rundt seg.

En annen kjær premie er Trønderspesialens bamser - alle klasseplasserte får hjemmestrikket bernerbamse, med kjole/bukse i farge tilsvarende plassering. Så vi har en bamse i grønn kjole fra X'ens fjerdeplass der et år. Det gjøres på dugnad av avdelingen gjennom året, månedlige strikkesamlinger trur eg.

Mange nettbutikker har fine effekter med rasemotiv, hvor en sikkert kan få en god deal om en handler for mye penger.

Det er mye som kan være fine premier - men det skal skille seg ut fra de vanlige utstillingene. Og er det rasemotiv, skal det selvfølgelig være en fin representant for rasen på.

Jeg vet flere arrangører har som tommelfingerregel at BIR og BIM skal få premier og rosetter som i verdi tilsvarer minst påmeldingsavgiften. Cert noe mindre, CK mye mindre - 30-40-50 kroner.

Jeg er vant til på våre spesialer at vi får rosettene, jeg kan ikke huske å ha kjøpt rosetten noen gang på spesial. Så problemstillingen din er ikke aktuell for meg. Det vanligste hos oss er nok å få HP, CK, cert - samt rosett for de fire plasserte i BHK/BTK. På hovedspesialen er det også rosett til alle plasserte i alle klasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk dette er Retrieverklubben dvs 6 raser. Hadde vi har flatcoated klubben - så hadde det vært litt enklere :wub:

edit; det med praktiske premier er jeg enig i, og har notert.

evt. noe du kan ha et motiv med alle retriverene på :blink: fine krus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk dette er Retrieverklubben dvs 6 raser. Hadde vi har flatcoated klubben - så hadde det vært litt enklere :blink:

Ikke nødvendigvis.

Hvis BIR, BIM og cert er premier med rasemotiv bestiller en jo det til alle seks rasene - så kan jo HP og CK være noe annet dere kjøper 247 eksemplarer av, uten rasemotiv om så er.

Hvis raseklubben har en fin logo er jo det et alternativ - men glass i ulike størrelser med freset logo er ikke pent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis.

Hvis BIR, BIM og cert er premier med rasemotiv bestiller en jo det til alle seks rasene - så kan jo HP og CK være noe annet dere kjøper 247 eksemplarer av, uten rasemotiv om så er.

Hvis raseklubben har en fin logo er jo det et alternativ - men glass i ulike størrelser med freset logo er ikke pent...

Joda, tenkte mer at det er vanskelig å finne fine motiv til alle rasene. Syntes det er vanskelig nok å finne en fin flat som motiv.

Og ja - det er jo litt begrenset hvor mange slik premier man kan ha :blink:

Har ikke Retrieverklubben egne premier med logo da? Spesielt nå i jubileumsåret? Eller er det en premie du selv skal gi til beste ditt eller datt ? Da ville jeg prøvd nettbutikken Zolos, de har masse ting og tang med diverse rasemotiv.

Jo, de sponser en premie til BIS om jeg ikke tar feil. Men syntes jo de andre burde få litt de også :wub:

Men sånn generelt så trenger dere ikke henge dere så opp i retrievermotivet. Jeg tenker på premien i seg selv. Er det et hundehåndkle dere er fornøyd med, selv om det er uten rasemotiv? En børste? En plutoduk? Et retrieverkobbel? Er det nok med glass/pokal til HP/CK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Retrieverklubben egne premier med logo da? Spesielt nå i jubileumsåret? Eller er det en premie du selv skal gi til beste ditt eller datt ? Da ville jeg prøvd nettbutikken Zolos, de har masse ting og tang med diverse rasemotiv.

Har du en link til den Zolos?? Kunne vært greit å se hva de har for NGDK har jubileum i år :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som har løpt venstresvinger en del år, har huset fullt av bling-blingpokaler og kaffekrus med ulike hundeklubbmotiver. Nå setter jeg stor pris på nyttige ting, som håndduker, bånd, dummies,kammer og børster, vaser osv, eller rause pakker med griseører, oksemuskel og annet snacks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som har løpt venstresvinger en del år, har huset fullt av bling-blingpokaler og kaffekrus med ulike hundeklubbmotiver. Nå setter jeg stor pris på nyttige ting, som håndduker, bånd, dummies,kammer og børster, vaser osv, eller rause pakker med griseører, oksemuskel og annet snacks.

Helt enig i eksemplene her. Leker til hunden og retrieverkobbel er heller ikke så dumt. :wub: Jeg er mer glad i å vinne praktiske og/eller nyttige ting til hunden, enn diverse nips/pynt. Og så liker jeg at man alternativt kan få HP/CK rosetten. Står det mellom rosetten og en pokal, så går jeg uten unntak for rosetten. Samlemani på rosetter gitt. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også anbefale Bamses bollar, jeg finner nesten alltid noe der når jeg skal kjøpe gavepremie, gaver, eller shoppe til meg selv. De har finere ting enn Zolos, synes jeg - og et enormt mye større utvalg. Kjapp og fin service også.

Jeg var på en utstilling hvor deltagerpremie var et kilo vom og hundemat - knallbra! Bedre enn den oransje lykta til telys jeg fikk for CK'n... Jeg har cirka 67 lyestaker i ulike varianter, jeg trenger aldri flere av det.

Plutoduk er forbruksvare her.

HP og CK tenker jeg at er greit at er mer tradisjonell premie, for nye utstillere er det stas å få noe å sette i ei hylle - ringrevene står stort sett med BIR og BIM, og kan heller få gavekort på hundesvømming, 15 kilo tørrfôr, nye sakser, fem liter shampoo, badekar eller annet hundenyttig. Men om du stiller en gang i året på den lokale spesialen, stort sett får flat rød, men brått fikk en CK - så er det stas å ha noe som er premie.

Jeg er selv premieansvarlig for Osloavdelingens happening i juni (matchshow og uoffisiell LP), og vi er ikke ferdig planlagt - men mitt foreløpige forslag til deltagerpremie (alle skal få noe hos oss) er å kjøpe kubbelys og servietter med bernermotiv, klippe til et motiv og feste det på lyset med strykejern på svak varme (ha bakepapir eller lignende mellom strykejern og serviett - lyset smelter og trekker til seg servietten). Det kan bli litt stilig - de som synes det er stygt kan bare brenne det, de som synes det er pent har fått et pyntelys. Så får vi se om styret er enig med planene mine :icon_redface:

Vinner av matchshowet og vinner av LP skal få premie til verdi av 450 kroner hver - og det koster 150 kroner å melde på. Men en skal få med seg hjem når en har vunnet, det skal synes og merkes i baggen at en har den full av premier :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at hva folk ønsker også kommer litt ann på hvor lenge de har vært i utstillingsringen :innocent:

For jeg som er ganske fersk, så ville vaser, pokaler og annet dill dall :icon_redface: være supert :whistle:

Men om en 5år så kanskje har jeg helt andre preferanser igjen :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fersk i utstillingsverdenen, og jeg hadde blitt veldig glad for pokal. Jeg skjønner at folk som stiller drøssevis av hunder ikke synes det er så stas med støvsamlere lengre, men jeg som har en hund synes det hadde vært kjempestas med en liten pokal som kan vise hele verden hvor pen hund jeg har :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha dratt hjem utrolig mye billigting fra ulike 10-kronerstorg.... så foretrekker jeg heller rosetten... Har flere ganger heller latt være å ta med premie. En kjøleskapsmagnet til BIR.. Eller et enslig krus med julemotiv.. YEAH!!

Men på spesialen forventer jeg noe litt mer "spesielt" i hvertfall til Cert, BIR og BIM. Som HP/CK premier kan det godt være en forundringskasse med ører, knuter og andre bruksgjenstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...