Gå til innhold
Hundesonen.no

Alt og ingenting om Nansen


Pim

Recommended Posts

Nansen driver og får ETT ståøre! HURRA! Han ser så komisk og fin ut, at jeg plutselig fant ut at han selvsagt måtte få sin egen valpetidtråd :lol:

Dessverre har jeg fryktelig dårlig tid akkurat i dag, så jeg får ikke lagt inn ståørebildene, men legger til noen bilder jeg allerede har klart:

Nansens første dag hjemme - han finner en krakk som er mye morsommere enn alle lekene!

4337973247_d2f12c48ef.jpg

Nansen får (litt skummel) ball med bilde av Snøhvit på (han har en søster som heter Snehvit...tsihihi)

4348885951_43b8c454f6.jpg

Beste soveposituren - hodet under noe

4375591328_789e44ba40.jpg

Mor (ikledd den usedvanlig lekre "FYFAAAEN det er altfor kaldt å lufte valp!"-kåpa) og barn :lol:

4387531524_4a3aa581fa_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg traff forresten en samojed hannhund i går. HJELPES MEG SÅ MYE PELS!! :lol:

Jeg kjente ikke huden hans jo, eller dvs det var så tett med pels at man ikke kjente selve "hunden", man bare koste på pelsen hans. Men så skjønn han var :lol:

Morsomt å følge med på Nansen, håper på masse bilder av han fremover!

Skal du bruke han til trekk etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja, det kan nesten bli litt mye pels syns jeg, og sikkert vofsene selv også, om sommeren :icon_cry:

I dag fant Nansen det for godt å tisse på teppet sitt, vi hadde nemlig besøk og det ble litt travelt for ham da han følte behov for å vise fram hvordan han lekte med alle tingene sine og spiser på alle møblene. Samtidig. For helt plutselig kom han på at han egentlig måtte veldig tisse, men heldigvis rakk han bare så vidt å hoppe ut av kurven og pipe litt, før han fant ut at han allerede sto på noe mykt som sikkert var fint å tisse på. Luringen!

Her er yndlingssoveposituren for tida: /b]

4411483090_e3fd3eb4dd.jpg

Obligatorisk potesovebilde:

4411483452_b790422821.jpg

...sånn lå han og sov da...mon tro om han snart har vokst ut av kurven sin?

4411483846_453589227c.jpg

Også prøvde jeg å ta bilde av ståøret hans, mens han var våken! Slik gikk det:

4410716997_72c41c69d7.jpg

Så jeg prøvde da igjen da han var i ferd med å sovne, og det gikk mye bedre

4410717397_c05a79e8ba.jpg

Er ikke et helt stabilt ståøre ennå, det faller ned når hodet blir litt for tungt...

4410717755_193ed96a5f.jpg

ZzzZzznork..

4410718011_8efbed3ba1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ja, stakkars lille pelsdotten min :)

Nå er vi på ferie i Lillehammer (der foreldrene mine bor, og har svææær hage), så Nansen har det ypperlig, har funnet massevis av sko og tøfler han kan bære rundt på og slikke litt inni, har blitt vaksinert hos veterinæren her og blitt veid til 10 kg, fått påvist litt betennelse i øyet og fått øyedråper, øvd masse på å kjøre bil, lagd brede veier av de små stiene jeg tråkka opp for ham i hagen (snøen er altfor dyp og løs for en stakkars liten minivofs) og spist råtne epler som han gravde frem fra snøen, farga nesten all snøen på verandaen gul, og funnet ut at det i grunnen er bedre å spise på foten til fuglebrettet enn å mumse på råtne epler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer bildeoppdateringen fra dagens hagetokt!

Nansen vil støtt og stadig ut, men siden gjerdet ikke er helt rundt hele eiendommen, fikk han bruke sin forgjengers løpestreng. Som tross alt gir ham i alle fall 1 mål hage å løpe rundt på...ikke det at han våger seg så langt fra verandaen på egenhånd uansett, men bedre føre var enn etter snar :icon_confused:

Meeeen...løpestreng er ikke så lett for den urutinerte :)

4419371545_b0ee3c6dce.jpg

Så jeg tok ham med på en vandring i hagen! Her lurer Nansen på om han kan få en godbit siden han er så snill og tar kontakt :wub:

4420138664_31fbd2d074.jpg

Deilig, deilig hage med masse plass å løpe på!

4419372445_275efe6ec8.jpg

Verden er så stor!

4419372857_41e6e69972.jpg

Og snø er så gøy! ;)

4420139794_de33e27b7d.jpg

Blomsterbedet var kult. Omnomnomnom :)

4419373371_1bd2b56e86.jpg

4420140304_ebbe3d4cbf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselige bilder av en koselig hund i en koselig hage. ;) Du får hilse de gamle så mye :)

De gamle er hilst - og de hilser tilbake! Jepp, er helt genialt med hage, altså, og det syns både Nansen og jeg! Innmari deilig å sleppe å kle på seg 100 kg vintertøy og 95 kg vintersko hver gang Nansen tenker at han kanskje muligens kunne tenkt seg å tisse bittelittegranne...

Marie og Ellie: det siste bildet du viste til, skal rammes inn. Og henges opp. Og skrytes uhemmet av! Fine lodotten :icon_confused::wub::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gamle er hilst - og de hilser tilbake! Jepp, er helt genialt med hage, altså, og det syns både Nansen og jeg! Innmari deilig å sleppe å kle på seg 100 kg vintertøy og 95 kg vintersko hver gang Nansen tenker at han kanskje muligens kunne tenkt seg å tisse bittelittegranne...

Marie og Ellie: det siste bildet du viste til, skal rammes inn. Og henges opp. Og skrytes uhemmet av! Fine lodotten ;):):icon_confused:

Jah det må du! Det var fantastisk nydelig :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige bilder av skjønne Nansen :icon_confused: ...

Det er jaggu mye en liten samojedgutt må lære seg og erfare :wub:

Feks å surre seg fast rundt en stolpe..slik at matmor må komme å redde en stakkars liten gutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte Nansen! Og for et stilig navn! :whistle:

Lurer på om jeg så dere i helgen? Jeg så i alle fall en dame med en samojedvalp på Nansens alder, ved -jeg tror- gamle bybro i Trondheim. Er ikke det den rare gamle brua i kjøpmannsgata i motsatt ende fra Olavskvartalet? Lurer jammen på om damen hadde lik kåpe som deg også! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte Nansen! Og for et stilig navn! :P

Lurer på om jeg så dere i helgen? Jeg så i alle fall en dame med en samojedvalp på Nansens alder, ved -jeg tror- gamle bybro i Trondheim. Er ikke det den rare gamle brua i kjøpmannsgata i motsatt ende fra Olavskvartalet? Lurer jammen på om damen hadde lik kåpe som deg også! :D

Jepp, det stemmer nok! Var en liten tur der på søndag formiddag, i hvert fall, og det er ikke så mange samojedvalper å ta av i midtbyen for tida, hihi så morsomt da! :P (også er det vel ikke så mange andre enn meg som tillater seg selv å bli observert i slik en sauepelshaug som det jeg vandrer rundt med når Nansen skal ut...men det ER kaldt! :whistle: )

bisQuit: Nansen ble 12 uker på søndag, 3 mnd blir han nå på lørdag. Hipp hurra :D Men han har vokst ganske mye de siste dagene, 1,7 kg siden vi var hos veterinæren på mandag! Fortsetter han sånn veier han...uhm...drøyt 260 kg om et år? :whistle: Tror ikke jeg klarer å skremme unna så veldig mange med det bildet der, men kanskje med dette:

4386769839_1d83e031a5.jpg

Awww, dåååån liksom, valper er bare sååå søte altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har det vært vanskelig å oppdatere her på en stund, fordi jeg glemte igjen kameraledningen hos foreldre mine og derfor får jeg ikke lagt inn noen bilder...og det er jo bilder som er morsomst!

Men jeg følte likevel for en liten (skryte)oppdatering. Det går i grunnen veldig bra her nå, og vi har fått god hjelp av sonenfolk (tulip og Valpis har hjulpet til med litt passeringstrening, Sanne sin nydelige lille Shensi har fått fram storebror-/flørtetalentet (?) til Nansen, SnowDancer sin Nala har tatt en fantastisk runde med valpeoppdragelse, hun var imponerende tålmodig, og Lompelus sin Fredrik avså litt NP sånn at Nansen kan få prøve litt, og det falt virkelig i smak, så jeg har en mistanke om at han blir en NP-gutt...) Også har jeg fått massevis av gode tips (pluss litt medfølelse) her på sonen, som har hjulpet masse.

På de siste par ukene har Nansen bl.a. blitt mye flinkere på å gå pent i bånd, og kontakttrening (øver masse på kindereggøvelsen), og det begynner å løsne litt for "ligg" selv for en stakkar som ikke er særlig fornøyd med å måtte ligge uten at man skal sove, evt drepe noe :ahappy: . Det er ikke lett å holde følge med de andre på valpekurset, kanskje spesielt siden Nansen var 10 uker da vi startet og dermed er 2-4 mnd yngre enn de andre valpene, men vi tar det ikke så tungt med at vi ikke holder følge, jeg prøver heller å finne fram til enklere øvelser der han (og jeg!) kan oppleve å få det til! :yawn: Han begynner nå å bli ganske klikkerklok, og blir superhappy hvis han får et glimt av klikkeren, eller at jeg tar fram noen godbiter i en skål... :yawn:

Nå skal jeg ikke strø melis utover alt, det er både vanskelige øyeblikk og fine øyeblikk, men det blir flere av de fine, og de varer lenger! Hvis noen har gode tips for superenkle øvelser vi kan prøve på, så er jeg veldig takknemlig.

Nansen har blitt ganske stor nå, har i alle fall doblet størrelsen, og jeg kan ikke helt tro at han noensinne var så liten og yndig som da jeg besøkte ham som 5-uker gammel bisk:

17247_440061395216_833100216_10722595_7163261_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Åh han er virkelig nydelig! Og det kontaktbildet var veldig fint!

Du skal ikke bekymre deg for at dere ikke holder følge med de andre på valpekurset. Husk at det viktigste dere lærer på et valpekurs er at du lærer deg hvordan du kan trene han, og han lærer å ha fokus på deg selv om det er andre hunder rundt. Selve øvelsene kommer etterhvert som dere jobber med dem i deres tempo. Han er jo ikke gamle karen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...