Gå til innhold
Hundesonen.no

Tynn rottweiler

vima2k

Recommended Posts

Hei.

jeg har da oppdaget at min rottweiler kanskje kan være litt tynn. nå er det sånn at hun er midt i en vokse periode (6mnd), men jeg har sett på andre bilder av rottweilere på nesten samme alder som er nokså bedre str en det mi er.

Ribbeina vises, og man kan se hofte beina, jeg liker så absolut ike å se på at hun ser så skrøpelig ut.

Formen hennes er som en og annen valp, hyper, og alltid glad. hun er litt underdanig inne (veldig forsiktig), mens ute er hun veldig vimsete men opmerksom. Jeg vet ike mer jeg kan skrive for å prøve og forklare det på noe bedre vis, så jeg skal legge in noen bilder, og se om dere kanskje kan få sett noe der om va dere syns om utsene hennes.

Har ike veid hun enda, men på en alder av 4 og en halv mnd veide hun rundt 17-19 kg, noe dyrlegen syns var en normal. her er noen bilder av henne, vanskelig og ta bilder av lazy når hun nekter og stå. alt hun vil være er en høflig hund som setter seg :D :D

det kan jo være så mye, det kan være fôret, det kan være orm, det kan være så enkelt som at hun bare vokser... så jeg vet ike kan det være mer ? :)

Hun har god mat lyst, elsker alt av mat. og fore hun går på er KÔBERS

Det dere må ta hensyn til er det at hun ser værre ut en bildene viser.

i73714_Lazytynn008.JPG

i73713_Lazytynn003.JPG

i73712_Lazytynn002.JPG

i73711_Lazytynn001.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

§1.6

Dobbelposting er ikke lov, hverken doble innlegg eller doble tråder.

Bumping av tråd to ganger på under to timer er heller ikke nødvendig!

To innlegg er slettet.

Dette innlegget er OT og skal ikke kommenteres. Eventuelle tilbakemeldinger tas som vanlig på PM.

Moderator Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes hun så litt tynnere ut enn bare unghundtynn, men vanskelig å se på bilder da.

Men siden hun er glad i mat kan hun jo få mer, evt bytte til eller tilleggsfore med vom og hundemat.

Har hun fått ormekur da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har jo møtt Lazy og jeg synes også hun er drøyt tynn, selv om hun er unghund. Alt stikker ut på ho :getlost: Det er jo klart at en unghund ofte blir slank fordi de vokser og sånt, men Lazy er nesten mager liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er lenge siden ormekur, ta en sjekk hos dyrlege for å utelukke orm. Hvis alt ellers er bra, må du nok øke på med maten. Gi mat med mye fett i seg, gjerne kombiner med VOM i maten. Unghunder har høy forbrenning, så gi mye mat. Men først ta en liten sjekk hos veterinæren for å se at alt annet er OK. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant :wub: nå er hun veldig aktiv og hun går på et veldig greit for, som funker bra for den andre hunden min, men er usikker på om jeg skal fortsette med det foret

;edit;

har kontaktet dyrlegen, og da drar vi til dyrlegen nå :getlost: da skal det veies og kanskje ormkur behandling :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da vært til dyrlegen nå. Hun veide 19,96 kg :getlost: dyrlegen mente det var litt lite, men som dere også sier, ikke skrekkelig lite.. men det ser bare så fælt ut.

hun har fått orm kur, bare for å utelukke den muligheten, siden hun er som valper flest, og eter på alt og ingenting :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det to kaffekopper du mener, eller to "forkopper"? Sånn ca hvor mange dl er det?

En hund i vekst trenger jo en god del for, og det er også ganske individuelt hvor mye en hund trenger det vil si at det er ikke sikkert at det er nok for for hunden din med det som er beskrevet av produsenten av foret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal nå ta ormkur på hun, også gi hun litt mer på kveldstid, og få henne lit op i vekt, men som du sier anette, så skal hun ike alt for mye opp..

hehe, det komiske i hele situasjonen her er det at BC min er på slankern, og rottisen er på feitern :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han jeg kjøpte foret av mente det var nok det som jeg gav :getlost: men dyrlegen sa at vis jeg ville, så kune jeg gi lit mer på kveldstid.

det er jo veldig individuelt hva de trenger da :) en aktiv og leken hund trenger mye mat hvis den forbrenner mye :wub: Spiser hun er det jo ikke noe problem å gi mer :D

Selv spiste Kita 7dl X 3 da ho vokste som verst (ho er ikke mye tyngre enn en litt stor rottis) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn kop er vel ... hm.. nå ble jeg veldig usikker.. sjekka det nå og en kopp er på 2 dl. det vil vel si at hun får 8 dl pr dag. pluss 3-4 dl vann. kanskje jeg skal droppe litt vann da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn kop er vel ... hm.. nå ble jeg veldig usikker.. sjekka det nå og en kopp er på 2 dl. det vil vel si at hun får 8 dl pr dag. pluss 3-4 dl vann. kanskje jeg skal droppe litt vann da ?

vann som i oppbløtet tørrfôr??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje pittelitt for tynn til å være i den alderen, men ikke sånn at jeg reagerer på det egentlig. Synes det var litt forfriskende å se en så slank rottis jeg, de har det fort med å bli tønner på bein som voksne :getlost:

Kunne ikke sagt meg mer enig! Jeg synes at mastiffer og molossere heller kan være 3 kg undervektig enn 3 kg overvektig i vekstfasen, de skal IKKE se schvææære ut fra valpestadiet. Holder man hunden slank/tynn i veksten, så kommer den naturlige massen til sin rett når den bikker to år, istedenfor å se voksen ut når den er 9 mnd pga fett og overfôring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du skal ikke droppe vannet. Köbers må bløtes opp, og vann er uansett ikke annet enn vann. Hvis hun spiser opp all maten sin, så trenger du ikke bekymre deg for vannet i alle fall. Hadde hun vært småspist ville jeg vurdert et mer energirikt fôr (noe du kanskje kan gjøre, men det er vel fordi jeg personlig ikke har troen på Köbers.. :P ).

Jeg synes hun så litt i tynneste laget ut. Hun kunne hatt litt mer på kroppen og likevel vært slank og fin. Og hvis det stemmer at hun er verre enn bildene viser, så synes jeg i alle fall det. Men unghunder skal ikke være lubne - de skal være litt spinkle og slanke og langbeinte og se fryktelige rare ut! :)

Du kan jo også spørre dyrlegen, eller stikke innom en dyrebutikk og håpe på kompetente folk, eller spørre oppdretteren eller andre hundefolk du kjenner, om de synes hun er for tynn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...