Gå til innhold
Hundesonen.no

Våren kommer!


Midas

Recommended Posts

Nå merker jeg på Dina at våren er i anmarsj, og hormonene bobler over. Dina har den flotte egenskapen at hun samler opp alt til en gang i året, og da legger hun alle kluter til :yawn:

I fjor på denne tiden var jeg sikker på at løpetiden var rett rundt hjørnet, men den kom ikke før april. Nå er det akkurat likt. Hun er snurt, hun er hyper, hun piper, hun SPISER, hun vil hit og dit, og så vil hun ikke i det hele tatt... Og hvis det blir som i fjor så varer denne "perioden" i flere mnd. Jeg er sannelig glad for at vi skal starte på et utfordrende kurs om to uker! Akkurat nå undrer jeg meg over hvorfor jeg har tispe, men resten av året er jeg glad for at jeg har det :P Vi får vel bare ri den av denne gangen også... Er jeg den eneste som har en overhormonell vinglepetter matvrak frøken i hus disse dager (måneder... :P ) ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det er nok ikke bare deg :P Nå har jeg hann hund, og du kan jo tenke deg hvor godt det lukter når damene er ute på vift :yawn: Så når dere får løpetidperode med alt som hører til, får jeg en hund der ingen er hjemme en periode :P

Det er noen treninger der han sniker seg til å lukte ut i luften hele tiden, og treningen blir så som så. Han piper og vil helst bare skippe hele oppelgget og løpe bort til damene i vill omfavnelse :P Det forstyrrer en ung guttebass veeeeldig *fnis*

Må til med litt ekstra gode godbiter da, det funker pittelitt.

Hvor gammel er Dina?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en slik en. For ca en uke siden begynte han og sutre i 7tida på morgenen og det har han gjort hver dag siden. Har aldrig hatt problemer med å sove til 10-11 på formiddagen før. Slik er han resten av dagen også uansett hvor mye eller lite trim han har fått. Ligger på gulvet og sutrer :P Han er nå utestengt fra soverommet så jeg får sove litt lengre. Det hjelper vel ikke noe at han snart er 2 år og har masse hormoner fra før av, men det går vel over igjen straks :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjent ut dette her altså. Bortsett fra det med sovingen, der har jeg ikke merket noe. Men når vi beveger oss utendørs, og spesielt på treninger, så er det piping og sutring :yawn: Damene lukter så innmari godt og akkurat da er muttern litt teit å jobbe med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er hun døv første halvdelen av turen og, så nå må hun gå i bånd til hun er litt sliten, SÅ kan vi begynne å trene :wub: Og så vil hun ikke på tur. Jeg ser jo at det går mot samme styret som i fjor. Litt snodig å ha en hund som må overtales til å bli med ut å trene liksom... Jaja, det går over :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...