Gå til innhold
Hundesonen.no

Seppala-løpet 2010


SiriEveline

Recommended Posts

Jeg var så heldig å være med som assistent til dommeren på Seppala-løpet, så natten ble tilbrunget sammen med løperne, i telt like ved Løvlia.

Dette har vært en kjempespennende opplevelse for meg, og min voksende interesse for hundekjøring. Så her er noen bilder fra turen:

Flott vær på campingplassen

seppala2010001.jpg

seppala2010002.jpg

Lite visste vi at det var snøstorm underveis (dette bildet er tatt 1min senere)

seppala2010003.jpg

Men det ble fint til slutt

seppala2010004.jpg

Og vi koste oss rundt bålet

seppala2010005.jpg

seppala2010007.jpg

Så kl 7 neste morgen (etter en kald natt) var det bare å pakke ned å gjøre seg klare

seppala2010008.jpg

seppala2010009.jpg

Mini-trekkhunden var selvfølgelig med!

seppala2010010.jpg

Mini-seppala starten

seppala2010013.jpg

seppala2010015.jpg

seppala2010016.jpg

Sledehund starten (8-spann)

seppala2010021.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en avsporing så trenger dem sikkert hjelp her også http://www.sleddog2011.no/. Kunne godt tenkt meg å vært med som hjelper selv

men med to hunder da så får ejg bli hjemme

Det var bra du sa ifra om dt, det trengs fortsatt masse frivillige! Og det går an å melde seg, også trekke seg hvis det plutselig viser seg at man ikke kan allikevel. Det er jo et helt år til liksom :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt glemt å melde meg som frivillig jeg, begynte på det men så måtte jeg tenke litt først, men nå er det gjort. Klarte ikke å bestemme meg så meldte meg til både røros og holmenkollen jeg:P Så får vi se hva det blir til. Var jo med som frivillig på finnmarksløpet i 2006 og det var jo knall gøy!

VM blir stas!

Forresten: hvor finner jeg egentlig en god oversikt over snørekjørings- og barmarksløp for en hund? Har aldri helt klart å finne det:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy :)

Ja!

Så fin sele du hadde til Tinka! hvor har du kjøpt den? :)

Fine bilder ellers forresten!

Takk!

Jeg fikk den sydd etter mål hos Seleverkstedet. Kan absolutt anbefales! Koster vel rundt 500kr med sending og sånn, men det var jo ikke noe annen metode akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!

Takk!

Jeg fikk den sydd etter mål hos Seleverkstedet. Kan absolutt anbefales! Koster vel rundt 500kr med sending og sånn, men det var jo ikke noe annen metode akkurat.

Ok takk :) Er det reguleringer på den og sånn? bare tenker på at Bali kommer til å vokse i bredden i 2 år til, så kjedelig å kjøpe en sele som blir for liten til neste år!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk :) Er det reguleringer på den og sånn? bare tenker på at Bali kommer til å vokse i bredden i 2 år til, så kjedelig å kjøpe en sele som blir for liten til neste år!:)

Det er ikke regulering på den, men du kan få dem til å lage en tilsvarende bare regulerbar, da har du enten en hvor du kan regulere draget eller en kombi-sele. Her er link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin minitrekkhund! :yawn:

Går du med huskylyst eller vhorsterlyst?

Ok, nå føler jeg meg blond, hva mener du med "lyst".. altså tenker du hva minitrekkhunden min liksom er, eller hva jeg selv går med til vanlig?

Hilsen lille blonde meg! (skulle aldri farget håret, føler at jeg skjønner mindre! :ahappy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå føler jeg meg blond, hva mener du med "lyst".. altså tenker du hva minitrekkhunden min liksom er, eller hva jeg selv går med til vanlig?

Hilsen lille blonde meg! (skulle aldri farget håret, føler at jeg skjønner mindre! :ahappy:)

:yawn:

Beklager dårlig spørsmålsformulering! Det jeg lurte på var, siden du her oppe sa at du har en våknende hundekjøringslyst, er hvilken type hund du har lyst på da -en vhorster eller huskysak? Eller kanskje har du en i tillegg til den søte lille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:yawn:

Beklager dårlig spørsmålsformulering! Det jeg lurte på var, siden du her oppe sa at du har en våknende hundekjøringslyst, er hvilken type hund du har lyst på da -en vhorster eller huskysak? Eller kanskje har du en i tillegg til den søte lille?

Driver med Kleiner Munsterlanderen til mamma foreløpig. Men han har ikke akkurat super trekkvilje, selvom det forbedrer seg :ahappy:

Men vet ikke helt hva jeg har lyst på, har jo litt lyst å kunne stille ut.. og da kommer jo en vorsther høyt på listene pluss at mamma og pappa kunne brukt den på jakt.

Men så er jo huskyene veldig pene, og tåler kaldvær litt bedre. Også er det jo disse fine blandingene.. tja hva skal man velge?

Tror dog at jeg heller mest mot vorsther, er liksom 100% min smak i hund! Men skal prøve å få mest mulig erfaring med forskjellige saker :yawn:

Får låne en vorsther/husky blanding, mener jeg det er, til neste renn.. så det blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...