Gå til innhold
Hundesonen.no

Noe spesielt for hunden i jula?

Wheaten terrier

Recommended Posts

Skrevet

Julekalender, selvfølgelig! :lol:

Jeg skal ha, og Odin skal ha. Julaften så blir det self presanger som han får åpne, slik som ifjor..hihi...-da hjalp han i tilegg alle andre å åpne også.. :roll:

Skrevet

Noen pakker blir det ihvertfall på henne, og sikkert noe ekstra godt også...

Men pakkene blir sikkert ikke akkurat det hun ønsket seg da, refleks f.eks. er jo en fryktelig kjedelig pakke :D Men skal ihvertfall sørge for at hun får en koselig jul, som meg :lol:

Skrevet

Buster blir litt skjemt bort ja. Litt ekstra god mat, å julepresanger :lol:

Å så er det standard at mamma kjøper et stoooooort bein på dyrebutikken til han...

Skrevet

Elwira får julekalender. Hun får noen ganger også litt gått i maten, men ikke mye. Hun får også selfølgelig masse gaver :lol:

Skrevet

rester etter julemiddag, pakker som han får åpne selv, litt ekstra god mat ellers(altså boksemat istede for tørrfor) og sist men ikke minst, MASSE leking i snøen som forhåpentligvis kommer, og visst jeg drister megtil å bli med venner ut på julebukk, så blir han md :lol:

Skrevet

Mulig jeg er kjedelig men hun får ikke så veldig masse mer til jul enn ellers..NOE skal hun nok få. Men det blir nok ikke indrefilet akkurat :lol: Hun skjønner jo ikke forskjell likevel så det er nok helst for vår egen del av vi gir dem noe 8)

Skrevet

Luna skal få julegaver, julestrømpe om morran på julaften og julekalender.. Noen gaver er allerede innkjøpt: hundeseng, leke, sånne til å henge i halsbåndet og hundegoteri, Luna får nok dyrest gave av meg i år. :lol:

Skrevet

I fjor fikk hun julekalender med noen hundekjeks hver dag, pakket inn i en svær ball av teip og papp og papir. Fin hjernetrim. :wink:

Så tror hun skal få noe sånt i år også. Og i tillegg skal hun få julegave - tyggebein, så hun har noe annet å gjøre enn å hjelpe oss med gavene våre. :wink:

Muligens blir det kanskje en hundeseng, et halsbånd eller en leke på henne i tillegg. Også sosiser til frokost 1. juledag selvsagt.

Skrevet

Jeg husker ikke hvordan det var i fjor, men i år har jeg planer om å kjøpe et gigantisk bein til henne på dyrebutikken! :lol: Regner med at det faller i smak, i tillegg til at det sikkert kan ramle noen ekstra godbiter oppi matskåla :D

Skrevet

nei egntlig ikke, men blir vi hjemme så kan det jo hende at det drysser noe godt på maten deres da.

men ellers så blir det nokk ikke noe mere spesielt for hundene en normale dager.

Skrevet

toya kommer nok til å få gaver, fra både meg og mamma og tante tenker jeg... samme kommer nikita og lexie...

av mat så drypper det vel litt ekstra godt i skåla akkuratt på julaften, med litt rester av juleiddagen... litt kokte poteter og noe kjøtt tenker jeg... hvorfor ikke skjemme dem bort litt da...? syntes de fortjener det jeg da :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...