Gå til innhold
Hundesonen.no

Program/nettside til å beregne innavlsgrad


Carina

Recommended Posts

Jeg lurer på om det finnes en gratis løsning der ute for å beregne innavlsgrad? Ene hunden er ikke registrert i dogweb, så jeg får ikke gjort det der. De er heller ikke registrerte i Sverige, så jeg kan ikke bruke Avlsdata, noe jeg ikke får gjort uansett i og med at jeg ikke har IE.

Ekstra pluss hvis det er mulig å beregne innavlsgrader mellom hunder som ikke nødvendigvis er født enda, hvis det er forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Breeder's Assistant.

Det finnes i gratisversjon og betalt versjon. Den som er gratis har begrenset hvor mange hunder du kan legge inn, men jeg fikk i hvert fall lagt inn nok hunder tilsvarende seks generasjoner (tror jeg det var) for potensielle valper etter X'en og partner. Mulig at den betalte versjonen også har flere finesser, men jeg er i hvert fall fornøyd med det jeg kan gjøre med dette. Når jeg får det sånn, vil jeg oppgradere så jeg kan legge inn flere hunder, men det er finfint for å få regnet ut innavlsgrad på én kombinasjon i seks generasjoner. Jeg vil gjerne kunne legge inn flere hunder, sammenligne ulike kombinasjoner, også videre.

Det jeg kan nå, er å generere stamtavle med eller uten bilde av dyrene, farget markering av titler, grad av innavl, ørten layout-varianter, og litt sånn.

Eksempel:

Lulu.jpg

(Hentet fra kennel Tidelidee)

Edit:

For å understreke - her må du altså legge inn alle hundene selv. Men da kan du jo også sjekke innavlsgrad for Canes oldebarn, om du vil leke med kombinasjoner og langsiktig planlegging. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit:

For å understreke - her må du altså legge inn alle hundene selv. Men da kan du jo også sjekke innavlsgrad for Canes oldebarn, om du vil leke med kombinasjoner og langsiktig planlegging. :fish:

Og det vil jeg jo. :P

Tusen takk, skal sjekke ut linken! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æhh, lurer på om det kanskje ikke virker for mac.. :lol:

Noen flere som vet om noen?

Du kan da kjøre Windows-applikasjoner på mac også ved å kjøre en virtuell windows-maskin på macen..

Tungvint men mulig.. Og det minner meg på hvorfor jeg ikke har mac :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...