Gå til innhold
Hundesonen.no

Frøken Freidig trenger nytt navn


minstemann

Recommended Posts

må forresten hunder ha navn i det hele tatt? :icon_redface:

Jeg leser for tiden en bok, hvor en kamel har en sentral rolle. Den heter You Bastard. Kongen trenger å flykte på et tidspunkt, hiver seg på ryggen til You Bastard, og utbryter "Dumbass, get moving!". Hvorpå You Bastard stusser - Dumbass bor jo fem mil unna!

Morsom bok :innocent:

Og moralen er - alle får et navn, før eller senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser for tiden en bok, hvor en kamel har en sentral rolle. Den heter You Bastard. Kongen trenger å flykte på et tidspunkt, hiver seg på ryggen til You Bastard, og utbryter "Dumbass, get moving!". Hvorpå You Bastard stusser - Dumbass bor jo fem mil unna!

Morsom bok :innocent:

Og moralen er - alle får et navn, før eller senere.

Hvis jeg skulle fulgt den moralen, hadde jeg hatt en 60 kgs Pus før, og en hårball ved navn Bisken nå. Og det er slettes ikke dårlige navn på hannhunder, spør du meg :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det var egentlig litt interessant, for jeg er også fra Lillehammer -og mamma(som også er fra Lillehammer da) og meg bruker Frakk kun som negativt adjektiv. Altså i mitt hodet er det ikke noe positivt med å være frakk, vi bruker det mer som ekstremvarianten av frekk. Feks så har jeg en venninne som krysser over i motsatt kjørefelt for å unngå bomringen -hun er frakk. Eller en som snyter på skatten feks, eller... ja altså ikke positivt. Egentlig frekk på grensen til småkriminell.

Her var det mange frakke innlegg :icon_redface: Frakkeste bikkja = kuleste bikkja. Det er ikke dermed det alltid er kult å være frakk, eller å si noe frakt, eller å se frakk ut. Det kommer an på så mye, det. Joa, je æ Lillehamring :P . Det er nå jaggu meg frakt det, og. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange frakke innlegg :) Frakkeste bikkja = kuleste bikkja. Det er ikke dermed det alltid er kult å være frakk, eller å si noe frakt, eller å se frakk ut. Det kommer an på så mye, det. Joa, je æ Lillehamring ;) . Det er nå jaggu meg frakt det, og. :P

Mhm, frakk kan være utrolig tøft, men det kan også være temmelig harry :icon_redface: Men så erru joggu meg frakk på en bra måte, du da, ida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tornado

Foss

Metro

Aks

Flink

Fres

Flopp

Speed

River (som i River Jude Phoenix)

Jude (som i "Hey Jude")

Burton (som i "Tim Burton")

Synes forresten McIver (Iver) var utrolig bra.. Jeg vurderte å kalle Danny.. for Mc Gyver.. En fyr du alltid vil ha med deg på tur)

Mac er jo også ett bra navn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser for tiden en bok, hvor en kamel har en sentral rolle. Den heter You Bastard. Kongen trenger å flykte på et tidspunkt, hiver seg på ryggen til You Bastard, og utbryter "Dumbass, get moving!". Hvorpå You Bastard stusser - Dumbass bor jo fem mil unna!

Morsom bok :icon_redface:

Og moralen er - alle får et navn, før eller senere.

;)

denne har jeg fortalt til alle jeg har møtt siden igår..

Ser for meg at Dumbass er lettere å stå i skogen og skrike enn You Bastard da..

Hvilken bok er det forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egon

Merkur

Brisk

Moskva

Olsen

Sprint

Pierce (som i Brosnan :whistle: )

Renard

Auto

Porto (eller var det noen andre som het det?)

Edward

Saldo

Dubai

Kvadrat

Raketten

Pepper (eller er det en tispe? :blink: )

Tornado

Orkan

Everest (som i Mount Everest)

Origo

Atlanter'n

Amazon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:whistle:

denne har jeg fortalt til alle jeg har møtt siden igår..

Ser for meg at Dumbass er lettere å stå i skogen og skrike enn You Bastard da..

Hvilken bok er det forresten?

Det er Pyramids, av Terry Pratchett - the Discworld series. Genial serie, right up my alley av humor :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er gode :)

Foreløpig så ligger

Sprocket -jeg har gått på kurs med en sprocket engang, men hvis man begynner sånn så er plutselig alle navn "tatt"

Franzen

Trøkk

Saldo (det var egentlig veldig kult, men innmari likt Salza da.. )

Jazz

Fasit og

Frisbee

på lista. Men ingen av dem er sånn "yes" enda... Arti og pepper er også navn jeg liker, men som blir litt jentete for meg. Så bare kom med flere forslag...

og nå kom jeg akkurat på Deefer... det er jo riktignok et tispenavn, men skitt au

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...