Gå til innhold
Hundesonen.no

Hannhund som angriper tisper


Henriette

Recommended Posts

Legger inn et spm for noen jeg kjenner, de har en terv hanne på 1,5 år, han en egentlig en trivelig kar som har hatt en normal oppvekst, bor i samme hus som en stor tispe, desse går sammen, men innimellom smeller det der også. Kan han vere syk på noe vis? Viser ikke smerte eller noe slikt. Det er ikke framprovosert på noe vis fra tispene, i noen tilfeller står de rett opp og ned. hva kan gjørest med dette? De har lyst til og trene lydighet men det blir jo ikke enkelt når han er slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var vanskelig å få noe bilde av hva som egentlig skjer her. Kan du fortelle litt mer? Gjerne komme med noen eksempler på situasjoner han har angrepet. Hvor, hva skjer rett før, hva gjør han, hva skjer etterpå (konsekvnenser)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Legger inn et spm for noen jeg kjenner, de har en terv hanne på 1,5 år, han en egentlig en trivelig kar som har hatt en normal oppvekst, bor i samme hus som en stor tispe, desse går sammen, men innimellom smeller det der også. Kan han vere syk på noe vis? Viser ikke smerte eller noe slikt. Det er ikke framprovosert på noe vis fra tispene, i noen tilfeller står de rett opp og ned. hva kan gjørest med dette? De har lyst til og trene lydighet men det blir jo ikke enkelt når han er slik

...og man er sikker på at det er angrep?

Jeg mener, er han agressiv, biter hull?

Jeg ser jo på min egen hanne som er en særdeles fredsommelig kar, han er jo litt voldsom i sin framferd for å si det mildt og han kaster seg jo gjerne over hunder han møter (eller gjorde i alle fall).

Er hannen agressiv så må jeg jo egentlig stille meg tvilende til om han har hatt en normal oppvekst, det må jo være noe som trigger agressiviteten. Men som Ida sier, det er jo vanskelig å si noe om hunden når man ikke har sett den.

Hvor bor disse?

Om du sender meg en PM så kan jeg kanskje klare å finne noen i området der som har erfaring med rasen som kan treffe dem og kanskje hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...