Gå til innhold
Hundesonen.no

Gåtur i oslo

MaleneOgZico

Recommended Posts

Skrevet

Siden jeg bor på hadeland har jeg veldig lyst på at ta toget inn til oslo engang og miljø trene Zico inne i byen så han blir vandt med det å. Men altså jeg er ikke kjent..Kan finne frem til bussen fra oslo s så jeg kommer meg til bjerke, men ikke noe mere.

Det hadde vært koselig hvis det evt var noen som kunne gi meg og zico en liten rundtur i oslo(trenger jo ikke å være tjukkeste og mest trafikerte delen)

post-6274-1269820515,7016_thumb.jpg

Er det noen som kan si nei til han her?

Skrevet

Vi blir veldig glade for å møte flere terriere;) Jeg bor ved Carl Berner, men kan vel møte hvor det måtte være. Her pleier jeg å gå i to forskjellige parker hvorav den ene pleier å ha mange løse og greie hunder. Er det en valp?

Skrevet

Artig, det visste ikke jeg engang, hehe. Men jeg tar som oftest t-banen om jeg skal "utover". Min hund er jo bare 1 år, men hun er grei med yngre hunder ute :aww: Elsker å løpe og herje.

Skrevet

Jeg og Amigo likte veldig godt å traske rundt Steinbruvann og innover Lillomarka generelt. Du kan traske deg inn til evigheten der, om du vil. Pleier som regel ikke å være stappet fullt av folk innover, men pleier å være en litt turgåere rundt Steinbruvann/Stemmern rundt disse tider.

For å komme dit, kan du ta t-bane linje 5 mot Vestli og gå av på Grorud. Og ved taxiplassen (ved snurrevipptrappene like ved t-banestasjonen, tar du til venstre og følger veien. Også skal du ha en litt bratt bakke foran deg rett før du nærmer deg målet. :aww:

Bussen går også dit. Du kan ta 31-bussen til Grorud og ta samme ruta. Eller hoppe på neste buss som går rundt Ammerud (tror det er 62? Hjelp? Lenge siden jeg har bodd i Oslo nå, føler jeg ...). Men lite vits, greit å bare gå fra Grorud uansett.

Også har du Lillomarka fra Ammerud. Der er det også pent å gå, og litt mindre befolket (fra Vesletjern og utover). Gå av på Ammerud (også linje 5 mot Vestli), og gå til høyre for deg og følg veien. Så ta til venstre når du har en gangbro rett foran deg, og gå opp en "bratt", svingete vei til du kommer til et grått skolebygg. Gå til høyre i skolegården og inn i skauen og følg stien(e). :D

Skrevet

Hei hei. Jeg og min lille på snart 8 mnd møter deg gjerne i oslo og går en liten tur. passer jo best nå i påsken. Tenkte du nå dise nærmeste dagene?

Skrevet

Vi er også gjerne med, og fordi vi bor midt i tjukkeste sentrum, har vi god greie på hvor det er fint å gå dersom du har lyst til å miljøtrene på både barn, sykler, hunder, eiere eller vann som fosser. :blink:

Skrevet

Niliani :

påsken passer ikke for meg...

Anette jeg tar gjerne en tur med deg engang..må bare få det til å passe med pengene..en oslo tur koster nemlig 300 kr bare for toget:S

SandyEyeCandy :

Tar gjerne en rundtur med deg å..ut fra hva jeg har lest i bloggene dine er frøkna di rolig og vant med sånn:)

• 2 weeks later...
Skrevet

SandyEyeCandy :

Tar gjerne en rundtur med deg å..ut fra hva jeg har lest i bloggene dine er frøkna di rolig og vant med sånn:)

Jadda, Aiko er til tider sjokkerne miljøsterk, hehe. Send oss alle en pm når du veit mer om når det passer, så koser vi oss sammen hele gjengen! :icon_redface:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...