Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundepass, har dere noen?


HeraHiromi

Recommended Posts

Ja, nå har vi fått barnefri i påsken fra onsdag til søndag :innocent: Jeg og mannen drømmer om å reise bort litt, men det blir problematisk pga hunden. Utlandet er jo uaktuelt og alle hytter er utleide. Om det er noen ledige så er det forbudt med hund!

Av og til skulle jeg ønske vi hadde noen som ville passe Hera litt. Tenker fremover også...Jeg klarer ikke se for meg noen i familien eller venner som orker å passe "udyret" vårt :lol:

Hva gjør dere? Er alle her inne så heldige at de har noen til å passe hunden innimellom?

Nå er jo vår bare 8 mnd og litt vel valpete og tullete. Så det er kanskje håp om å finne noen som vil passe henne når hun er "voksen" hehe

Tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Jeg er så heldig at jeg har en mamma som bor i nærheten og som gjerne passer Java hvis hun kan :P Hun har alltid hatt lyst på hund selv, men har ikke tid. Så da er det perfekt at hun får "låne" Java litt innimellom! Og de to er jo så glad i hverandre å :innocent:

Og så har jeg et andre alternativ. Jeg bodde sammen med bestevenninna mi i 2 år (flyttet ut for 1 år siden) og hun savner Java til tider, så hun stiller også gjerne opp hvis hun kan! Og jeg hjelper henne med bikkjene hvis jeg kan :lol:

Så ja, jeg er heldig :)

Ellers så finnes det jo noen gode hundepensjonater da. Veit ikke helt hva slags muligheter som er der du bor, men vil tro du finner noen flinke :o Men det kan jo fort bli litt dyrt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har egentlig ingen til å passe hunden(e) for tida... Om det virkelig skulle bli krise pga ett eller annet så hadde jeg sikkert kunnet fått det til, men har ingen som har veldig lyst til å passe hund så jeg kan dra til utlandet feks... :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig at jeg har en mamma som bor i nærheten og som gjerne passer Java hvis hun kan :innocent: Hun har alltid hatt lyst på hund selv, men har ikke tid. Så da er det perfekt at hun får "låne" Java litt innimellom! Og de to er jo så glad i hverandre å :lol:

Og så har jeg et andre alternativ. Jeg bodde sammen med bestevenninna mi i 2 år (flyttet ut for 1 år siden) og hun savner Java til tider, så hun stiller også gjerne opp hvis hun kan! Og jeg hjelper henne med bikkjene hvis jeg kan :)

Så ja, jeg er heldig :o

Ellers så finnes det jo noen gode hundepensjonater da. Veit ikke helt hva slags muligheter som er der du bor, men vil tro du finner noen flinke :P Men det kan jo fort bli litt dyrt da...

Da er du heldig :P Foreldrene mine er jo vandt til hund, men ikke så stor og vill. hehe De har nok med å passe ungene våre. Så der er vi jo heldige da :P

Har tenkt på pensjonat, men syns hun er for ung enda. Vi får se. Er litt hønemor også da :P

Omgir meg jo med masse hundefolk, og passer deres hunder fra tid til annen. På den måten er det ikke så vanskelig å be disse hvis jeg skulle trenge pass :P

Jeg håper også på å bygge opp en omgangskrets med hundevenner. hehe. Det kommer etterhvert tenker jeg. De vennene jeg har fra før med hund er vel egentlig ikke sånn kjempehunde interesserte :P

Er ikke du med å drive Tunge? Hva mener du om å la en 8 mnd gammel hund gå i pensjon et par dager? Er det for tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du med i noen hundeklubb? Da kan du jo f.eks spørre på et møte om dere ikke kan lage en hundepass-liste? At de som vil/kan være behjelplige med å passe hverandres hunder, skrives på en liste på klubbens hjemmeside?

Eller du kan gjøre som meg, lage en gruppe på facebook, som du kaller for "Hundefolk i/på der-du-bor", da får man kontakt med andre hundefolk i kommunen, og blir kjent med masse kjekke folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har egentlig ingen til å passe hunden(e) for tida... Om det virkelig skulle bli krise pga ett eller annet så hadde jeg sikkert kunnet fått det til, men har ingen som har veldig lyst til å passe hund så jeg kan dra til utlandet feks... :innocent:

Da skulle du bodd her så kunne vi byttelånt hunder :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du med i noen hundeklubb? Da kan du jo f.eks spørre på et møte om dere ikke kan lage en hundepass-liste? At de som vil/kan være behjelplige med å passe hverandres hunder, skrives på en liste på klubbens hjemmeside?

Eller du kan gjøre som meg, lage en gruppe på facebook, som du kaller for "Hundefolk i/på der-du-bor", da får man kontakt med andre hundefolk i kommunen, og blir kjent med masse kjekke folk!

Ja, det er ingen dum ide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma passer gjerne Kita for meg :innocent: Hun er jo så snill og rolig som mamma sier, så det er nesten ikke noe jobb :lol: De to er så glad i hverandre at jeg ikke ser på det som no problem :o

Mamma skal passe Kita noen dager i mai, for da skal jeg til Bergen å se på nye valpen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme i Oslo mangler vi sjelden folk.

Svigermor tar gjerne hunden noen dager

En treningsvenninne

Oppdretter

Vennepar som passet Odin noen uker da vi skulle flytte til England

Tenker nok at når lillesøster flytter til Oslo til sommeren så låner nok hun også gjerne Odin noen dager iblant.

og "i verste fall" har jeg to tanter som begge alltids kunne steppe inn i krisetilfelle. Om det er snakk om lengre tid eller passende geografisk sett, så tar mine foreldre i Molde også veldig gjerne Odin (de ville gjerne ha ham mens vi var et år i England...).

Til høsten kommer nr. 2 i hus, og da er jeg litt mer usikker. Om det blir behov det første året, så tenker jeg hundene bør passes hver for seg, og da er en valp/unghund litt vanskeligere å plassere. Har planer om å prøve å finne noen vi kan bli kjent med og utveksle pass med i Oslo. Man kan jo aldri ha for mange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For vår del hjelper det veldig at vi er fem voksne i familien, og vi drar sjelden avgårde alle sammen andre steder enn på hytten, og da er jo selvsagt hunden med. Alle bor ikke hjemme lenger, men har mulighet til å komme hjem for hundepass om det skulle være nødvendig. Ellers så har vel hunden vært på kennel en gang, da alle var bortreist/opptatt. Det tok dyret på strak labb. Har også en tante som har tilbudt seg å passe hunden om vi skulle være borte en helg, men behovet har foreløpig ikke vært tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser ikke bort så ofte uten hund så til nå har det ikke vært et problem. Dina er veldig lett å sette bort, fordi hun er såpass ukomplisert at de fleste kan passe henne en periode. Dvs jeg overlater henne ikke til hvem som helst, men svigerfamilien min kan passe henne selv om de i utgangspunktet ikke er hundevante. Jeg tror muligens det kan bli vanskeligere med nr. to som blir både større, mer hårete og mer aktiv enn Dina er. Jeg synes det er greit å spørre hundefolk, og så vil jeg gjerne også passe andre sine hunder. Kanskje vi kunne lagd en sånn liste her på sonen om hundepass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foreløpig ikke hatt store behovet for pass, men om det trengs så har jeg to søstre som mer enn gjerne vil passe. Mamma kan også om det skulle være noe. Ellers er bestevenninnen til ene søstern min også en "kvalifisert" hundepasser.

Som andre har sagt her, så får ikke hvem som helst passe loppa mi. Må være noen jeg stoler på og føler kan håndtere han slik han må håndteres og følge mine regler.

Dersom ingen kan passe ham så er enten kennel en utvei, eller bli hjemme/dra en annen gang. Det får jeg ta som det kommer.

Ellers kunne jeg også spurt SandyEyeCandy og *Marianne* -soniser :innocent:

Edit: la til noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foreldre som tar seg av bikkja om det skulle være virkelig krise, men ellers er det ikke stort med folk som gidder, dessverre. :innocent: Som Lola Pagola, må jeg legge ferier osv litt til rette etter når mine foreldre er hjemme og har mulighet til å passe på han. Nå prøver jeg jo å unngå å reise bort på plasser der jeg ikke kan ha med bikkja, men noen ganger passer det seg jo ikke.. Men - det ordner seg jo på en eller annen måte uansett :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Nå har jeg det san at sønnen min og jeg ikke reiser så ofte avgårde sammen når vi ikke kan ha med hunder så da blir det at han passer min og jeg passer hans og så letvint når vi bor i samme hus enda. Ellers så har hundene vært på kennel og ikke hatt problem med det men det er svært skjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heldig sånn, har både Mamma, pappa, Besta, Brodern, oppdretter og ei vennine som til og med er villig til å sette bort kattene sine for å passe bikkja mi :innocent: Sjelden jeg har trengt langtidspass da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har egentlig ingen til å passe hunden(e) for tida... Om det virkelig skulle bli krise pga ett eller annet så hadde jeg sikkert kunnet fått det til, men har ingen som har veldig lyst til å passe hund så jeg kan dra til utlandet feks... :innocent:

Hehe, kan gjerne passe Buffy her da :lol: Men tror nok ikke vi orker Falco i tilegg :) Spørsmålet er vel om du ville satt BUffy til meg da :o

Mamma og pappa var faste barnevakter til Buffy. (de hadde henne vel 4-5 g på de 7 årene vi hadde hu). De har også passet Bridie engang.

Ellers er dette så sjelden noe problem hos oss, for jeg reiser helst ikke på tur uten hundene jeg. Men skulle det skje, så vet jeg at oppdretter stiller opp. Og det er vel kanskje mulighet hos en venn eller to også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også på å bygge opp en omgangskrets med hundevenner. hehe. Det kommer etterhvert tenker jeg. De vennene jeg har fra før med hund er vel egentlig ikke sånn kjempehunde interesserte :innocent:

Er ikke du med å drive Tunge? Hva mener du om å la en 8 mnd gammel hund gå i pensjon et par dager? Er det for tidlig?

Omgangskrets kommer, det er bare å huke tak i de som kan være aktuelle det :lol: Jeg driver ikke Tunge, hehe, men jeg jobber der fra tid til annen, først og fremst med omplassering. Jeg hadde ikke hatt problemer med å la en unghund (eller en valp for den del), stå på kennel. Men kennel generelt er i hvert fall for mitt vedkommende, en nødløsning - den kan ikke erstatte pass av hunden i et privat hjem. Likevel, jeg tror ikke hunden din vil ta skade av et kennelopphold, tvert i mot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen venner som kan stille opp, men hovedsakelig på dag/kveld hvis jeg skal noe, vet ikke helt hvordan de stiller seg til pass hvis jeg skal bort en helg/uke. Nå er Gaia bare elleve uker ca, så alle syns hu er søt, men litt mye jobb siden hu må ut så ofte. Selv om en kamerat var så grei at han godt kunne ta hu en natt snart så jeg fikk meg en hel nattssøvn.

Jeg tror at hvis jeg skal til utlandet så kunne jeg kanskje fått noen i familien til å passe henne, så lenge de har fri, og hun har blitt eldre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk ekstremt heldig, mamma og pappa bor rett over veien og passer gjerne. Deretter har jeg en eks som forguder bikkja, og som virkelig er til å stole på, og tante og bestemor er også muligheter.

Pluss litt venner og bekjent som kan funke, også hvis det blir krise så kan jeg ty til firmaet jeg pleide å jobbe i som hundelufter :innocent:

Men jeg skjønner jo veldig godt at ikke alle har det sånn. Det kan derimot hjelpe å bli kjent med f.eks. soniser, eller andre hundeeiere på treninger og sånn.

Jeg hadde mer enn gjerne passet en annens hund, så lenge det ikke var utrolig komplisert, hadde jeg bare hatt en leilighet hvor det var lov :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Her er hundene medossnår vi reiser bort. Unntatt et par uker om sommeren, da er de på pensjonat og vi i syden. Eller, Scilos har vært hos bestekompis Snorre på dagsbesøk en gang og overnattet en natt en annen gang. Det gikk strålende. Men Fibi er ikke utlånsmateriale og har jeg den ene, kan jeg like gjerne ha den andre. Flokken er best samlet. Solo Fibimamma bor hos datteren min, men er her i perioder. Jeg elsker å gå tur med alle tre (så lenge vi ikke møter andre hunder vi ikke liker og det er ganske mange :innocent: ). Nei, altså, her i huset lar vi ikke andre gå tur med hundene, en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er så heldige at mange av våre venner er veldig glade i dyret vårt, så det er sjelden noe problem å finne passhvis vi reiser bort. Men mange av de vi reiser og besøker har heller ikke noe noe problem med at bikkja er med, så det er gjerne på utenlandsreiser (som skjer veldig sjelden :innocent:) hvor vi trenger pass :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...