Gå til innhold
Hundesonen.no

Såre patter


Arkan

Recommended Posts

Trenger hjelp fra dere med erfaring der ute...

Pattene til Ebba begynner å virke litt såre. Huden virker litt tørr og rød noen steder.

Er det noe jeg kan smøre med som ikke er farlig for valpene å få i seg? Jeg kan jo smøre hun og ta hun vekk fra valpene litt, men det MÅ fortsatt ikke være farlig for de. (Ekstrem hønemor)

Jeg tror valpene er veldig bortskjemte, for hun har mye melk og ligger mye i kassa. Så det suttes på rundgang og sammen og på rundgang igjen.

Er det noe annet jeg burde gjøre så kom med det! Tenker kanskje det er greit å gjøre noe nå før det kan bli virkelig ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at brystvorte krem som er beregnet til mennesker også kan brukes på hunder? :blink: Purelan er det en krem som heter. Den kan man i hvertfall smøre på brystvortene og amme barnet rett etterpå.. Eller så heter det seg at brystmelk er helende for det meste da.. Så går kanskje ann å presse ut litt melk av henne og smøre over spenene og la det lufttørke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt at de blir såre. Man skal helst ikke smøre så mye, men du kan smøre med melk. Tulla hadde små skorper helt ytterst på tuppen, men valpene sugde av dette når de diet. Hun reagerte ikke med smerte på det. Reagerer Ebba, ser du at hun har vondt, eller ser det bare sårt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips :icon_confused:

Det ser ikke ut som hun har noe vondt, for hun vil die de ofte og sovne gjerne mens de holder på. Har også hørt at det beste er å ikke gjøre noe. Men skal prøve å få smørt litt melk der. Det er liksom litt opp på den ene puppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...