Gå til innhold
Hundesonen.no

"utenfor boksen" - hjelp?


LindaM

Recommended Posts

Som dere ser så har jeg egentlig ikke noe ord på det jeg lurer på, men jeg kan illustrere det! :whistle:

illustrasjon.jpg

(bildene er lånt fra "idesnekkerne.no", "gilabb.com" og "Jaktgolden.com". Hvis det ikke er greit at jeg låner bildene er det bare å si ifra, så fjerner jeg dem med en gang!)

[OT]har nettopp tatt systemgjenoppretning på pc'en, så det er minimalt av programmer jeg har rukket å laste ned, og med tregt nett har derfor ikke photoshop blitt installert ennå, så derfor får det holde med ynkelig paint "redigering" enn så lenge :D:whistle: [/OT]

Skjønner dere hva jeg mener med bildene? Jeg lurer liksom på hvordan man får til at bildet går utenfor "rammen" eller "boksen".. Og menyen oppå der osv. osv... Er det HTML som skal til? Css? noe? :P

Hvilket program bruker dere til dette (og ellers?)

Gjerne kom med teskje-forklaringer eller bilder! :P

Noen som kan hjelpe? *håper, håper, håper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppbanneret mitt er ett og samme bilde ja, og så har jeg ved hjelp av .html og .css laget menyen med bakgrunnsfarge.

Toppbanneret er laget ved hjelp av photoshop, men jeg vil tro at du kan lage de bildene jeg har iallefall ved hjelp av veldig mange ulike fotoprogrammer. For å få til det martine har gjort (siden det var en firkant) er å viske vekk det som er å bruke ulike lag og så viske vekk f.eks rundt hundehodet slik at bare det står igjen og så lager du en bakgrunn bak der igjen.. hmm ikke helt god på å forkalre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, merker jeg ikke helt klarer å forklare hva jeg vil vite heller :D For jeg vet hvordan jeg får til bildet, men hvordan få linkene til å fungere når det bare er tekst på et bilde? :)

Nå er ikke jeg noen racer på verken css eller HTML - men jeg har DreamWeaver, så får jo kodene til det jeg gjør lett.. Men bruker man "anker" eller? Jeg får det fortsatt ikke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, merker jeg ikke helt klarer å forklare hva jeg vil vite heller :D For jeg vet hvordan jeg får til bildet, men hvordan få linkene til å fungere når det bare er tekst på et bilde? :)

Nå er ikke jeg noen racer på verken css eller HTML - men jeg har DreamWeaver, så får jo kodene til det jeg gjør lett.. Men bruker man "anker" eller? Jeg får det fortsatt ikke til :D

Jeg tror jeg forstår hva du spør om :D Jeg er heller ikke helt sikker på hvordan det gjøres, men i hvert fall på Shilamons side er vel menyen lagt over bildet? Menyen trenger jo ikke være en del av bildet selv om det ser sånn ut, med HTML og CSS kan man plassere tekst over bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi ;)

mhm, det var det jeg trodde :D

prøvde litt på det for noen minutter siden, jeg får tekst over tekst, men ikke tekst over bilde :) Har noen lyst til å legge ut eksempel på koding? (jeg prøvde forresten på css, bare sånn at jeg har sagt det :D)

edit: haha, jeg fikk visst ikke til tekst over tekst likevel, jeg :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, merker jeg ikke helt klarer å forklare hva jeg vil vite heller :D For jeg vet hvordan jeg får til bildet, men hvordan få linkene til å fungere når det bare er tekst på et bilde? :)

Nå er ikke jeg noen racer på verken css eller HTML - men jeg har DreamWeaver, så får jo kodene til det jeg gjør lett.. Men bruker man "anker" eller? Jeg får det fortsatt ikke til :D

http://webdesign.about.com/cs/dreamweaver/ht/htdwimgmap.htm :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...