Gå til innhold
Hundesonen.no

Blandingshunden Anja

Sirius
 Share

Recommended Posts

Heisann!

Eg vil gjerne fortelje dykk litt om hunden min, Anja.

Mor til anja var blanding mellom Samojed og Flatcoated Retriver. Faren er reinrasa Beagle. I kullet var dei åtte kvalpar. Då eg kom for fyrste gong å skulle sjå på dei var dei fire veker gamle. Eg fekk velge mellom tre kvalpar, to som var veldig like tricolor farga, og ein svart med litt kvitt. Eg valde ein av tricolor kvalpane, og er super fornøgd med resultatet.

Frå Anja var lita har ho vore ei veldig bestemt tispe som veit kva ho vil. No er ho snart to år og veit fortsatt kva ho vil, men har vet til å følge det eg vil og!:whistle: Ho er veldig spretta og elskar rett å slett å vere på tur. Aller kjekkast har ho det dei turane ho får springe som gal rundt utan band. Sidan eg er veldig glad i vere ute i naturen vert det mykje fjell og skog, dette har Anja sjølvsagt ingenting imot. Uansett ver er ho klar så snart glidelåsen på jakka bevegar seg oppover, eller når laptopen vert klapsa saman.

Det var det eg kom på om ho akkurat no, men kan oppdatere etterkvart!:wub:

Her er bilete:

jul09%2B259.jpg

IMG_0549.jpg

Til slutt ein link til ein liten film som viser ei typisk Anja!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/29/2010 at 2:20 PM, Lola Pagola skrev:

Så fin hun er :D Ser ikke mye samojed eller flat i henne, mest beagle? (utifra disse bildene da)

Takk :aww:

Samojed må eg ærleg innrømme eg ikkje har sett noko av, det må vere einaste oppførsel i so fall. Ho er som ein beagle som er forstørra nokon få hakk med flatcoated!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Har ikkje oppdatert Anja sin tråd på lenge. På tide med nokon nye bilete ja :lol:

No har Anja vorte heile 2 og eit halvt år. Ei kjempe glad jente stortsett heile tida. Ho hadde ei periode ho var veldig deppa etter at Sunny døde, men har starta med friskt mot og åpne armar til den nye i heimen. Anja er ei herlig jente, og etter tredje løpetida slo ho av kvalpeknappen og byrja brått å verte lydig. Heldigvis har ikkje "kyra gløymt ho var kalv", så litt leik er det jo ennå :lol:

Her er eit utval bilete frå i sommar til no..

blogg1.jpg

blogg1.jpg

blogg3.jpg

blogg3.jpg

Untitled-1ds.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/13/2010 at 1:01 PM, jeanette-k skrev:

Nydelig hund du har, nydelige farger :) Ser du bor på sunnmøre, hvor da? Du har vel ikke tilfeldigvis hentet den hunden på leikong?

Takk! :)

Det er leikonghund ja, og me er fra Volda! :)

Sidan du spørs så fins du vel i området du og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/14/2010 at 1:08 PM, jeanette-k skrev:

Er fra Herøy, men studerer i Volda :)

Den er fra leikong ja, da er det veldig sannsynlig at min hund og din hund er halvsøsken :)

Så artig! Da må vi ta å møtast ein gong, så dei får treffast ! :)

Har hunden din egen tråd med bilder ?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde nettopp en kjempefin tur uten noe tull, og masse pen lineføring. Ede var skikkelig på tilbudssiden og ikke engang utålmodig på godbitene. Det går virkelig fremover. Ordentlig godgutt i dag 🥰 Flink vaktbikkje også, for anledningen i Miljøpatruljen. Forsøpling tar vi alvorlig.
    • Hadde nettopp et mareritt av en "treningsøkt". Hadde alle favorittingene hans og lommene fulle av snacks. Godt vær og stille og rolig feriestemning. Ede åpnet med å hoppe opp og bite og bjeffe og jukke og være teit. Jeg trodde vi skulle ha en fin økt med den energien der, men da jeg ba om utgangsstilling for TREDJE GANG, så gikk han sakte og satte seg seigt ned. ... Eneste lyspunkt var en fin innkalling da han mens jeg prøvde samle meg vimsete avgårde på egenhånd inn i en luftegård jeg ikke har gitt ham lov til å gå i. Da spratt han opp fra sniffingen og kom løpende inn med en gang. Supert! ..men det var det ENESTE han gjorde riktig på cue. Han dekket hver gang jeg ba om stå. Så dumt på meg når jeg ba om utgangsstilling. La repeatedly fra seg apporten en meter fra meg i forsøk på å innkassere uten å måtte gi den fra seg. Fant plutselig ut at det var kewlere å gå fra front mellom beina mine til utgangsstilling istedenfor å svinge bakparten inn, og gjentok den der flere ganger. Nektet gå fot uten lure i hånden. Den økende frustrasjonen min gjorde ikke ting bedre. Han begynte holde hard rock konsert. Hoppet og bet og jukket. SÅ kom jeg på at han ikke har fått skjønnhetssøvnen sin. Han hadde vært våken fra kl 07 i morges uten å blunde et blunk. Aha! All made sense. Tok ham med meg inn igjen, og det tok ikke engang et minutt før han brøt ut i full raptus og fløy villmann mellom veggene i toddler tantrum. Stoppet plutselig og begynte krafse og grave som en manisk gærning på gulvet, og falt så dønn om, som et slakt, rett i søvn. — Har De forsøkt skru maskinen av og på igjen? 
    • Det er nok definitivt en del av "spøkelsesalderen", men det er også viktig å ta på alvor så man ikke ved uhell forsterker adferden så den blir en uvane.
    • Er hun ikke i den alderen? Jeg har noe liknende problemer selv, også 5 mnd. Bjeffet plutselig på en dame på bussholdeplassen i dag, uvisst av hvilken grunn. Heldigvis bare sosial bjeffing, som han gjør når han vil noe, men hun ble dessverre ukomfortabel, så måtte fortelle henne at det var vennlig kommunikasjon for å få oppmerksomhet, ikke noen trussel eller advarsel. De høres veldig annerledes ut og serveres mot "inntrengere" på "eget territorium". Kanskje sammenlignbart med hva din gjør? Fordi min er avlet for å vokte, så belønner jeg ham for å være flink gutt og gjøre jobben sin tilfredsstillende når han serverer advarselbjeff på fremmede "inntrengere". Hadde han truet og ikke latt seg avlede hadde jeg kjøpt profesjonell hjelp, men foreløpig er han tilfreds med å få respons på varselet og tar min vurdering av situasjonen som god fisk.  Kjenner du til begrepet sladretrening? 
    • Det er vanskelig å si uten å se hunden. Går dere på noe valpekurs? Isåfall er det et godt sted å spørre. Jeg tenker også at det er veldig viktig med god sosialisering med trygge hunder og folk, og på trygg avstand til "skumle" ting i ulike miljøer generelt, så ikke alt ukjent blir skummelt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...