Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjør fra seg inne.

Ulvinne

Recommended Posts

Jeg tok over en tibetansk spaniel for rundt 2 mnd siden. Veldig lite opplysninger fra eier men han skulle være renslig.

Noen dager etter han først kom dreit han inne og det har han fortsatt med. Spesielt på alt som er av tøy,har rydda vekk alt som er av tøy på gulvene men har teppe i stua.han har ikke gjort noe inne de siste to dagene(bank i bordet) men tenkte kanskje noen hadde tips uanstt i fall han begynner igjen?

Han er også fæl til og markere,alle nye steder skal markeres med dusj på både stoler,sofaer og tepper,han er også fæl til og ri om han blir ivrig,ikke på folk dog,bare andre hunder.

Noen som har noen tips?

Bilde av raringen:

post-582-12680784109605_thumb.jpg

EDIT: glemte å nevne at han er en 2 år gammel kastrat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få bukt med markeringen finnes det sprayer å få kjøpt som man kan prøve, ellers er det vanlig oppdragelse som skal til.

Forøvrig vil jeg skyte inn at å selge en uregistrert kastrat til dobbel valpepris uten å opplyse om at hunden ikke er stueren er.. Vel, lite stuerent! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små søte hunder kan kan selges for skyhøye priser så lenge noen er "dumme" nok til å kjøpe den vettu. Og det vet enkelte å ta seg nytte av...

Jepp, men jeg tar meg den frihet å påpeke at jeg synes det er riv ruskende galt. Nå er forsåvidt bikkja nedsatt til valpepris. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig vil jeg skyte inn at å selge en uregistrert kastrat til dobbel valpepris uten å opplyse om at hunden ikke er stueren er.. Vel, lite stuerent! :)

Dette er ikke noe jeg gidder å diskutere men det kan jo tenkes at jeg snakker mer med potensielle kjøpere,og opplyser om slike ting da.FØR de evnt får med hunden hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noe jeg gidder å diskutere men det kan jo tenkes at jeg snakker mer med potensielle kjøpere,og opplyser om slike ting da.FØR de evnt får med hunden hjem.

Ja, det får jeg da inderlig håpe. Og så håper jeg ingen er dumme nok til å kjøpe en uregistrert kastrat som ikke er husrein til den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe å tenke på! Du MÅ opplyse evt kjøpere om ALLE problemer som følger med hunden.

Hvis ikke, så kan du fort få han i retur, med krav om tilbakebetaling av kjøpesum. Eller han kan bli solgt videre, og blir en kasteball, som til slutt, i verste fall kan ende opp med å bli avlivet. Det er du vel ikke interessert i..?

Du må være åpen om absolutt alt som omhandler hunden, og ikke holde tilbake noe.

Noe annet vil være rent lureri.

Tror du må oppdatere den annonsen din litt..

Ja, det får jeg da inderlig håpe. Og så håper jeg ingen er dumme nok til å kjøpe en uregistrert kastrat som ikke er husrein til den prisen.

Det er ikke kjøpesummen som opptar meg, men at relevante opplysninger holdes tilbake.

Hvis noen, etter å ha fått alle riktige opplysninger om hunden, likevel kjøper den til oppgitt pris, så har de bare seg sjøl å takke hvis de seinere skulle angre seg..

Det vikitgst er å være åpen om alt, både på godt og vondt.

Når det gjelder renslighetstreningen, så tror jeg også at du bør begynne på scratch, og begynne som ved 8-ukers alder.

Gi han også oppgaver han kan mestre. Hvis han får noe annet å tenke på, så kanskje markeringsbehovet avtar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett noen finn-annonse jeg, men fant den ved å søke selv. Er vel litt drøy pris for det som i praksis er en blandingshund med separasjonsangst. :ahappy: Men skal ikke legge meg oppi det, jeg skal ikke ha flere småbikkjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...