Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater Manger 6.-7.3

Ingidano

Recommended Posts

Ingen som har komt hjem fra Manger enda? Vi var der i går, stilte i junior, og endte som beste hannhund med cert, og bim :whistle: Store valpen min er knapt 11 mnd :blink: Kjempefornøyd med en knall debut i ringen :icon_cry:

Kritikken var også bra: Meget velutviklet kraftig maskulin hannhund, meget tiltalende type og helhet, kraftig hode, uttrykksfullt, fine ører, sterk hals, står godt på sine framben, godt tilbakelagt overarm, meget dyp og romlig kropp, får ikke bli enda mer av han, flott hale, balansert bakbeinsvinkling, beveger seg meget spenstig og effektivt fra siden, sunt fram og tilbake.

Untitled+2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi debutert i den norske utstillingsringen. Ikke med det store resultatet, sløyfemessig, det ble en blå. Men jeg er kjempefornøyd med Rinas oppførsel i ringen, vurderte jo å trekke henne, men hun endte opp med å ha det fint i ringen ;)

Fikk også fin kommentar fra dommeren, hun er veldig unghund i kroppen, hengslete og tynn, og dommeren sa: She's at that stage. But has great movement and a good body, and just needs a little time to fill out.

Er fornøyd jeg. Kritikken var forresten fint skrevet, Synnøve ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi debutert i den norske utstillingsringen. Ikke med det store resultatet, sløyfemessig, det ble en blå. Men jeg er kjempefornøyd med Rinas oppførsel i ringen, vurderte jo å trekke henne, men hun endte opp med å ha det fint i ringen :)

Fikk også fin kommentar fra dommeren, hun er veldig unghund i kroppen, hengslete og tynn, og dommeren sa: She's at that stage. But has great movement and a good body, and just needs a little time to fill out.

Ikke jeg som skrev idag ;) Jeg skrev igår, jeg tror forresten jeg stod rett ved siden av deg idag ;)

Ellers så ble frida 2 beste tispevalp, halvsøsteren hennes ble BIR og BIG2!! og Boris ble andre beste hannhund uten ck. Han delte ut kun et CK på hannhund Mops.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg som skrev idag ;) Jeg skrev igår, jeg tror forresten jeg stod rett ved siden av deg idag :)

Ellers så ble frida 2 beste tispevalp, halvsøsteren hennes ble BIR og BIG2! og Boris ble andre beste hannhund uten ck. Han delte ut kun et CK på hannhund Mops.

Åhhh, jeg har ingen anelse om hvem du kan har vært ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :)

Vi hadde ikke konkurranse i rasen så hun ble bir, også fikk hun ck og cert ;)

Ikke plassert i gruppen. Det kom også for en dag at vi trenger mer utstillingstrening før vi deltar på fler utstillinger ;)

Hahaha, da var det du som var så snill å delte godbit med meg da... Gigi var i overkant interessert i kjøttbollene dine.... *fnis*

Og jenten din var flink i ringen syns jeg... ;)

Gigi'en min overrasket stort i dag, og vant åpen klasse fikk ck, cert og ble BIR!! Kjempehappy!! Ingen plassering i gruppen, men det gjør ingen verdens ting!!

BIG og BIS-4 ble kompisen vår groenendaelen N DK UCh pE Luavjan's Bono the One eid av kennel Nadjarah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gigi'en min overrasket stort i dag, og vant åpen klasse fikk ck, cert og ble BIR! Kjempehappy! Ingen plassering i gruppen, men det gjør ingen verdens ting!

BIG og BIS-4 ble kompisen vår groenendaelen N DK UCh pE Luavjan's Bono the One eid av kennel Nadjarah!

Oi, gratulerer så mye med Gigi! ;) Og stooor grattis til Nadjarah med BIS-4, det er ikke ofte en ser belgere så høyt oppe. :)

Gratulerer til alle andre som er fornøyde også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer folkens!

Da har vi debutert i den norske utstillingsringen. Ikke med det store resultatet, sløyfemessig, det ble en blå. Men jeg er kjempefornøyd med Rinas oppførsel i ringen, vurderte jo å trekke henne, men hun endte opp med å ha det fint i ringen ;)

Er fornøyd jeg. Kritikken var forresten fint skrevet, Synnøve :)

Flinke jenten sin det! Og flinke deg som stilte selv og ;)

Gigi'en min overrasket stort i dag, og vant åpen klasse fikk ck, cert og ble BIR! Kjempehappy! Ingen plassering i gruppen, men det gjør ingen verdens ting!

Gratulerer igjen! Kjempemorsomt, fine Gigilusen det ;) Får vi bare heie på NKK'en ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, da var det du som var så snill å delte godbit med meg da... Gigi var i overkant interessert i kjøttbollene dine.... *fnis*

Og jenten din var flink i ringen syns jeg... ;)

Hvem kan vel motstå kjøttboller ;) Gratulerer med supre resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Gigi er fin jente hun ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! ;)

Vi hadde ikke konkurranse i rasen så hun ble bir, også fikk hun ck og cert :)

Ikke plassert i gruppen. Det kom også for en dag at vi trenger mer utstillingstrening før vi deltar på fler utstillinger ;)

Gratulerer så mye med cert og BIR! :-)

Og gratulerer til alle andre og selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka gikk i veteran og ble der plassert som nr 2

Billy gikk i 4-6mnd valp og ble BIM ;) var 6 valper på 13 voksne påmeldt, er fornøyde vi. Slapp å vent til slutten av dagen med å komme oss hjem sånn som vi måtte i Ølen når Tinka ble BIS 4 veteran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi debutert i den norske utstillingsringen. Ikke med det store resultatet, sløyfemessig, det ble en blå. Men jeg er kjempefornøyd med Rinas oppførsel i ringen, vurderte jo å trekke henne, men hun endte opp med å ha det fint i ringen ;) Fikk også fin kommentar fra dommeren, hun er veldig unghund i kroppen, hengslete og tynn, og dommeren sa: She's at that stage. But has great movement and a good body, and just needs a little time to fill out. Er fornøyd jeg. Kritikken var forresten fint skrevet, Synnøve ;)

Blått er flott! ;) Gratulerer ;)

Hahaha, da var det du som var så snill å delte godbit med meg da... Gigi var i overkant interessert i kjøttbollene dine.... *fnis*Og jenten din var flink i ringen syns jeg... :DGigi'en min overrasket stort i dag, og vant åpen klasse fikk ck, cert og ble BIR! Kjempehappy! Ingen plassering i gruppen, men det gjør ingen verdens ting!BIG og BIS-4 ble kompisen vår groenendaelen N DK UCh pE Luavjan's Bono the One eid av kennel Nadjarah!

Gratulerer så masse :)

Gratulerer til dere andre også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med cert og BIR! :-)

Takk! ;)

Vi sto rett bak deg litt eple, men du var opptatt, så sa ikke hei ;)

Jeg var visst litt stresset i går :) Jeg sendte reisefølget mitt rundt med kameraet, fikk ikke tatt noe særlig med bilder selv. Neste gang skal jeg definitivt ta med en stol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekjekt å seg deg igjen, og endelig få sett Rina. Det var bra at du stilte henne allikevel, det gikk jo KJEMPEFINT! ;)

Og han er faktisk en kjempeherlig dommer å stille for :)

Synd vi ikke fikk snakket mer sammen, men meg på utstilling er "surring høyt og lavt" :)

Hvem kan vel motstå kjøttboller :) Gratulerer med supre resultater!

Hahaha, ikke Gigi iallefall! Hun var sikker på at de hadde du tatt med bare til henne :)

Takk i like måte!

Gratulerer så mye! Gigi er fin jente hun ;)

Tusen takk Elin :)

Gratulerer så masse :lol:

Takker! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flott dag på Manger, fikk litt sjokk over folkemengden da, tidligere har dette alltid vært en utstilling med goood plass rundt ringene. Not anymoore.. ;)

Birken ble BIR for en veldig engasjert og begeistret dommerdame. Hun visste hvordan en pyreneisk gjertehund skulle se ut, og det var sånn! :)

Annen gruppedommer, tok seg god tid og kommenterte godt gemytt i oppstillingsringen. Han ble litt paff når Birken i et ubevoktet øyeblikk var på vei opp i fanget hans ;)

Ingen gruppeplassering dessverre, Birken var ganske så sliten og kan vise seg bedre. Man blir utslitt av å kose med folk hele dagen faktisk! :)

Snakket med skriveren i raseringen vår og hun kunne fortelle at dommerdamen hadde fortsatt å prate om Birken etter bedømmelsen vår var ferdig, hunr veldig begeistret. Og når vi varmet opp til gruppen hadde hun sagt at hun gjerne ville sett han i BIS ringen hvor hun skulle dømme igjen... Iiiik ;):)

Kjekt å få sånne gode ord med seg da!

Gratulerer til alle andre som er fornøyd :lol:

Kjempegøy å endelig få treffe Rina og tofoting.

Også var vi jo i gruppen med eple-hunden men det visste jeg ikke da!

Og som vanelig var jo det en haug med trivelige belger folk der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått er flott! :) Gratulerer ;)

Ja, spesielt mot sort pels ;) Jeg var så fornøyd over den blå sløyfa, jeg. Eller, det var jo helst Rinas reaksjoner jeg var fornøyd med, hihi.

Kjempekjekt å seg deg igjen, og endelig få sett Rina. Det var bra at du stilte henne allikevel, det gikk jo KJEMPEFINT! :)

Og han er faktisk en kjempeherlig dommer å stille for :)

Synd vi ikke fikk snakket mer sammen, men meg på utstilling er "surring høyt og lavt" :)

Takk, jeg er også veldig glad for at jeg stilte henne. Og den dommeren likte jeg! ;) Kjempekjekt å se deg igjen også, og vi kan gjerne lage en klubb for oss som surrer høyt og lavt på utstillinger, hehe. Sees nok på Myrbø :)

*mokken* Glemte å quote deg, men hyggelig å treffe på både deg og din herlige firbeinte venn. For et lykketroll ;) Og, jeg vet ikke hvordan en pyrre skal se ut, men han var vakker! Gratulerer så mye med BIR og kjempekommentarer fra dommeren.

Ellers gratulerer til alle jeg har glemt å gratulere :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da sitter jeg her og klyper meg i armen, fordi Edeward ga meg både utgangsstilling og flere meter med fot gjennom tre vendinger og flere stopp med sitt uten å ha forventninger om verken lek eller godis for det. Hadde ingenting fremme, og attituden hans tilsa at han gjorde det bare for interaksjonen og noe å gjøre sammen. Kanskje er metoden effektiv - han har begynt forbinde handlingen i seg selv med noe bra? Det er den faglige forklaringen. ..men ved å antropomorfisere kan det også ha vært for å belønne meg for å ha vært flink mams og servert ham rikelig med vom for å sitte pent og vente mens jeg kaster "apporten" - som jeg sliter med å kommunisere hvordan jeg ønsker levert. Det er vårt nye problem for tiden. Han blir forbanna fordi jeg ikke tar imot når han bare slipper den foran meg og begynner kjefte på meg fordi jeg krever å få den i hånden før jeg serverer noe. Vi har hatt mange sånne runder nå, og jeg forstod endelig at vi må tilbake noen skritt og trene på å holde apporten igjen. Gått altfor fort og klønete frem.  Ellers har Jokke kommet tilbake. Antar det er fordi testikkelen som ikke har kommet ned i pungen vokser i størrelse og er ukomfortabel der den sitter. På gjerdet om å fjerne den, fordi jeg er usikker på om jeg vil fjerne bare den ene som ikke har kommet ned, eller kastrere ham fullstendig. Har på følelsen av at den avgjørelsen blir tatt litt uti puberteten ^^ Det er vanskelig, altså. På den ene siden virker den ballen på feil sted ubehagelig for ham, og det er en fare for kreft i den. På den andre siden er kirurgi kirurgi. Fordi den har vært jojo, nede i pungen i perioder og ligget utenfor kanalen, i lysken, så er det stadig en sjanse for at den kommer helt ned. Da er det dumt å utsette ham for kirurgi unødvendig. Hormonene har flere effekter på helse og humør, er ikke bare der for forplantning. Noen av effektene vil en helst være foruten, men å fjerne dem kan også medføre uønskede helse- og adferdsendringer. En kan vel tilføre hormoner kunstig dersom det blir et problem. Et mindre onde enn testikkelkreft. ..men fjerne en eller begge, og når?  Antakelig er han 8 år og har fått en kreftdiagnose innen jeg klarer bestemme meg.   
    • Tok bilder i dag, med tanke på dagboken, og innså at det ikke er noe nytt å melde, utover ny frisyre. Spanielørene måtte vike i varmen. Nyfrisert Edeward i solnedgang   
    • Når du ber om en øvelse eller tar en strafferunde så belønner du bjeffingen med at det skjer noe. Så det beste er at det ikke skjer noe. Hva med å prøve konsekvent time-out i bilen? Eller lær å bjeffe på kommando og stoppe å bjeffe på kommando. Om du ber han om å slutte å bjeffe så husk å tell til tre før du belønner, ellers belønner du for tidlig at han er stille og han kan ta det som belønning for bjeff. 
    • Dytter denne opp. Her har jeg kontret forventingsbjeff med: "Legge i bakken" (forsiktig press i halsbåndet) og tatt en på stedet hvil. Ingen effekt utover tiden vi står i hvil, hvor han skuespiller avslappet for å komme videre, og begynner bjeffe igjen med en gang. Ignorert og ventet ham ut. Øker bare i stress. Bedt om øvelse (sitt/dekk/spinn/fot../) og så belønnet det med en leke for å gi ham litt godfølelse. Resultatet? Han ser bjeffing som et cue for å få meg til å utføre den adferden. Avledet med å ta en "strafferunde" rundt oss selv. Heller ikke effektivt utover i øyeblikket vi gjør det.  Gitt ham en kald skulder. Vist at jeg er skuffet og synes han er teit og snudd meg bort med et litt foraktelig fnys. Går opp i stress fordi han blir såret og synes jeg er urettferdig.  Jeg er clueless. Antakelig skulle en av disse metodene appliseres konsekvent, right? Det er antakelig veldig forvirrende med det random utvalget av ulike adferder fra meg - men hvilken er riktig å velge som en konsekvent reaksjon? Da hestene her ga ham sosial avvisning med foraktelige fnys og snudde ryggen til ham forstod han umiddelbart greia og responderte med å slutte bjeffe. Hvorfor har ikke det der samme effekten fra meg? Er det fordi jeg gir ham oppmerksomhet når jeg forstår/synes at han bjeffer av såkalte legitime årsaker? Jeg kan jo ikke slutte med det.   
    • Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...