Gå til innhold
Hundesonen.no

Dakar Lurifaks... :(

Yakine

Recommended Posts

Skrevet

Daaakar lille Lurifaksen min! :lol: Han har fått juling av en annen katt og hinker på ene framfoten. Det er nå andre dagen han ikke trør neppå. Hvis han ikke gjør det i morgen heller, så må vi vel ringe dyrlegen da...

Uff, jeg synes det er synd på lillegutten jeg... :D

Ikke NOE hønemor nei?! :D

Skrevet

jeg hadde ringt dyrlegen ja... ikke snakk om annet...

jeg er hønemor deluxe når det gjelder dyra mine altså...

mottoet mitt når det gjelder dyr og evt skader / sykdommer.. En gang for mye er bedre enn en gang for lite...

ingen ting er for dumt...

Skrevet

Da blir det en tlf til dyrlegen idag! Han trør IKKE neppå i det hele tatt!! Uff.. Tidligere har han fått bank, men da har han kommet seg etter 2 dager, om ikke tidligere!! :D

Skrevet

Uff, det er ikke morsomt! Skal mye til før katter flyr på hverandre sånn, så du har nok en liten slosskjempe ja som har gjort opp med en annen slosskjempe. (og din vant sikkert :wink: ) Håper det går bra! Hønemor er jeg også. Ligger nok i innstinktene våre. :D

Skrevet

Vi har ei nyinflytta voksen katt her i nabolaget skjønner du... Og den tøffer seg mot alt og alle! Holdt faktisk på å fly på sambo en dag her... :D

Så det er nok den som har vært utpå å sloss med Lurifaksen min... :P

Men han spiser og alt sånn da, det er bare beinet som han ikke trør ned på.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...