Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater Manger 6.-7.3


Ingidano

Recommended Posts

Ingen som har komt hjem fra Manger enda? Vi var der i går, stilte i junior, og endte som beste hannhund med cert, og bim :whistle: Store valpen min er knapt 11 mnd :blink: Kjempefornøyd med en knall debut i ringen :icon_cry:

Kritikken var også bra: Meget velutviklet kraftig maskulin hannhund, meget tiltalende type og helhet, kraftig hode, uttrykksfullt, fine ører, sterk hals, står godt på sine framben, godt tilbakelagt overarm, meget dyp og romlig kropp, får ikke bli enda mer av han, flott hale, balansert bakbeinsvinkling, beveger seg meget spenstig og effektivt fra siden, sunt fram og tilbake.

Untitled+2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi debutert i den norske utstillingsringen. Ikke med det store resultatet, sløyfemessig, det ble en blå. Men jeg er kjempefornøyd med Rinas oppførsel i ringen, vurderte jo å trekke henne, men hun endte opp med å ha det fint i ringen ;)

Fikk også fin kommentar fra dommeren, hun er veldig unghund i kroppen, hengslete og tynn, og dommeren sa: She's at that stage. But has great movement and a good body, and just needs a little time to fill out.

Er fornøyd jeg. Kritikken var forresten fint skrevet, Synnøve ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi debutert i den norske utstillingsringen. Ikke med det store resultatet, sløyfemessig, det ble en blå. Men jeg er kjempefornøyd med Rinas oppførsel i ringen, vurderte jo å trekke henne, men hun endte opp med å ha det fint i ringen :)

Fikk også fin kommentar fra dommeren, hun er veldig unghund i kroppen, hengslete og tynn, og dommeren sa: She's at that stage. But has great movement and a good body, and just needs a little time to fill out.

Er fornøyd jeg. Kritikken var forresten fint skrevet, Synnøve ;)

Ikke jeg som skrev idag ;) Jeg skrev igår, jeg tror forresten jeg stod rett ved siden av deg idag ;)

Ellers så ble frida 2 beste tispevalp, halvsøsteren hennes ble BIR og BIG2!! og Boris ble andre beste hannhund uten ck. Han delte ut kun et CK på hannhund Mops.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg som skrev idag ;) Jeg skrev igår, jeg tror forresten jeg stod rett ved siden av deg idag :)

Ellers så ble frida 2 beste tispevalp, halvsøsteren hennes ble BIR og BIG2! og Boris ble andre beste hannhund uten ck. Han delte ut kun et CK på hannhund Mops.

Åhhh, jeg har ingen anelse om hvem du kan har vært ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :)

Vi hadde ikke konkurranse i rasen så hun ble bir, også fikk hun ck og cert ;)

Ikke plassert i gruppen. Det kom også for en dag at vi trenger mer utstillingstrening før vi deltar på fler utstillinger ;)

Hahaha, da var det du som var så snill å delte godbit med meg da... Gigi var i overkant interessert i kjøttbollene dine.... *fnis*

Og jenten din var flink i ringen syns jeg... ;)

Gigi'en min overrasket stort i dag, og vant åpen klasse fikk ck, cert og ble BIR!! Kjempehappy!! Ingen plassering i gruppen, men det gjør ingen verdens ting!!

BIG og BIS-4 ble kompisen vår groenendaelen N DK UCh pE Luavjan's Bono the One eid av kennel Nadjarah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gigi'en min overrasket stort i dag, og vant åpen klasse fikk ck, cert og ble BIR! Kjempehappy! Ingen plassering i gruppen, men det gjør ingen verdens ting!

BIG og BIS-4 ble kompisen vår groenendaelen N DK UCh pE Luavjan's Bono the One eid av kennel Nadjarah!

Oi, gratulerer så mye med Gigi! ;) Og stooor grattis til Nadjarah med BIS-4, det er ikke ofte en ser belgere så høyt oppe. :)

Gratulerer til alle andre som er fornøyde også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer folkens!

Da har vi debutert i den norske utstillingsringen. Ikke med det store resultatet, sløyfemessig, det ble en blå. Men jeg er kjempefornøyd med Rinas oppførsel i ringen, vurderte jo å trekke henne, men hun endte opp med å ha det fint i ringen ;)

Fikk også fin kommentar fra dommeren, hun er veldig unghund i kroppen, hengslete og tynn, og dommeren sa: She's at that stage. But has great movement and a good body, and just needs a little time to fill out.

Er fornøyd jeg. Kritikken var forresten fint skrevet, Synnøve :)

Flinke jenten sin det! Og flinke deg som stilte selv og ;)

Gigi'en min overrasket stort i dag, og vant åpen klasse fikk ck, cert og ble BIR! Kjempehappy! Ingen plassering i gruppen, men det gjør ingen verdens ting!

BIG og BIS-4 ble kompisen vår groenendaelen N DK UCh pE Luavjan's Bono the One eid av kennel Nadjarah!

Gratulerer igjen! Kjempemorsomt, fine Gigilusen det ;) Får vi bare heie på NKK'en ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, da var det du som var så snill å delte godbit med meg da... Gigi var i overkant interessert i kjøttbollene dine.... *fnis*

Og jenten din var flink i ringen syns jeg... ;)

Gigi'en min overrasket stort i dag, og vant åpen klasse fikk ck, cert og ble BIR! Kjempehappy! Ingen plassering i gruppen, men det gjør ingen verdens ting!

BIG og BIS-4 ble kompisen vår groenendaelen N DK UCh pE Luavjan's Bono the One eid av kennel Nadjarah!

Hvem kan vel motstå kjøttboller ;) Gratulerer med supre resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gigi'en min overrasket stort i dag, og vant åpen klasse fikk ck, cert og ble BIR! Kjempehappy! Ingen plassering i gruppen, men det gjør ingen verdens ting!

BIG og BIS-4 ble kompisen vår groenendaelen N DK UCh pE Luavjan's Bono the One eid av kennel Nadjarah!

Gratulerer så mye! Gigi er fin jente hun ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! ;)

Vi hadde ikke konkurranse i rasen så hun ble bir, også fikk hun ck og cert :)

Ikke plassert i gruppen. Det kom også for en dag at vi trenger mer utstillingstrening før vi deltar på fler utstillinger ;)

Gratulerer så mye med cert og BIR! :-)

Og gratulerer til alle andre og selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka gikk i veteran og ble der plassert som nr 2

Billy gikk i 4-6mnd valp og ble BIM ;) var 6 valper på 13 voksne påmeldt, er fornøyde vi. Slapp å vent til slutten av dagen med å komme oss hjem sånn som vi måtte i Ølen når Tinka ble BIS 4 veteran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi debutert i den norske utstillingsringen. Ikke med det store resultatet, sløyfemessig, det ble en blå. Men jeg er kjempefornøyd med Rinas oppførsel i ringen, vurderte jo å trekke henne, men hun endte opp med å ha det fint i ringen ;) Fikk også fin kommentar fra dommeren, hun er veldig unghund i kroppen, hengslete og tynn, og dommeren sa: She's at that stage. But has great movement and a good body, and just needs a little time to fill out. Er fornøyd jeg. Kritikken var forresten fint skrevet, Synnøve ;)

Blått er flott! ;) Gratulerer ;)

Hahaha, da var det du som var så snill å delte godbit med meg da... Gigi var i overkant interessert i kjøttbollene dine.... *fnis*Og jenten din var flink i ringen syns jeg... :DGigi'en min overrasket stort i dag, og vant åpen klasse fikk ck, cert og ble BIR! Kjempehappy! Ingen plassering i gruppen, men det gjør ingen verdens ting!BIG og BIS-4 ble kompisen vår groenendaelen N DK UCh pE Luavjan's Bono the One eid av kennel Nadjarah!

Gratulerer så masse :)

Gratulerer til dere andre også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med cert og BIR! :-)

Takk! ;)

Vi sto rett bak deg litt eple, men du var opptatt, så sa ikke hei ;)

Jeg var visst litt stresset i går :) Jeg sendte reisefølget mitt rundt med kameraet, fikk ikke tatt noe særlig med bilder selv. Neste gang skal jeg definitivt ta med en stol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi debutert i den norske utstillingsringen. Ikke med det store resultatet, sløyfemessig, det ble en blå. Men jeg er kjempefornøyd med Rinas oppførsel i ringen, vurderte jo å trekke henne, men hun endte opp med å ha det fint i ringen ;)

Fikk også fin kommentar fra dommeren, hun er veldig unghund i kroppen, hengslete og tynn, og dommeren sa: She's at that stage. But has great movement and a good body, and just needs a little time to fill out.

Er fornøyd jeg. Kritikken var forresten fint skrevet, Synnøve ;)

Kjempekjekt å seg deg igjen, og endelig få sett Rina. Det var bra at du stilte henne allikevel, det gikk jo KJEMPEFINT! ;)

Og han er faktisk en kjempeherlig dommer å stille for :)

Synd vi ikke fikk snakket mer sammen, men meg på utstilling er "surring høyt og lavt" :)

Hvem kan vel motstå kjøttboller :) Gratulerer med supre resultater!

Hahaha, ikke Gigi iallefall! Hun var sikker på at de hadde du tatt med bare til henne :)

Takk i like måte!

Gratulerer så mye! Gigi er fin jente hun ;)

Tusen takk Elin :)

Gratulerer så masse :lol:

Takker! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flott dag på Manger, fikk litt sjokk over folkemengden da, tidligere har dette alltid vært en utstilling med goood plass rundt ringene. Not anymoore.. ;)

Birken ble BIR for en veldig engasjert og begeistret dommerdame. Hun visste hvordan en pyreneisk gjertehund skulle se ut, og det var sånn! :)

Annen gruppedommer, tok seg god tid og kommenterte godt gemytt i oppstillingsringen. Han ble litt paff når Birken i et ubevoktet øyeblikk var på vei opp i fanget hans ;)

Ingen gruppeplassering dessverre, Birken var ganske så sliten og kan vise seg bedre. Man blir utslitt av å kose med folk hele dagen faktisk! :)

Snakket med skriveren i raseringen vår og hun kunne fortelle at dommerdamen hadde fortsatt å prate om Birken etter bedømmelsen vår var ferdig, hunr veldig begeistret. Og når vi varmet opp til gruppen hadde hun sagt at hun gjerne ville sett han i BIS ringen hvor hun skulle dømme igjen... Iiiik ;):)

Kjekt å få sånne gode ord med seg da!

Gratulerer til alle andre som er fornøyd :lol:

Kjempegøy å endelig få treffe Rina og tofoting.

Også var vi jo i gruppen med eple-hunden men det visste jeg ikke da!

Og som vanelig var jo det en haug med trivelige belger folk der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått er flott! :) Gratulerer ;)

Ja, spesielt mot sort pels ;) Jeg var så fornøyd over den blå sløyfa, jeg. Eller, det var jo helst Rinas reaksjoner jeg var fornøyd med, hihi.

Kjempekjekt å seg deg igjen, og endelig få sett Rina. Det var bra at du stilte henne allikevel, det gikk jo KJEMPEFINT! :)

Og han er faktisk en kjempeherlig dommer å stille for :)

Synd vi ikke fikk snakket mer sammen, men meg på utstilling er "surring høyt og lavt" :)

Takk, jeg er også veldig glad for at jeg stilte henne. Og den dommeren likte jeg! ;) Kjempekjekt å se deg igjen også, og vi kan gjerne lage en klubb for oss som surrer høyt og lavt på utstillinger, hehe. Sees nok på Myrbø :)

*mokken* Glemte å quote deg, men hyggelig å treffe på både deg og din herlige firbeinte venn. For et lykketroll ;) Og, jeg vet ikke hvordan en pyrre skal se ut, men han var vakker! Gratulerer så mye med BIR og kjempekommentarer fra dommeren.

Ellers gratulerer til alle jeg har glemt å gratulere :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...