Gå til innhold
Hundesonen.no

Alt jeg lurer på


Pim

Recommended Posts

Apropo det med tissing så har jeg noen innspill å komme med, da Frost egentlig var/er likedann. Vi kunne legge hu klokka 24 eller seinere, men uansett hva vi gjorde så SKULLE hu ut klokka 06.00, helt til vi stilte klokka frem (noe som hu ikke vet om), så ble hennes "kloke"stilt til 07.00. Vi løp også ut med hu TVERT ide hu pep. Men det eneste vi har gjort er å gjøre hu bortskjemt, for hu bestemer jo nå over oss når hu vil ut og leke, så iblandt så ble det VELDIG hyppige turer med hu ut, og ganske tidlig opp om morgenen.

Nå har vi lært leksa våres, dvs vi lar hu faktisk pipe og ynke seg en stund om morran, og slipper hu ikke ut før ca 08.15 i helgene (vi strekker tiden litt etter litt). Og hver gang hu går unødvemdig ofte på døra så har vi oversett hu litt, for å så kanskje tilby noe spennende (trening, snacks, kos o.l), slik at hu "glemmer" at hu må ut. I går var vi faktisk bare ute 7 ganger maks, og det var jo så deilig :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drap av børster har vært en ol gren her i huset å :icon_redface: Men hun har ikke fått lov, hehe.

Men nå har jeg sånn utstillingsbord opplegg som jeg tar børstingen på, og da står hun faktisk rolig :innocent: Også har hun jo blitt børstet ofte, tror rett og slett det er løsningen egentlig. Ofte og ikke så lenge av gangen.

Uten at jeg er noen ekspert :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen klikkertrener, så her fr du nok best rd av andre på det meste. Men jeg har en hund som slapper mer av på buss en svært mange andre steder :icon_redface:

SÅ hvordan fikk jeg det? For det første er han jo en rolig type i utgangspunktet og han vokste opp i en verden der alt mest sannsynlig bare var gøy og ufarlig (gårdshund midt i ingenmanns land:P). Men de første bussturene var fortsatt litt stressende, masse folk og dyr. Lyder og ting. For oss gjaldt det rett og slett bare at jeg var rolig og uanfektet av alt. Han fikk sette seg tett inntil meg og få klapp på hode når verden var skummel, men lagde ikke noe mer oppstyr rundt det enn det. Jeg tror kanskje du bare må slappe av litt med. Å gi masse godbiter eller kave (det høres nemlig ut som om du kaver deg opp litt) tror jeg virker mot sin hensikt. Er han fortsatt i størrelse "fang"? I så fall kan du jo (om han liker fang) bare legge han i fanget og tenke at nå ligger han rolig. Vær litt bestemt om at han ikke skal kave rundt og klapp han, lat selv som om busskjøring er den mest naturlige ting gjøre med en liten isbjørn og bare vær roligheten selv. Folk kan kanskje mene det ene eller det andre om cæsar milan, men om du har sett på han noen gang har du sikkert hørt om "energy" og det er faktisk ganske så lurt. Om du er rolig, avslappet og ustresset vil dette smitte over på valpen og selv om den styrer litt vil den roe seg etterhvert. MInst mulig oppstyr er mitt tips. Han kan evt få noe ekstra godt når dere går av bussen og han har vært flink :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...