Gå til innhold
Hundesonen.no

Flått/Skaubjønn.. tåler den denne kulda ?


KjerstiG

Recommended Posts

Vi ser jo stadig at flåten/Skaubjønn blir mer og mer vanlig innover i landet også.

Noe ingen setter pris på. (hadde det vært opp til meg hadde faenskapen vært utrydda)

og man får jo fler av de når det er fuktig .. Men hva dør disse av. ?

Vil de klare å overvintre denne ekstremkulden vi har hatt nå ?

Eller vil det bli en flåttfattig seson i år. ? (er lov å håpe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok færre flått ja - men de overlever det meste. Selv om det er svinkaldt så klarer de seg godt dersom de har funnet skjul som ikke fryser til. Og vi skal huske på at det er rådyra som er vertskapet for svineriet... så lenge det finnes slike dyr så finnes også flåtten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok færre flått ja - men de overlever det meste. Selv om det er svinkaldt så klarer de seg godt dersom de har funnet skjul som ikke fryser til. Og vi skal huske på at det er rådyra som er vertskapet for svineriet... så lenge det finnes slike dyr så finnes også flåtten.

Nå er jeg veldig glad i rådyr da, så jeg vil ikke "ofre" alle de for at vi skal slippe flått.

Bare hørt at om du plukker de av bikkja er å brenne de eneste måten å drepe de på.

men at de ikke tåler kulde er greit, bare tenkte at med minus 30 som vi har hatt oppi her i lengre tid, burde de jo dø... eller vil de overleve det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus... Det er det eneste som er ordentlig dritt med sommern! Var helt sykt mye her jeg bor i fjor! Gikk ikke an å gå utafor døra uten å måtte få hysterisk anfall og børste og børste og børste gjennom hund og klær og så nidusje! :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - stemmer det at de er seigliva. Jeg er litt sado når jeg plukker flått; de havner på et fat og fram med lighteren.

Åååå YES !!

Holde de med pinsett og tenne på med lighter. eller pyre de i askebegeret.

Ikke sado i det hele tatt..

Jeg pleier å kaste dem i do og dra ned jeg... Er ikke det bra nok? :rolleyes2:

Nope. har hørt at de "kapsler" seg inn i van og kan overleve i lange perioder under vann.

Vet ikke om dette stemmer, men brenne de opp er en garantert suksess for å hvertfall bli kvitt den ene jævelen du har fått tak i.

Joda det er det. Men jeg liiiiker lyden de lager når de eksploderer... :lol:

Det er en kul lyd.... Piiiiiiiiiiiiip phoffff.... :lol::):lol: :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. har hørt at de "kapsler" seg inn i van og kan overleve i lange perioder under vann.

Vet ikke om dette stemmer, men brenne de opp er en garantert suksess for å hvertfall bli kvitt den ene jævelen du har fått tak i.

Men si meg - hvordan skal flåtten klare å komme seg opp av kloakken og sette seg på neste offer? :rolleyes2: Den kommer ihvertfall ikke ut av septiktanken min, så jeg spyler ned og er glad.

Forøvrig tåler ikke flått kulde spesielt bra. Men snø isolerer, det flåtten liker minst er kalde vintre uten snø - og lite snø kan vi vel ikke skryte av i år. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...