Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp og jobb


Olsenbanden

Recommended Posts

Sånn etterhvert når valpen blir litt større så fungerer det jo sikkert å ha den i bilen mens du er på jobb, men jeg synes det virker en smule heavy for en 8 uker gammel valp å sitte i bilen hele arbeidsvakta. Selma hylte etter meg bare jeg gikk på do og skulle helst sove i fanget HVER gang hun sov. Hun var ellers en veldig enkel valp, men hun var veldig avhengig av å få trent inn å være alene på en langsom og skånsom måte. Valper er veldig forskjellige, men når den er 8 uker er den å annse som en liten baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo si at jeg selv jobber i barnehage, og hunden min Tinka er hjemme hele den tiden. Altså omtrent 9 timer. Det er absolutt ikke noe problem, hun har et rom for seg selv med leker, tøybur med mykt underlag, en seng (beregnet på mennesker) og tyggebein. Hun ser ut til å ha det helt fint der, og jeg har bedt naboer være obs på om hun bjeffer eller noe, og ingen har hørt noe.

Mange vil kanskje mene at 9 timer er altfor mye og uff og uff. Men hunder vet faktisk ikke forskjell på 5 og 9 timer.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med å skrive dette i denne forbindelsen?

Sånn etterhvert når valpen blir litt større så fungerer det jo sikkert å ha den i bilen mens du er på jobb, men jeg synes det virker en smule heavy for en 8 uker gammel valp å sitte i bilen hele arbeidsvakta. Selma hylte etter meg bare jeg gikk på do og skulle helst sove i fanget HVER gang hun sov. Hun var ellers en veldig enkel valp, men hun var veldig avhengig av å få trent inn å være alene på en langsom og skånsom måte. Valper er veldig forskjellige, men når den er 8 uker er den å annse som en liten baby.

Enig :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Connie er så fint jeg da.. Ally og Connie passer jo litt sammen :D

Ja jeg liker Connie, klinger ja :console: men jeg kobler navnet til "feil" personer. :D det er IKKE meningen å tråkke på noen sitt navn nei! men av personlige årsaker så blir det ikke Connie :P

Å ha valp mens man jobber er enkelt!

Man tar ut all ferien sin i et jafs, er man heldig har man mulighet til å jobbe deltid en periode..

Sist jeg fikk valp hadde jeg fri 4 mnd (en del spesielle omstendigheter..)

Jeg venter valp igjen i sommer, og har planen klar..

Denne gangen skal jeg overtale ledelsen her til å la meg ta 1-2 mnd ferie først, deretter vil jeg forsøke å jobbe 50% på kontoret og 50% med hjemmekontor i noen uker.. (altså halve dagen hvert sted)

Når valpen er 4-5 mnd gammel regner jeg med at det funker fint å la henne være hjemme sammen min voksne hund.

Så får det heller være at det blir dårlig med ferie å bruke på reising i år.

Jeg har 3 uker igjen av ferien min som jeg tenkte å bruke nå på valpen :D

Og så til dere andre; tusen takk for innleggene deres :P Kjempefint å høre hvordan dere har gjort det med valpen deres. Tar det med meg videre. :D

Litt svar til dere:

-Valepn blir ikke å ligge i en bil 8 timer om dagen når den er 8 uker.

-Valpen er ikke født enda, så det er ikke såå mange minus når jeg henter den.

-Valpen blir å ligge i bilen noen ganger sikkert, men da er det hvis jeg skal bort rett etter jobb.

-Valpen kommer aldri til å være HELT alene, Ally kommer til å være sammen med den :P

tror ikke jeg har glemt noe nå :D

Men kom gjerne med navneforslag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...