Gå til innhold
Hundesonen.no

Er din hund den aller vakreste?


Aya

Recommended Posts

Litt inspirert av en annen tråd på et annet forum må jeg spørre; synes dere (helt ærlig) at deres hunder er de aller vakreste/søteste/herligste? Eller ser dere mer objektivt på det, og klarer å se at det finnes flottere hunder der ute?

For min del, så ser jeg at det finnes PENERE hunder enn mine. En svart og hvit BC går det et par av på dusinet liksom, og hun er egentlig nokså ordinær. MEN; jeg synes oppriktig synd på alle dere som ikke har akkurat Knott, for hun er verdens søteste og mest sjarmerende hund. Det kan jeg faktisk helt ærlig tenke innimellom (og klart jeg er objektiv :D ), jeg har oppriktig stunder hvor jeg synes ordentlig synd på alle andre som har så ordinære hunder, mens jeg har kapret gullfuglen :ahappy: Zima er en vakker liten hund, men hun er ikke en type som slår ut noen skala synes jeg, hverken i personlighet eller i utseende, det er mange andre som er penere eller mer sjarmerende. Hun er fryktelig søt da :ahappy: Og god å klemme på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

TJa, nå har jeg faktisk en veldig pen og søt hund.. og dette hører jeg jo flere steder. Hun ligger nok i det øvrige sjiktet av pene hunder, men personlig så liker jeg faktisk andre hunder bedre (utseendemessig). Men så har jeg en smak som ikke ligner helt på henne da..

Det var jo et impulskjøp så utseende og sånne ting ble ikke så mye tenkt over. Men elsker henne over alt på jord!

Men ja, det finnes mange hunder som igjen er penere enn henne! Syntes Chico til mamma og pappa er penere :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TJa, nå har jeg faktisk en veldig pen og søt hund.. og dette hører jeg jo flere steder. Hun ligger nok i det øvrige sjiktet av pene hunder, men personlig så liker jeg faktisk andre hunder bedre (utseendemessig). Men så har jeg en smak som ikke ligner helt på henne da..

Det var jo et impulskjøp så utseende og sånne ting ble ikke så mye tenkt over. Men elsker henne over alt på jord!

Men ja, det finnes mange hunder som igjen er penere enn henne! Syntes Chico til mamma og pappa er penere :D

:ahappy:;):ahappy: Beklager - ikke meningen å le, men jeg måtte fnise litt av akkurat det du skrev ... Det er vel nettopp det som er poenget med denne tråden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange riesens som er penere og flottere enn Kahlo, men ingen som er søtere og mer full av personlighet *overbevist* :ahappy:

Kasko er valp enda, men jeg syns han er verdens søteste basenjivalp - hvor pen han er vet jeg ikke enda. Valper er sjelden pene, men fytti så søte de er. :ahappy:

Jeg har hatt en hund jeg syns var oppriktig pen, og det var collien min. Han var rett og slett estetisk vakker da han var på sitt beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en smaksak, jeg er et menneske som liker kraftige atletiske hunder, og da er det lite som slår en muskuløs doberman, rottweiler og lignende hunder.

Men Embla er ikke den vakreste hunden nei, men personligheten gjør jo at hun blir flere hakk vakrere.

Det er ogmangehunderjegsyns er estestik nydelige,men som jeg aldri ville hatt, grunnet bruksområde eller andre ting.

Smaken er som bake dener delt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blaze er for meg noe av det estetisk peneste. Alt er liksom der det hører hjemme, for meg er hun vakker.

Men det vakreste i mine øyner er egentlig Talli. En hund som er bygd for å jobbe og fart. Du ser at hele kroppen bare virbrerer etter utfordringer og du vet at den kroppen vil klare den utfordringene. Men nå sitter jo også mye av dette inni hodet, for den er gærn den :ahappy:

Blaze er bilde vakker noe man suger til seg med blikket. Talli er hundefører vakker, en hund du ser jobbe og ikke klarer ta blikket fra. (om det var logisk).

Men vakker sammenlignet med feks Tibrá, det vil de aldri bli. Mine hunder tror jeg du må se jobbe for å se de vakre i. Slik er det med meg, jeg syns ikke en AK er en vakker hund før jeg har sett den jobbe. Pen ja, men i hodet mitt skal tilng kombineres før jeg får ståpels på armene og tårer i øynene, på min egen rase.

Det er faktisk bare en hund som har klart å gi meg tårer i øynene av å bare se på. Det var Crufts 2004 og Aussien som vant da. Den var så bilde vakker at jeg hadde tårer i øynene utenfor ringen.

Det var denne hunden:

Bayshore Russian Roulet

195.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:):P:) Beklager - ikke meningen å le, men jeg måtte fnise litt av akkurat det du skrev ... Det er vel nettopp det som er poenget med denne tråden ;)

Heheh :P tja sant!

Men uttalsen er med grunnlag fra andres meninger.. etter min mening er hun jo ikke den peneste hunden, og det er flere andre jeg syntes er mye penere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willis som jeg hadde er for meg selve bildet på en vakker hund. Han er atletisk og godt bygd, har et nydelig hode og i det hele tatt.

Her er han i sommerkondisjon - altså ikke i toppform. Ikke de beste bildene, men det var det jeg fant akkurat nå:

030507-03.jpg

030507-04.jpg

Jeg liker egentlig best korthårede (tro det eller ei :)), muskuløse hunder. Hadde det ikke vært for hodet, hadde jeg sikkert hatt boxere, og hadde det ikke vært for typen hund hadde jeg hatt huset fullt av pointere. Men jeg jakter jo ikke, og det er jo derfor Willis ble igjen hos eksen. Jeg driver og vurderer andre raser hele tiden, bla dobermann og malle, blir nok en av disse en gang i fremtiden.

Ellers synes jeg at Cane helt ærlig er en veldig vakker hund. Jeg skjønner at andre belgere kan være penere belgere i henhold til standarden, men han er virkelig flott. Og det at han er så bra mentalt som han er, gjør han jo bare enda finere. Får også veldig ofte kommentarer fra ikke-belgerfolk (;)) om at han er utrolig flott.

090711-07.jpg

091024-23.jpg

Ellers scorer Zoffis skyyyyhøyt på søthets-skalaen, jeg tror nesten ikke det finnes noe søtere enn henne. :P Hun får meg til å le hele tiden, og er bare sjarmtroll nr 1. :)

100204-06.jpg

100128-05.jpg

100128-07.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange hunder jeg synes er penere enn vår, og mange raser jeg liker bedre utseendemessig. Samboeren min synes derimot hunden vår en den aller peneste, ingen andre hunder han ser som er finere, hehe. Han pleier å synge til henne: den beste hunden er den du har hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Casper er så utrolig vakker at jeg ikke får sett nok på ham :) helt objektivt sett så er han noe av det skjønneste jeg har vært borti ;)

Har hatt hund før, og selvsagt har jeg syntes det var vakre og søte de og, men jeg må si at Casper er usedvanlig vakker, og det vet jeg at jeg hadde syntes om han ikke var min og. Et glansbilde av en hund :)

Det kommer jo ann på hva slags type hunder man liker og, jeg finner korthårede muskuløse, funksjonelle hunder aller vakrest. Jeg kan godt synes en langhåret hund er pen også, men jeg synes også mye forsvinner i pelsen, vanskelig å se hva som ligger bak.

For meg, og min smak har han den wow-faktoren ikke så mange hunder har for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det finnes hunder som er penere, bedre mentalt og har bedre arbeidsegenskaper enn mine hunder. Ikke glemmer jeg det så lett heller, siden enkelte har så stort behov for å fortelle om alle negative egenskaper hundene mine har. :)

Uansett feil og mangler, så er det MINE hunder og personligheta deres er den vakreste for meg. Og de er på den måten de beste hundene som labber rundt på denne jorda. Hadde de ikke vært mine, kan det godt hende jeg ikke hadde likt de for alt jeg veit.

Men det blir som med mennesker også. Det indre skinner igjennom det ytre. En person som er ufattelig vakker utseendemessig mister sin "glans" når man lærer å kjenne vedkommende, og h*n er en dust fra ende til en annen. Men en person som har en virkelig vakker personlighet blir pen utseendemessig også når man lærer de å kjenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes vel ikke noe vakrere i verden enn denne vel:

IMGP4997.jpg

Vel, denne er jo farlig nær da:

IMG_0870_Fixcopy-1-1.jpg

Og hakk i hæl følger denne:

sotevix.jpg

:)

Men ja, det er faktisk enkelte hunder som jeg syns er vakrere enn mine. I "søteste hund i verden" tråden la jeg jo til og med ut bilde av en annen hund (riktignok helsøster av Decoy, men man skal ikke henge seg opp i detaljer :) ). Og så skiller jeg også på på hunder som jeg syns er "billedskjønne" og hunder som bare tar pusten av meg med en gang de arbeider. Det er enkelte hunder jeg faktisk ikke har lagt merke til på treningsleire/kurs - helt til de har blitt satt i arbeid. Da har jeg ikke klart å ta blikket fra dem, og de har havnet høyt på "vakkerskalaen", selv om de ellers har vært veldig ordinære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp hun er vakrest av alle i hele verden og litt til :) Heeelt sant *ler* Nei, hun er ikke det hun, men hun er utrolig vakker inne i seg selv. Synes vel sjeldent at jeg har så pene hunder, men i ettertid ser jeg jo at Zizco var en pen hund. Ellers er jeg ekstremt glad i store flotte GD hannhunder og Weimaranere. De er superflotte, og jeg etter at Juta har vandret så skal jeg ha en harlekin GD

pedigree-6001-thumb.jpg

Eller sort, eller blå, eller eller eller, GD i hvertfall!

Ble dette litt OT?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Nei, jeg har IKKE de vakereste hundene -hverken i sin rase eller av andre raser. De har heller ikke optimal mentalitet (f.eks dødens redd for skudd og støvsugeren).

Yippie synes jeg er veldig pen egentlig. Ikke i forhold til rasestandarden, men når jeg kommer hjem etter å ikke ha sett henne en stund, tenker jeg "heregud så PEN den hunden har blitt!". (det varierer jo med sessongen da.. om sommeren blir hun feitere noe jeg synes er grusomt stygt).

Også har hun et helt optimalt gemytt. Jeg har helt opriktelig aldri kunnet drømt om noe så bra. Hun er rett og slett GOD! Gir skikkelelige klemmer og er så blid og SNILL! (ja, amira også er det - finner ingen ord for å beskrive Yippie, for det er noe spesielt ved henne!).

IMG_2021.jpg?t=1267289550

IMG_7242_Small.jpg?t=1267289911

Amira der i mot er ikke noe glansbilde... Hun er veldig grei og snill og ser både atletisk og fin ut, men det finnes så mye som er MYE penere!

IMG_3304.jpg?t=1267289991

akmfnhskjbg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, men:

Belgerguri: Åh, sukk, Cane er bare sååå vakker. Hvis han var menneske kan du banne på at han hadde vært en sånn "for god til å være sann"-fyr som rir på hvite hester og redder jomfruer i nød :)

BCAmira: Amira er en søtnos! Jeg liker jo vippeørede BCer jeg da ... 318_Knott_lite.jpg

Dette er vakre hunder synes jeg! Altså, hunder med et estetisk utseende; flotte dyr!

saluki.jpg

siberian.jpg

Allikevel er det liksom ingen som kommer opp mot min egen skatt ... Det finnes ingen vakrere nemlig! IMG_3141copylite.jpg;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig finnes det vakrere eksemplarer der ute! Klare jo å se det! :) Jeg syns Hera var mye vakrere enn Chanti er, selv om Chanti er mer korrekt i forhold til standaren. Hun hadde et utrolig vakkert hode og ansikt og elegant kropp, og med den høyden hun hadde, var det flere som la merke til henne.

Jeg syns jo dobermann generellt er den vakreste rasen, og jeg har sett flere flotte individer som slår både Hera og Chanti.

Dette gjelder også greyhound. Nitro er en ganske vanlig greyhound, men han er i sin værste fase nå, kroppslig, at jeg vet ikke hvordan han egentlig kommer til å se ut om ett års tid eller noe. Kan jo hende han knaller til etterhvert ;)

Så nei, mine hunder er ikke de vakreste. Klarer å se litt lengere frem enn de to som står foran meg. Men ja mine to er kjeeeeempefine da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...