Gå til innhold
Hundesonen.no

Politiet mente hun skulle slippe hunden løs


JailyTina

Recommended Posts

Egentlig ikke så sjokkerende , men med tanke på at Kongsberg kommune innførte ekstraordinær båndtvang i slutten av februar er det kanskje litt sært at politiet ber hun som fant hunden om å slippe den løs. :blink:

For å snu på det, om de politiet finner på å straffe noen for å gå med hundene løse i den utvidede båndtvangen blir det uhyggelig mye dobbelt moral av det hele...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sjokkert i det hele tatt! Har selv fått beskjed om dette flere ganger når jeg har ringt inn og meldt fra om hunder jeg har plukket opp. Senest for en mnd siden (om det er så lenge). Fant en elghund løpende midt i veien sent på kvelden, holdt på å kjøre på den. Stoppet bilen og åpnet døren, den spratt inn og la seg fornøyd i baksetet mitt. Trivelig sak! :blink: Ringte politiet mest for å høre om noen hadde meldt den savnet med nr jeg kunne ringe, fikk da beskjed om å slippe den ut "ellers fant den jo ikke veien hjem"... Jeg sa at det kom jeg ikke til å gjøre og fyren i andre enden spurte fortørnet hva jeg hadde tenkt å gjøre da.... :ermm: Så jeg måtte fortelle han at nå fikk han mitt nummer, det skulle han gi videre om noen ringte og savnet hunden, jeg kom til å lete litt mer, om jeg ikke fant eier så tok jeg hunden med hjem. "Eh, åh ja..." var svaret. Politiet her på Dokka er flotte da, har levert inn hunder der flere ganger og de tar vare på dem til eier dukker opp (tom fått en stor beklagelse for at de ikke hadde mulighet til å hente hunden og for at jeg måtte komme med den selv (500m unna var jeg!) en gang! :blink: ), men dette var Gjøvik og de er IKKE hjelpsomme særlig ofte.. Latterlig, men ikke sjokkerende.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen da kunne hun vel bare ringt dyrepolitiet, da? Er ikke de igangsatt nå, nettopp for å ta seg av slikt?

Så vidt jeg har forstått er det ingen godkjente dyrepoliti-instanser i Norge enda. Vi har hvertfall ikke noe sånt her i byen.

Hunden kom tilbake til eier til slutt ved hjelp av den lokale dyrebeskyttelsen. Jeg har forståelse for at politiet ikke har ressurser til å hente hunden (her i byen er det nesten aldri patrulje på jobb lørdag og søndag formiddag, det er "common knowledge"). Det jeg reagerer på er at de oppfordret til å begå lovbrudd. Ved siden av en veldig trafikkert hovedvei. Midt på en lørdag hvor det tross alt er mye unger rundt i det området. (Politiet kan tross alt ikke vite om hunden er menneskevennlig eller ikke.)

Nei, det er ikke sjokkerende at hun fikk den beskjeden, men jeg syns likefult det er idiotisk av politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har fått samme beskjed selv.

Jobbet en periode i Hokksund, og bikkjene sto ute. Tispa mi hadde løpetid og luktet tydelig veldig godt. for det kom en stor blandingshund rekendes.. Jeg måtte sette mine bikkjer inn i buret i bilen, men denne bikkja ville jo ikke gå sin vei igjen.

Jeg ringte politiet og spurte om de kunne hente bikkja.

Nei. var svaret, den ville sikkert gå sin vei tilslutt.... Eller så kunne jeg jo ta den med meg i bilen kjøre den langt vekk og slippe den ut, så slapp jeg jo å ha den flyendes rundt oss. :innocent:

Da ringte jeg Viking snakket med de og de skulle sende en bil for å hente den.

Etter en times tid kom det en bil, det var eieren. de hadde ringt Viking, fikk beskjed om hvor bikkja var og kom selv å hentet den. Hyggelige folk, men så sier han som eier den.

OM den kom tilbake kunne jeg bare gå hjem med den igjen og lukke den inn i hagen deres. de bodde noen km opp i veien i ett rødt hus. :lol::):o

Man at Politiet foreslår at jeg tar den i bilen og kjører den til bloksberg så jeg slipper å ha den rekenedes rundt ?? Er det bare jeg som blir overasket over en slik utalelse. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått samme beskjed selv.

Jobbet en periode i Hokksund, og bikkjene sto ute. Tispa mi hadde løpetid og luktet tydelig veldig godt. for det kom en stor blandingshund rekendes.. Jeg måtte sette mine bikkjer inn i buret i bilen, men denne bikkja ville jo ikke gå sin vei igjen.

Jeg ringte politiet og spurte om de kunne hente bikkja.

Nei. var svaret, den ville sikkert gå sin vei tilslutt.... Eller så kunne jeg jo ta den med meg i bilen kjøre den langt vekk og slippe den ut, så slapp jeg jo å ha den flyendes rundt oss. :P

Da ringte jeg Viking snakket med de og de skulle sende en bil for å hente den.

Etter en times tid kom det en bil, det var eieren. de hadde ringt Viking, fikk beskjed om hvor bikkja var og kom selv å hentet den. Hyggelige folk, men så sier han som eier den.

OM den kom tilbake kunne jeg bare gå hjem med den igjen og lukke den inn i hagen deres. de bodde noen km opp i veien i ett rødt hus. :innocent::lol::)

Man at Politiet foreslår at jeg tar den i bilen og kjører den til bloksberg så jeg slipper å ha den rekenedes rundt ?? Er det bare jeg som blir overasket over en slik utalelse. ?

Jøss :P Hva er det med politifolk?? Stort sett så er det jo noen som elsker akkurat den hunden! Om noen hadde tatt vare på min hund vill jeg blitt veldig takknemmelig og glad :o

Har selv tatt med fler hunder til Falcen for å lese av chippen og sjekke litt selv :P Stort sett har det dukket opp glade eiere :)Ringer politi, varsler at man han funnet hund, ta vare på den selv, sjekke chipp (dyreidentitet) ringe vedkommende :P

I hvertfall ikke slippe den et annet sted så den blir kjørt på eller lignende :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å stikke innom en veterinær, lese av chip-nr og sjekke hvem som eier hunden? Ser ikke akkurat ut som en tilfeldig gatemix den schäferen der! :innocent:

Kan nok gjøre det også :lol: Men ikke all som er døgn åpne, gidder ikke vekke vakthavende for å lese av en chip :)

For meg er det hipp som happ langt å reise til vet'n eller falcen :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vel nesten være merkelig om de ikke har sjekket id på noe vis, men hvem vet.

Her er det helt vanlig å få beskjed om å slippe bikkjene igjen. Mens jeg sier "******* heller", nå vet dere at jeg har bikkja, gi beskjed om det ringer noen som savner en....

Har kjørt rundt med hunder i bilen og funnet eiere (eller noen som kjenner noen som muligens kjenner... som kunne ta hunden istedet for meg), og hatt hund hjemme her et par timer før, fordi politiet ikke gidder.

EN gang har jeg vel levert hund hos politiet, og den hadde stått der et døgn før eier ringte meg og takket. Da var det hundepatruljen som var på vakt. Sikkert derfor de tok den inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forståelse for at politiet har andre ting å gjøre enn å hente løshunder, men de kan vel i det minste informere vedkommende som ringer inn at hun heller skal kontakte Falk eller Viking...

Bare sånn til informasjon så var det fra Søndre Buskerud politiet jeg også fikk beskjed om å slippe hunden løs... :innocent:

Men vi fant en løshund i Svelvik en gang og da ringte vi lensmannskontoret. Da sendte de en ung og temmelig good lookin´ politimann som kom å hentet hunden :lol: Så det er helt klart forskjeller jah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
    • @maysofieer vel for tiden vår lokale gjeter-ekspert. Jeg synes det høres ut som dere har greit aktivitetsnivå, og så lenge hunden får brukt seg utenom sesongen så bør det ikke være noe stort problem.
    • Syns foreløpig den 0-4 måneder var den kjedeligste fasen 😂 Vi er ved 5 måneder nå, og jeg syns alt er mye bedre nå. Fra 2-4 måneder skal de bare tisse, sove, spise og leke. Nå kan han noen få ting, han kan gå skikkelige turer, han sover i lengre strekk, tisser ikke inne, biter egentlig mye mindre nå enn før selv om han er midt i tannfelling. Men, jeg skal være forsiktig med å si det for tidlig. Han kan enda få en periode hvor han blir en skikkelig slitsom valp/unghund 😂. Men akkurat nå flyter vi på en fin rosa sky ved 5 måneder 🥰 
    • Hei! Jeg og samboer vurderer Border Collie som neste hund. Eier pdd en finsk lapphund på 13 mnd. Ny hund blir ikke för om et halvt år. Da söster har sau og ikke mulighet til å ha hund selv, tenkte det vi det kunne värt en lösning å skaffe border collie hun kan bruke under gjetning da vi uansett hadde skaffet en hund nr 2. Vi satser på å bruke hunden til lydighetstrening, ettersök og muligens bruks i tillegg til gjeting. Det vi da lurer på er hvordan det vil gå når hunden kun brukes til gjeting om hösten. Vi må jo selvfölgelig trene gjennom vinteren men dette kan jo variere i hyppighet. Dere som har bc, hvor mye aktivisering får den ila en uke/per dag? Evt andre ting vi bör vurdere og tenke over!   Takk for alle innspill!! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...