SiriEveline Skrevet 14. Mars 2010 Rapporter Skrevet 14. Mars 2010 Jeg var så heldig å være med som assistent til dommeren på Seppala-løpet, så natten ble tilbrunget sammen med løperne, i telt like ved Løvlia. Dette har vært en kjempespennende opplevelse for meg, og min voksende interesse for hundekjøring. Så her er noen bilder fra turen: Flott vær på campingplassen Lite visste vi at det var snøstorm underveis (dette bildet er tatt 1min senere) Men det ble fint til slutt Og vi koste oss rundt bålet Så kl 7 neste morgen (etter en kald natt) var det bare å pakke ned å gjøre seg klare Mini-trekkhunden var selvfølgelig med! Mini-seppala starten Sledehund starten (8-spann)
SiriEveline Skrevet 15. Mars 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 15. Mars 2010 Ser gøy ut Fine bilder! Takk, var kjempegøy! Sove ute i telt og rundt bål og alt.. og noe av det mest spennende er å se starten til disse 8-spannene!
Carina Skrevet 16. Mars 2010 Rapporter Skrevet 16. Mars 2010 Det så kjempekjekt ut å være med på. Fine bilder.
Guest lijenta Skrevet 17. Mars 2010 Rapporter Skrevet 17. Mars 2010 Bare en avsporing så trenger dem sikkert hjelp her også http://www.sleddog2011.no/. Kunne godt tenkt meg å vært med som hjelper selv men med to hunder da så får ejg bli hjemme
SiriEveline Skrevet 17. Mars 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 17. Mars 2010 Bare en avsporing så trenger dem sikkert hjelp her også http://www.sleddog2011.no/. Kunne godt tenkt meg å vært med som hjelper selv men med to hunder da så får ejg bli hjemme Det var bra du sa ifra om dt, det trengs fortsatt masse frivillige! Og det går an å melde seg, også trekke seg hvis det plutselig viser seg at man ikke kan allikevel. Det er jo et helt år til liksom
Shilamon Skrevet 17. Mars 2010 Rapporter Skrevet 17. Mars 2010 Hadde helt glemt å melde meg som frivillig jeg, begynte på det men så måtte jeg tenke litt først, men nå er det gjort. Klarte ikke å bestemme meg så meldte meg til både røros og holmenkollen jeg:P Så får vi se hva det blir til. Var jo med som frivillig på finnmarksløpet i 2006 og det var jo knall gøy! VM blir stas! Forresten: hvor finner jeg egentlig en god oversikt over snørekjørings- og barmarksløp for en hund? Har aldri helt klart å finne det:p
Guest lijenta Skrevet 17. Mars 2010 Rapporter Skrevet 17. Mars 2010 http://www.sleddog.no/t2.asp Her skal terminlistene ligge for det meste
Shilamon Skrevet 17. Mars 2010 Rapporter Skrevet 17. Mars 2010 fant, jeg fant:) takker edit: men det var jo ingenting (nesten) på barmarkslista enda... hmm, da får vel jeg og dyret god tid til å bli sporty da
rottmaneier Skrevet 17. Mars 2010 Rapporter Skrevet 17. Mars 2010 Så fin sele du hadde til Tinka! hvor har du kjøpt den? Fine bilder ellers forresten!
SiriEveline Skrevet 17. Mars 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 17. Mars 2010 Så gøy Ja! Så fin sele du hadde til Tinka! hvor har du kjøpt den? Fine bilder ellers forresten! Takk! Jeg fikk den sydd etter mål hos Seleverkstedet. Kan absolutt anbefales! Koster vel rundt 500kr med sending og sånn, men det var jo ikke noe annen metode akkurat.
rottmaneier Skrevet 18. Mars 2010 Rapporter Skrevet 18. Mars 2010 Ja! Takk! Jeg fikk den sydd etter mål hos Seleverkstedet. Kan absolutt anbefales! Koster vel rundt 500kr med sending og sånn, men det var jo ikke noe annen metode akkurat. Ok takk Er det reguleringer på den og sånn? bare tenker på at Bali kommer til å vokse i bredden i 2 år til, så kjedelig å kjøpe en sele som blir for liten til neste år!
SiriEveline Skrevet 18. Mars 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 18. Mars 2010 Ok takk Er det reguleringer på den og sånn? bare tenker på at Bali kommer til å vokse i bredden i 2 år til, så kjedelig å kjøpe en sele som blir for liten til neste år! Det er ikke regulering på den, men du kan få dem til å lage en tilsvarende bare regulerbar, da har du enten en hvor du kan regulere draget eller en kombi-sele. Her er link.
rottmaneier Skrevet 19. Mars 2010 Rapporter Skrevet 19. Mars 2010 Det er ikke regulering på den, men du kan få dem til å lage en tilsvarende bare regulerbar, da har du enten en hvor du kan regulere draget eller en kombi-sele. Her er link. takk
Poter Skrevet 20. Mars 2010 Rapporter Skrevet 20. Mars 2010 Kjempefin minitrekkhund! Går du med huskylyst eller vhorsterlyst?
SiriEveline Skrevet 21. Mars 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Mars 2010 Kjempefin minitrekkhund! Går du med huskylyst eller vhorsterlyst? Ok, nå føler jeg meg blond, hva mener du med "lyst".. altså tenker du hva minitrekkhunden min liksom er, eller hva jeg selv går med til vanlig? Hilsen lille blonde meg! (skulle aldri farget håret, føler at jeg skjønner mindre! )
Poter Skrevet 21. Mars 2010 Rapporter Skrevet 21. Mars 2010 Ok, nå føler jeg meg blond, hva mener du med "lyst".. altså tenker du hva minitrekkhunden min liksom er, eller hva jeg selv går med til vanlig? Hilsen lille blonde meg! (skulle aldri farget håret, føler at jeg skjønner mindre! ) Beklager dårlig spørsmålsformulering! Det jeg lurte på var, siden du her oppe sa at du har en våknende hundekjøringslyst, er hvilken type hund du har lyst på da -en vhorster eller huskysak? Eller kanskje har du en i tillegg til den søte lille?
SiriEveline Skrevet 21. Mars 2010 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Mars 2010 Beklager dårlig spørsmålsformulering! Det jeg lurte på var, siden du her oppe sa at du har en våknende hundekjøringslyst, er hvilken type hund du har lyst på da -en vhorster eller huskysak? Eller kanskje har du en i tillegg til den søte lille? Driver med Kleiner Munsterlanderen til mamma foreløpig. Men han har ikke akkurat super trekkvilje, selvom det forbedrer seg Men vet ikke helt hva jeg har lyst på, har jo litt lyst å kunne stille ut.. og da kommer jo en vorsther høyt på listene pluss at mamma og pappa kunne brukt den på jakt. Men så er jo huskyene veldig pene, og tåler kaldvær litt bedre. Også er det jo disse fine blandingene.. tja hva skal man velge? Tror dog at jeg heller mest mot vorsther, er liksom 100% min smak i hund! Men skal prøve å få mest mulig erfaring med forskjellige saker Får låne en vorsther/husky blanding, mener jeg det er, til neste renn.. så det blir spennende!
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar