Gå til innhold
Hundesonen.no

Oslo området


Einstein&Charlie

Recommended Posts

Hei

Jeg kunne godt tenke mig at vide hvilke områder omkring Oslo der er bedst at bo i som hundeejer, og hvor priserne er overkommelige.

Står og skal til at lede efter en bolig til mig og mine 2 hunde.

Har ikke noe mot at bo uden for byen, da jeg har bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang kjørtid inn til byen tenkte du på evt da? Og hvilken kant av byen skal du jobbe/studere på? Noen ønsker om godt kollektivtilbud i tillegg?

Havde tenkt på ca 30-60 min kjøretid, ved endnu ikke precis hvor jeg kommer til at jobbe, men der er mulighed for at det bliver Tveita.

Jeg har ikke de store preferenser på kollektivt tilbud, da jeg for det første ikke er vant til at have det, og jeg som sagt har bil, selvfølgelig vil det da være lekkert, hvis man en dag ønsker sig en tur i byen, og ønsker at drikke andet end vann :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Havde tenkt på ca 30-60 min kjøretid, ved endnu ikke precis hvor jeg kommer til at jobbe, men der er mulighed for at det bliver Tveita.

Jeg har ikke de store preferenser på kollektivt tilbud, da jeg for det første ikke er vant til at have det, og jeg som sagt har bil, selvfølgelig vil det da være lekkert, hvis man en dag ønsker sig en tur i byen, og ønsker at drikke andet end vann :ahappy:

Om du skal jobbe på Tveita så er det veldig fint på Lutvann. Akkurat innenfor ring 1 og du kan gå mange timer i skogen der. Og ett fint vann å bade i. Ganske hundevendlig område og fine grusveier å sykle på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på kjøring i Oslotrafikken i rushen, så kommer du ikke så langt unna Oslo med 30-60 minutter om du jobber til normale tider og skal til og fra jobb når "alle andre" skal. Jeg bruker normalt ca 15 minutter til jobben min (inkl gåing til bil...), og i rushen tar det opp til 45 minutter (godt jeg slipper den... :ahappy: ).

Men Tveita ligger ikke så langt fra marka egentlig. Om du titter på kartet på Gulesider eller noe, så ser du at det er overkommerlige gåavstander til marka derifra (søk eksempel på Lutvann, så får du opp områdene rundt også). Prisene i Oslo er jo generelt høye da, så du får ikke noe digert noe for 6000 eksempel. Nedre Lindeberg, Furuset, Hellerud er vel OK områder. Har en venninne som bor på Nedre Lindeberg, og det er både sentralt, kort vei til turområder og rolige områder egentlig.

Anbefaler å sette inn annonse på finn.no eller noe når du skal ha et sted å bo. Veldig mange av de som er positive til hund sitter og leter blandt "ønskes leid" delen. De jeg bor hos leita faktisk etter en med hund, for de ville gjerne ha hund i huset her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bo hvor som helst lang ruta til 79- bussen som går mellom Grorud og Holmlia(mellom Grorud og f.eks Skullerud er det passe langt unna),eller langs T-bane nummer 2 (mellom Tveita og Ellingsrudåsen er det også mange fine plasser) som går fra Østerås til Ellingsrudåsen. Begge deler har stopp på Tveita og det er kort vei til skogen alle steder. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp i Asker og må si at der er det kanonfint å være hundeeier. Det er mye skog, et koselig sentrum og kort vei til Oslo. MEN- det er myye kø, og jeg ville nok heller satset på å kjøre til Asker sentrum og tatt tog/buss til Oslo hvis jeg jobbet på vanlige tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor selv i Indre østfold... ca 1 time fra Oslo, men boligprisene utover her er betydeligere lavere enn i selve byen og i områdene nære :icon_cry:

Mikkel: Derfor det er fint å kjøre kollektivt til jobb :lol: Bussene har egne felt som kjører forbi køene om morgenen :P og med tog, så har man jo ikke det problemet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor selv i Indre østfold... ca 1 time fra Oslo, men boligprisene utover her er betydeligere lavere enn i selve byen og i områdene nære :lol:

Mikkel: Derfor det er fint å kjøre kollektivt til jobb ;) Bussene har egne felt som kjører forbi køene om morgenen :lol: og med tog, så har man jo ikke det problemet :(

NSB er vel ikke akkurat verdens mest pålitelige "kilde" til å komme seg tidsnok til jobb akkurat. ;) De står vel nesten mer enn de går til tider.... Men jeg skjønner at folk heller tar kollektivt enn å sitte i bilkøer. Selv om jernbanen er under all kritikk på mange punkter.

Jeg foretrekker å jobbe utenfor "rushtiden" da, annet enn at jeg er så dårlig til å kjøre bil på dagen mhp å beregne tid, så jeg er enten alt for tidlig ute, eller for seint ute... :icon_cry: Men det kommer med yrket får jeg skylde på. :P

Men med litt pendling med buss eller tog, så kommer man et stykke ut da. Men tiden går fort om man først skal inn til Oslo S, for så å bytte til buss eller bane der og videre opp til Tveita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...