Gå til innhold
Hundesonen.no

Å sperre en telefon


MarieR

Recommended Posts

Om man mister telefonen sin og får den sperret, men mistenker at noen har byttet ut simkortet med sitt eget før telefonen ble sperret, har det da noen virkning?

EDIT:

en ting til; om noen har satt inn sitt eget simkort, vil utgiftene da allikevell bli belastet min mobilregning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man mister telefonen sin og får den sperret, men mistenker at noen har byttet ut simkortet med sitt eget før telefonen ble sperret, har det da noen virkning?

Hvis telefonen med ditt simkort ELLER om ditt simkort blir brukt i en annen mobil FØR du får ringt inn og sperret den vil sperringen selvsagt ikke ha noen funksjon.

MEN: Når du sier "sperret" hva mener du egentlig da? Har du meldt inn IMEI nr. ditt eller bedt dem sperre simkortet ditt? Det er jo litt vesentlig.

EDIT:

en ting til; om noen har satt inn sitt eget simkort, vil utgiftene da allikevell bli belastet min mobilregning?

Frøken da, nå må du puste med magen :) Regningen følger ditt simkort og ikke selve mobilen. Så dersom noen har kunnet bruke sitt eget simkort i din mobil (og du ikke har bedt noen om å sperre etter IMEI) så har vedkommende fått seg en ny mobil. Og nei, du blir ikke belastet for eventuelle Japan samtaler :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis telefonen med ditt simkort ELLER om ditt simkort blir brukt i en annen mobil FØR du får ringt inn og sperret den vil sperringen selvsagt ikke ha noen funksjon.

MEN: Når du sier "sperret" hva mener du egentlig da? Har du meldt inn IMEI nr. ditt eller bedt dem sperre simkortet ditt? Det er jo litt vesentlig.

Frøken da, nå må du puste med magen :) Regningen følger ditt simkort og ikke selve mobilen. Så dersom noen har kunnet bruke sitt eget simkort i din mobil (og du ikke har bedt noen om å sperre etter IMEI) så har vedkommende fått seg en ny mobil. Og nei, du blir ikke belastet for eventuelle Japan samtaler :D

Nei, jeg hadde ikke IMEI nr her, så jeg skal innom forhandler å høre om det er noen annen måte enn abbonemantsapapirene man kan finne IMEI nr på i dag. Det er kun simkortet som er sperret, og det vet jeg jo egentlig at ikke lenger er i telefonen, men så lenge jeg da ikke blir belastet kan vedkommende bare kose seg med telefonen, så kan jeg kjøpe ny :D

Takk for svar, jeg mister hodet litt i sånne situasjoner :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mobiler, sånne som min som kan stilles inn på sperre ved bytte av sim og ved mottakelse av en selvbestemt kode på sms.

Så hvis telefonen min skulle blir borte så kan jeg sende en meld til mitt nr så fort jeg kan og får da sperret telefonen, eller hvis tyven skulle putte inn et annet simkort. En super fordel egentlig!

Men det viktigste er vel å få sperret ens egen simkort! Og lurt å ha pinkode! Da slipper man uventede regninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde ikke IMEI nr her, så jeg skal innom forhandler å høre om det er noen annen måte enn abbonemantsapapirene man kan finne IMEI nr på i dag. Det er kun simkortet som er sperret, og det vet jeg jo egentlig at ikke lenger er i telefonen, men så lenge jeg da ikke blir belastet kan vedkommende bare kose seg med telefonen, så kan jeg kjøpe ny :D

Takk for svar, jeg mister hodet litt i sånne situasjoner :D

*ler* Det hadde jeg også gjort, det er det som er fordelen med å være den som ikke er berørt. Da kan vi nemlig fremstå som om vi har kontroll til enhver tid (noe jeg absolutt aldri har *lol*). Har du ikke en kjøpskvittering? Der skal IMEI nr. fremgå, evt. forsikret du tlf? Da opplyser man også vanligvis IMEI nr. Så det er jo mulig.

Det finnes mobiler, sånne som min som kan stilles inn på sperre ved bytte av sim og ved mottakelse av en selvbestemt kode på sms.

Så hvis telefonen min skulle blir borte så kan jeg sende en meld til mitt nr så fort jeg kan og får da sperret telefonen, eller hvis tyven skulle putte inn et annet simkort. En super fordel egentlig!

Ah, den måten kjente ikke jeg til! Det var jo en fiffig løsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* Det hadde jeg også gjort, det er det som er fordelen med å være den som ikke er berørt. Da kan vi nemlig fremstå som om vi har kontroll til enhver tid (noe jeg absolutt aldri har *lol*). Har du ikke en kjøpskvittering? Der skal IMEI nr. fremgå, evt. forsikret du tlf? Da opplyser man også vanligvis IMEI nr. Så det er jo mulig.

Ah, den måten kjente ikke jeg til! Det var jo en fiffig løsning :blink:

Ja den finnes på en del nyere mobiler. PS, har selv Nokia E72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • De fant vel SM hos det meste av småraser i Finland (og i Nederland, der mener jeg de droppa hele prosjektet fordi de ikke fant noen raser som var "gode nok" for en utkrysning). Men såvidt jeg har skjønt er SM multigenetisk, sånn at det uansett vil være positivt å få inn nytt avlsmateriale. En ny hund ligger uansett litt frem i tid for min del (forhåpentligvis, det blir ikke så lenge hun jeg har nå fortsatt er her), så dra krysser jeg fingrene for at de er kommer litt videre mtp. helse  
    • «Rette tidspunkt» eksisterer nesten aldri. Det er alltid gode grunner til å gjøre noe og til å la være. Å skaffe en hund kommer til å være kjempeslitsom, utrolig artig, lærerik, givende og en utfordring for deg som person og dere som par. Dere har gjort de refleksjonene og ønsker å legge til rette livsstilen deres. Det kommer uansett til å dukke opp et eller annet, stort eller lite man aldri kan forberede seg på. Det er sånn livet er. Jeg kommer selv fra en ikke-hundeglad familie og fikk høre det samme selv helt frem til jeg var 30. ikke la ypotetiske fremtidige sydenturer, studier i utlandet eller «hva om dere slår opp» stanse dere fra å gjøre noe som helst.    hilsen nylig hundeeier som er superstolt over sitt valg 👏
    • Den blandingen kunne jeg nok også ha sett for meg om jeg skulle hatt litt mindre hund, om det ble gjort riktig fra et sånt prosjekt, men leste at SM ligger til engelsk cocker også fant man ut siden denne innkryssingen er testet i Finland? Ellers kan jeg ikke svare på det du spør om.
    • Har fått høre at vi er unge og "binder" oss fast ved å gå til anskaffelse av hund. Så klart blir en mer stengt. Men vi har ikke behov for å reise masse, og dit vi reiser kan vi jo ta med hunden. Både jeg og samboeren min er veldig hjemmekjære, og reiser for det meste innenlands, med unntak en Danmarkstur i året. Vi har jo allerede katt, så da blir vi vel "stengt" på grunn av den også da...🤷‍♀️
    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...