Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er dette for et idiotinsekt?


SoppenCamilla

Recommended Posts

det er sånn derre.. hva heter de igjen da? *google*

I hvertfall, det er sånn liksomveps.

edit:

Kan være en av disse 6000 artene.. hah

http://no.wikipedia.org/wiki/Blomsterfluer

Neida, det er ikke en blomsterflue. De har annen type kropp og kan i hvert fall skilles på antennene.

Soppen: Jeg mener at det er en type stilkveps i alle fall. Om det er en stikkeveps skal jeg ikke si sikkert. Har ikke insektkompendiet mitt her :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soppen: Jeg mener at det er en type stilkveps i alle fall. Om det er en stikkeveps skal jeg ikke si sikkert. Har ikke insektkompendiet mitt her :blink:

Omg. Vet du tilfeldigvis åssen man får de vekk? Jeg kan ikke fatte hvor de kommer fra, vinduet på soverommet mitt er åpent hele tida, men det er i stua jeg finner de. Bor de i veggen? Holder det å bare spraye insektspray her og der? Jeg blir seriøst paranoid av å dele hus med sånne dyr. :blink: :blink: :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg. Vet du tilfeldigvis åssen man får de vekk? Jeg kan ikke fatte hvor de kommer fra, vinduet på soverommet mitt er åpent hele tida, men det er i stua jeg finner de. Bor de i veggen? Holder det å bare spraye insektspray her og der? Jeg blir seriøst paranoid av å dele hus med sånne dyr. :blink: :blink: :blink:

Virker nok som om du er så "heldig" å ha et vepsebol der et sted. Hvordan du blir kvitt de vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soppen: Jeg mener at det er en type stilkveps i alle fall. Om det er en stikkeveps skal jeg ikke si sikkert. Har ikke insektkompendiet mitt her :blink:

Jeg synes også det ligner på en form for stilkveps...

Stilkveps

Kanskje du kan høre med et sånt firma som driver med skadedyrbekjempelse ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må fange de levende i alle fall - og forevise dem til husverten. Så deler dere på husleia...

:blink:

Susanne

Jeg har en levende allerede, som pappa skal komme og se på etterpå. Eller, jeg vet ikke hvor lenge den holder seg levende i det glasset, men jeg vet ikke hvor mye jeg bryr meg heller. :blink:

Synd det ikke er bier da. Da kunne du jo solgt honningen, og de hadde bidratt med husleie... :blink:

Kjempesynd. Et annet insekt hadde vært SÅ mye bedre. Jeg har liksom panikk for alle insekter, jeg, da. :blink:

Høres ut som du har blitt infisert av miniroboter som er kommet for å spionere på deg dessverre... staten is on to you!

Okeeei, det var jo synd at de måtte sløse bort så mange penger på at jeg skal mose de, da. Kanskje komme opp med noe litt mer usynlig neste gang? Hmmm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, får panikk av beskrivelsene og bildene :) *Kjenner de kravler på ryggen.*

Jeg får også deeeet!

Ih, jeg hadde fått angst av å være i huset jeg :)

Jeg får det og. Jeg hadde en helt ****** dag i går. :D

I natt døde jeg nesten av varme, fordi jeg lukket igjen vinduet på soverommet, bare for å sjekke. Jeg har ikke hatt den store troa på at det er der de kommer fra, siden det er på stua jeg finner de hele tida. Da jeg stod opp så jeg ingen, og tenkte at det måtte være vinduet som var synderen allikevel, også satte Lima seg på sofaryggen og kikka ut, sånn som ho pleier, og der satt det en vepsejævel i vinduet, ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, jeg vet ikke om det er fra vinduet de kommer. :)

Da blir det sånn malarianett over senga på deg da. For I senga er de sikkert ikke. :) Det finnes til og med i rosa prinsesse design. :D (Mine fikk Camo da, litt tøffere å ha rundt buret i bilen... :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...